Dicsőséget, és keserves küzdelmet is hozhat a Salgó Rallye

Akár bajnokavatót is tarthatnak a Rallye2 Bajnokság abszolút értékelésében, a Salgó Rallye céljában, hiszen, ha Trencsényi Vincééknek sikerül a jelenlegi 25 pontos előnyüket egy jelentősebb mennyiségű pontadaggal megfejelniük, akkor nem csak a futam végi ünneplés okán durranhatnak majd a pezsgőspalackok Salgótarján főterén, vasárnap este. Tim Gáborék és Lendvai Istvánék éppen ezt az eshetőséget akarják megakadályozni, ezért ígérik, hogy a Nógrádban 110%-on fognak pörögni, azért, hogy a Mecsek Rallye-ra is életben tartsák a bajnoki reményeiket. De a sorsuk már nem csak a saját kezükben van…

A Salgó Rallye, a Rallye2 Bajnokság idei hatodik, egyben utolsó előtti futama a versenynaptárban, így sokaknak kezd a lába alatt forróvá válni a talaj. A legutóbbi Rallye2-es futamon, a Baranya Kupán, Komlón, elég sokan elhullottak, a vártnál kevesebben értek el a célig, de Trencsényiék, a Veszprém Rallye-hoz hasonlóan – ott mutatták be a vadonatúj Ford Fiesta R2-jüket – aszfalton is elhódították a legnagyobb trófeákat, amivel azt érték el, hogy Salgótarjánban mindössze 6 pont megszerzésére van szükségük ahhoz, hogy a Mecsek Rallye-n az ellenfeleiknek már matekolni se kelljen. A bajnoki címről azonban még sokan álmodozhatnak, akár a jelenleg nyolcadik helyen tanyázó Baksai-Erdei páros is megszerezheti a végső győzelmet, ha Salgótarjánban és Pécsen is győzni tudnak az összetettben, kétszer powerstage-et nyernek, és a most előttük álló hét páros nem szerez egyetlen pontot sem. Mi sem egyszerűbb ennél… 🙂 Szóval kimondhatjuk, esélye tényleg sokaknak van. 🙂 De az esélyesek közül Tim Gáborék és Lendvai Istvánék bizony nagyon komolyan gondolják azt, hogy faragnak a hátrányukból és Pécsett akár meg is előzik a salgótarjáni startjelet kényelmes helyzetből váró Trencsényiéket. Tim Gabi ráadásul helyi versenyző, jól ismeri a pályákat, a kis Opel Adam-jának pedig minden bizonnyal feküdni fog a rettentő sok kanyart tartogató ceredi szakasz. Mindkét páros megígérte már a komlói célban, hogy Nógrádban 110%-on fog pörögni, de az is kevés lesz, amennyiben Trencsényiék a negyedik, vagy annál jobb pozícióban látják meg a hétvégén, a kockás zászlót. A 6-os géposztályban azonban nem elég a negyedik hely a diadalhoz Trencsényiéknek, ott csak hat pont az előnyük Lendvaiékkal szemben. Ettől lényegesen szorosabb az állás a P12-ben, és a P13-ban is. Előbbiben Baksaiék és Géringer Zoltánék állnak az élen, holtversenyben, mindkét duó neve mellett 32 pont szerepel. A zászló Tarjánban inkább Géringeréknek áll ebben a csatában, mert az emelkedőket nem igazán kedveli Baksaiék Ladájának nem túl erős, ráadásul teljesen új motorja. A P13 Szilágyi Gézáék és Fancsik Gergelyék csatájáról fog szólni. Előbbiek vezetnek két ponttal a kategória értékelésében. Egy géposztályban, az utolsó gyorsaságin nyújtott kiemelkedő eredményért járó segédponttokkal együtt maximum 13 pont szerezhető. Az 5-ös géposztályban jelenleg tízzel vezetnek Várnai Dávidék, így a Karancs szálló előtt akár őket is bajnokká avathatjuk majd vasárnap este. Hasonló a helyzet a P11-ben, ott Krajnyák Petráék léptek el egy tízessel Vogel Adriennéktől, de Adriék ezúttal sem állnak rajthoz, így mindössze 3 pontot kell szerezniük Petráéknak a biztos év végi sikerért, ami a három Kia Picantobót felvonultató géposztályban nem tűnik megvalósíthatatlan feladatnak. A Kia kupában még könnyebb a feladat, ott csak egy egységet kell begyűjteniük Krajnyák Petráéknak az éves elsőségért. A Lada kupa mezőnye már egy kicsivel több izgalmat ígér, mivel Baksaiékat kilenc pont lemaradással követik Foczkó Ákosék, tízzel pedig Fábián Dánielék. Ha az utóbbi két versenyzőpárosnak sikerülne nagyot alakítania Salgótarjánban, – márpedig nem ismeretlen nekik a környék – akkor a Mecsek Rallye-n az egyik legizgalmasabb kategória lehetne a ladásoké. A 2WD kupában nagy meglepetésre az élen álló Kovács Marcellék neve nem szerepel a Salgó Rallye nevezési listáján, így minden bizonnyal éppen a záró forduló előtt fogják átadni az ideiglenes elsőséget valakinek. Deli Lászlóék, Magyari Beck Szabolcsék és Merényi Zsolték egyaránt az élre törhetnek, és törekedni is fognak mindannyian az elsőségre. Az viszont minden egyes géposztályra, kupára és természetesen az abszolút értékelésre is igaz lesz, hogy akik most nem tudják behúzni a végső győzelmet, azokra a Mecsek Rallye-n taktikázás nélküli kőkemény csaták várnak majd. Érdemes lesz ügyködni Salgótarjánban.

A Rallye2 Bajnokság mezőnyére bemutatkozásként ezúttal egy szokatlan feladat vár, Ózdon, csütörtökön este 18 órától, ahol, egy négy csapatos, jótékonysági, kispályás focitornán kell helytállnia a fiúknak. A száguldás szombaton este veszi kezdetét, szintén 18 órától Salgótarján központjában, a prológgal, ami nem számít bele a verseny értékelésébe. A stopperre csak másnap reggel lesz szükség, egész pontosan 7:28 órától, akkor rajtol el ugyanis a 201-es rajtszámú Ford Fiesta R2-vel Trencsényi Vince és Pannuska Dávid a Salgótarján-Kazár-Vizslás gyorsaságin. Ezután következik a Mátrakeresztes-Mátraszentimre, valamint a Cered-Zagyvaróna szakasz. Mindhárom pályán három alkalommal fog autózni a Rallye2 mezőnye, így a győzteseket 18:12-revárják majd a rendezők a célba. Ezúttal is a Karancs Szálló előtt fog kiderülni, hogy ki és mit ünnepelhet meg a Salgó Rallye legvégén.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

 

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!