A Mecsekben sietnünk kell

Magyari Beck Szabolcs és Patkó Gábor bemutatkozása jól sikerült Komlón, és kitűnően folytatódott Salgótarjánban, ahol folyamatosan a 2WD kupa első helyéért voltak óriási csatában. Ám a mátrakeresztesi monszuneső kibabrált velük (is) és az ott begyűjtött hátrányukat már nem tudták ledolgozni a power stage-en. Az ezüstérem szépen csillog, tudják és látják ezt Szabiék, de ezzel mégis elég nehéz helyzetbe kerültek, hiszen a Mecsek Rallye-ra már nem lesz nekik elég az, ha gyorsak lesznek, mert egy nagy kalap szerencsére is szükségük lesz a 2WD kupa éves elsőségéhez. Magyari Beck Szabolccsal beszélgettünk.

A Baranya Kupa előtt csapatot váltottál, új navigátor ült be melléd, és ezekről azt mondhatjuk, hogy minden döntésed jónak bizonyult. Ugyanebben a felállásban vártatok a Salgó Rallye-t?

Igen, mindenki maradt, nem történt semmilyen további változás a Baranya Kupához képest körülöttem. Ugyanúgy Gáborral mentem, mert tényleg nagyon bevált a tehetséges és fiatal legény, a jobb1-ben. A Salgó Rallye-ról előzetesen annyit elmondhatok, hogy egy két apróságot leszámítva nagyon jó volt. A felkészülésünk annyiból volt másabb, mint Komló előtt, hogy Ifj. Kanyik Antiék csapatostól elutaztak Németországba, versenyt nézni, de előtte Anti alaposan felkészítette a kocsinkat. Ám mielőtt elindultunk volna Salgótarjánba, észrevettük, hogy valahonnan van egy kis olajfolyás, ezért felkerestem régi navigátoromat és szerelőmet, Török Andrást, aki azonnal a segítségünkre sietett. A hozzáállása is bizonyítja, hogy mennyire jó barátságot ápolunk vele továbbra is, annak ellenére, hogy a legutóbbi futamon már nem tudta vállalni sem az autó felkészítését, sem a navigálást. Ezúton is köszönjük szépen neki a segítségét. Csütörtökön este Bandi elkészült a javítással, pénteken pedig útra kelhettünk Salgótarjánba. Azt gondolom, hogy jól sikerült a pályák felírása, a tréning tökéletesen alakult, jó itinert tudtunk írni.

A bemutatkozásotok viszont már nem volt ennyire fényes.

A szombat esti prológon sajnos megállt az autónk, mert tönkrement egy biztosíték, ami az önindító és az AC pumpa működtetéséért volt felelős. A motor elhallgatott, a pályamunkások toltak ki minket a célig. Ezután még éppen időben tudtuk orvosolni a hibát, nem késtünk ki a park ferméből. Másnap reggel szokásomhoz híven egy kicsit álmosan kezdtem meg a versenyzést. De nem kaptunk sokat az ellenfelektől. Egy-két másodpercre voltunk egymástól. Mi adtunk egyet Deli Laciéknak, ők adtak még egyet Zsoltiéknak, nagyon közel voltunk egymáshoz. A második gyorsaságin amennyit adtunk Zsoltinak, ők pontosan ugyanennyit adtak nekünk vissza Cereden. A negyedik szakasz Kolencsik Balázsék balesete miatt nekünk etap lett – reméljük már jobban vannak – majd Vizslásról visszatértünk a Mátrába. Ott ismét mi voltunk a jobbak, visszaszereztük a vezetést Zsoltiéktól, majd Ceredet is nyertük, úgyhogy az utolsó körre úgy mentünk ki, hogy 7,9 secundummal volt nálunk az előny. Kazáron gyűjtöttünk további 5 másodpercet a vetélytársakkal szemben. Amikor odaértünk a mátrakeresztesi pályára akkor hihetetlen mennyiségű eső zúdult a gyorsaságira. 12,6 mp volt az előnyünk, mielőtt elrajtoltunk. A versenyzőtársak közül többen is megkérdezték a vezető versenybírót, hogy miért nem állítják le a gyorsasági szakaszt? Legalább időlegesen. Egyszerűen életveszélyesek voltak a feltételek. Ők konkrétan a sátrukba kapaszkodtak, mert azt is elvitte volna tőlük a szél. Nem volt más választásunk, mi is elrajtoltunk a slick gumikkal, és mentünk, ahogy a körülmények megengedték. Az előttünk elrajtoló Peugeot-s párost nem sokkal fotocella előtt értük utol. Drága autóról beszélünk, nem csodálkozok rajta, hogy óvatosak voltak és nem merték bevállalni, hogy siessenek. Bagolyirtáson a 12,6 előnyünkből semmi sem maradt, kikaptunk 18,1-el, úgy mentünk az utolsó szakaszra hogy 5,5 másodperccel Merényi Zsoltiék vezettek. Cereden újra mi voltunk a jobbak, de 1,3 mp mégiscsak megmaradt hátrányból, így a második hely lett a miénk a 2WD kupában.

Nagy meccs lesz a Mecsek Rallye-n. Mire készültök?

Merényi Zsoltiéknak gratulálunk, nagyon jót hívtunk velük Salgótarjánban. Oda úgy érkeztünk meg, hogy pontegyenlőség volt közöttünk. Pécsre viszont már úgy megyünk, ők vezetnek két ponttal, így, ha mi nyerünk, és Zsoltiék a másodikak akkor is ők a bajnokok, mert nekik több jobb helyezésük van, mint nekünk. Valójában még négy páros lehet első a 2WD kupában, így igen kemény csatára készülünk az évzáró futamon, ami előtt megoldást kell találnunk egy problémára is. Jelesül arra, hogy nincs navigátorom az évzáróra, mert Patkó Gabi nem ér rá. Régebben elígérkezett erre a versenyre máshoz navigálni, mint ahogy mi összeültünk, úgyhogy ezúttal nem tudja vállalni mellettem a diktálást. Meglátjuk mi lesz. Jelenleg is nyakig vagyunk a keresgélésben, a csapat is segít nekem remélem találunk addigra valakit a jobb1-be. Ha tudtok valakit, keressetek meg! Annyiból teljesen nyugodt lehetek, hogy ha mégsem sikerül senkit sem felkutatni októberig, akkor Török András igazi jó barátként ismét megment, és az évzáró megmérettetésre még egyszer leakasztja a szögről a bukósisakját.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!