Simon György és Simon Tímea számára az utolsó pillanatig kérdéses volt az, hogy el tud e indulni a Zemplén Rallye-n, de végül sikerült nekik, jól is mentek ám a verseny utolsó harmadában, a sötétben, árokba csúsztak, ahonnan még nézői segítséggel sem tudtak kiszabadulni. Simon Györggyel beszélgettünk.
Az Ózd Rallye-n tönkrement a motorotok, aminek a javítása igencsak elhúzódott. Az sem volt biztos, hogy odaértek időben Szerencsre. Hogy alakult a felkészülésetek és mit vártatok az évzáró futamtól?
Az indulás előtt egy nappal még úgy nézett ki, hogy le kell mondanunk a részvételt, mert a motor javításánál a gépmunka rész nem úgy sikerült, ahogy kellett volna. Korrigálni kellett rajta, hogy egyenesbe jöjjünk. Szerencsénkre Számel Péter, azaz Hús a segítségünkre sietett, neki köszönhetően, ha csak az utolsó utáni pillanatban is, de elkészült a motor, kizárólag így tudtunk vele autózni a Zemplén Rallye-n. A javítás kiválóan sikerült, nagyon jól szólt a gép, nem emiatt kellett idő előtt kiállnunk, az erőforrás rendben tette a dolgát. A huszáros felkészülési hajrá után úgy voltunk vele, hogy ha eljutunk a Rákóczi várban, a célig az már nekünk nagyon jó lesz, de eközben azért próbáltunk gyorsan is menni.
Egy darabig működött az, amit elképzeltetek, szépen haladtatok egészen közel voltatok többször is a mezőny legjobbjaihoz. De egyszer túl sok lett a tempó. Mi történt veletek addig amíg versenyben voltatok?
Az első körben adódtak apróbb nehézségeink, elektronikai problémánk volt, a főtengely jeladója nem pontosan lett beállítva, ezért a motor hamarabb leszabályozott, mint ahogy kellett volna. Nem tudtunk maximális teljesítményen menni, de azért így is elbotorkáltunk valahogy. Mádig kifejezetten jól álltunk a Lada Kupában, a második helyet foglaltuk, el ezzel pedig -amennyiben a célig megtartjuk – felléphettünk volna a márka kupa dobogójára, az éves értékelésben.
Eközben az átbeszélőnkkel is gondunk volt, Timi sokat pantomimezett, én pedig a jelbeszédéből próbáltam kihámozni, hogy éppen milyen kanyar következik. Mivel csütörtökön csak 20 óra után raktuk fel az autót, a trélerre Debrecenben, így aznap nem tudtunk pályát járni, pénteken pedig rövid volt rá az időnk, csak kétszer tudtunk átmenni minden szakaszon. Érezhetően hiányzott a harmadik kör, amit nem tudtunk az itiner íráskor teljesíteni. A nehezített körülményektől eltekintve élveztük a Zemplén Rallye minden gyorsasági szakaszát és annak ellenére sem jöttünk haza keserű szájízzel, hogy az ötödik, bózsvai szakaszon beestünk. A pályák kiválóak, voltak a kedvencünk pont az Újhuta-Bózsva volt. A beesésről csak annyit tudok elmondani, hogy vagy Fonynak a végén, vagy Mádon úgy eldurrant az egyik lengéscsillapítók, hogy tiszta olajos lett a féktárcsa. Egy balos kanyarban, amikor a jobb elejére ráterhelődött a súly gyakorlatilag úgy elfordult alattunk a Föld, hogy észre sem vettük.
Elkezdtünk pörögni, ha jól számoltam kétszer is lerajzoltuk a 360 fokot az aszfaltra, de szerencsénk volt, mert egy puha árokban landoltunk. Sem mi nem sérültünk meg, sem az autónak nem keletkezett különösebb baja. A sárvédőket kell majd megjavítani, mivel azok behorpadtak. A szurkolók nem tudtak minket visszatenni az útra, túl mély volt az árok, csörlő kellett ahhoz, hogy kijussunk. Miután útra segítettek minket lábon tértünk vissza a szervízparkba. Ennyi volt a versenyünk. Ha kézi erővel és kötéllel vissza tudnak minket rakni az útra a szurkolók, akkor simán eljutottunk volna célig.
Folytatás? Idén mentek még valahol? Mit tudtok a 2023-as szezonról?
A Mikulás Rallye-t biztosan kihagyjuk Veszprémbe garantáltan nem fogunk menni, de a Szilveszter Rallye-n valószínűleg ott leszünk mókázni, az idő nem érdekel, utcai gumikkal készülünk egy jót csúszkálni. 2023-ban, ha minden úgy alakul, ahogy elterveztük, akkor szeretnénk továbbra is a Rally2 Bajnokságban szerepelni. Izgatottan várjuk az ideiglenes versenynaptár megjelenését, kíváncsiak vagyunk arra, hogy mit terveznek a jövő évre az illetékesek? Meglátjuk milyen lesz az anyagi helyzet, mit engednek meg a körülmények, de az biztos, hogy mi szeretnénk 2023-ban is ott lenni minél több Rally2-es futamon.
Rallye2.hu – Salánki Gábor