Le szeretnénk győzni a mumust

Kategóriát és navigátort is váltott 2020-ra Deli Laci, akinek bőven lesz mire figyelnie a Salgó Rallye-n, hiszen a nagyrészt ismeretlen pályákon Sztanics Márióval, illetve a megerősödött Ladájával is össze kell majd rázódnia. Deli Lászlóval beszélgettünk.

Mi történt az autótokkal a szünetben?

Elég sokat foglalkoztunk a Ladánkkal, mert az A-s autóból egy P csoportost faragtunk a télen. Nem egy űrhajót, én csak P minimálnak nevezem. Átalakítottuk injektorosra, de maradt minden eredeti Lada benne. Nem került bele sem Mitsubishi híd, sem szekvenciális váltó, maradt a jól bevált Higany féle, és nem szereltünk be csodadolgokat, még szervónk sincs. Ahol lehetett polikarbonátra cseréltük az üvegeket, raktunk rá előre egy nagy féket, valamint szénszálas lett a motorháztető. Ennyi a történetünk.

Sikerült kipróbálni, hogy milyen eredménye van a fejlesztéseknek?

Nem, és az az igazság, hogy csak a rajt előtt néhány nappal lesz kipróbálva. Tegnap hoztam el az SP rendszámokat, amik nélkül nem igazán tudtunk vele kigurulni az udvarról.

Nagyon a végére maradt a főpróba, nem gondolod?

Tény, hogy nem dúskálunk az időben, ezért valószínűleg úgy teszünk majd, mint Baksai barátomék. Kazáron, élesben. Futóművet még biztosan állítunk rajta addig és ha minden adott lesz, akkor gurulok vele néhány karikát, hogy legalább az utcán megismerkedjek egy kicsit az autóval.

Változás történt a jobb1-ben.

Igen. Losonczi Csabi úgy döntött, hogy mással folytatja a pályafutását, köszönöm szépen neki a mellettem eltöltött versenyeket. A helyére, a fiatal, Sztanics Márió érkezik, aki Salgótarjánban fog bemutatkozni a Rally2-ben, nekünk pedig ez lesz az első közös megmérettetésünk.

Neki biztosan újdonságot jelentenek majd akkor a pályák, de mi a helyzet veled? Te ismered a Salgó Rallye gyorsasági szakaszait?

Kazárt szerintem már sikerült alaposan feltérképeznem. Mátraszentimrén 2008-ban mentem utoljára mindkét irányban, Apkó Andrissal egy sprinten, az már elég régen volt. Tavaly egyszer sikerült teljesíteni. Szorospatak teljesen idegen lesz. Annyi ismeretségem van róla, hogy 2006-ban, egy részén autóztam, egy RTE futamon, de nem hozott szerencsét, mert a cél előtt, egy lassítónál becsúsztunk az árokba. Nem voltak nézők, így ott is maradt a kocsink. Érdekesség, hogy abban az évben ez volt az egyetlen megmérettetés, amin nem értünk célba. Ez a rész állítólag most is benne lesz a körgyorsaságiban, talán visszafelé.

Tavaly sem termett sok babér nektek Nógrádban…

Kicsit mumus is nekem a Salgó Rallye, jó lenne ezen idén változtatni. 2018-ban a hangosítással volt gondunk, 2019-ben az egyik kereket hagytuk el, és nulla ponttal gyarapodott a gyűjteményünk a 2WD kupa bajnoki címéért folytatott versenyfutásunkban. Idén ettől mindenképpen jobban szeretnénk zárni a Salgó Rallye-t, bár nem hinném, hogy az új géposztályunkban a győzelemért kellene majd küzdenünk. A lényeg, hogy minél többet menjünk az autóval, megismerkedjünk vele és egymással is. Ha az őszi Mecsek Rallye-n mutatott formánkat tudnánk az évnyitó versenyen is mutatni, az számomra felérne egy győzelemmel.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!