Három küzdelmes napon vannak túl

A Komjáti Balázs – Komjáti Ákos párosnak nem volt gondmentes a Rally Hungary… A pénteki nap még technikai hiba mentes volt, egyedül az időjárás tréfálhatta volna meg a párost, de nem tette. Jött viszont a szombati nap, amikor a féltengelyük egy picit túljátszotta a szerepét, aminek köszönhető, hogy a srácok nem jutottak ki időben a gyorsaságira. A Szervizcsapatnak hála, a hibát még ezen a napon orvosolták, így másnap vissza tudtak állni a versenybe, tetemes büntetést felhalmozva. Végül tele elképzeléssel felszívták magukat és jött a vasárnap, amit sikeresen teljesítettek és a verseny végére egy kategória második helyezéssel lettek gazdagabbak. Komjáti Ákossal beszélgettünk.

Az év elején láthattunk benneteket utoljára versenyezni. Nem volt túl sok a kihagyás?

– Hát igen, sajnos sok volt a kihagyás. Legutóbb a Historic bajnokságban, Miskolcon indultunk, ahol tudtunk egy jót versenyezni és az eredmény sem maradt el. Abszolút negyedikek lettünk és sikerült megnyerni a kategóriánkat. Sajnos a többi versenyre nem volt meg a keret, ezért nem tudtunk indulni, de hogy nagyon ne szokjunk el a versenyautótól, nyáron Mezőkövesden a reptéren csapattunk egyet.

A pénteki napotokat sikerült problémamentesen teljesítenetek a Rabócsiringen.

– Tudtuk, hogy egy hosszú, nehéz hétvége lesz, ezért a lehetőségeinkhez képest, amennyire tudtunk, felkészítettük az autót és magunkat is a versenyre. A Rabócsiringet sikerült problémamentesen abszolválnunk és az esti parc fermébe hibamentesen tettük be a kocsit.

Majd jött a szombati nap, amikor is a féltengelyetek nem akarta az igazat…

– Sajnos igen. Mivel pénteken semmilyen problémát nem éreztünk a kocsin, meglepetésként ért, hogy a reggeli szervizparkból kifele jövet szóltak utánunk a szervizesek, hogy a féltengelytől szivárog az olaj. Mivel akkor már vége volt a szervizidőnek, nem tudtuk megnézni, hogy mi lehet a baj. Etapon, mikor megálltunk tankolni, ránéztünk a kerekekre és akkor láttuk, hogy a bal hátsó féltengely elkezdett kivándorolni a helyéről. Ott helyben megpróbáltuk orvosolni a problémát, de idő és megfelelő szerszám hiányában nem volt esélyünk megcsinálni. Sajnos akkor tudatosult bennünk, hogy a szombati nap megy a kukába, úgyhogy még az első gyorsra se jutottunk el. Ezúton is szeretnénk megköszönni a záróautónak, Keszthelyi Robinak és Katának, hogy próbáltak segíteni, nem fogjuk elfelejteni nekik! 😉

Aztán a szervizcsapatotok mindent megtett a folytatás érdekében!

– Szombaton miután lassan visszacsorogtunk a szervizparkba, a fiúk nekiláttak a javításnak és sikerült is orvosolni a féltengely problémát. Itt szembesültünk azzal, hogy etapon egyszerűen esélyünk se lett volna megjavítani. Azért a fiúk biztos ami biztos, még egyszer átnézték a kocsit alaposan, hogy ne legyen más gond. Öröm az ürömben, hogy a hibát sikerült észrevenni még etapon, mert rossz belegondolni abba, hogy mi van, ha a gyorsaságin, verseny tempóban szabadul el a hátsó kerekünk… A szuperrali szabályai szerint este beálltunk a parc fermébe és reménykedtünk egy jobb vasárnapi folytatásban.

Aztán a másnapot sikeresen teljesítettétek és kupákat is kaptatok a nyíregyházi célban!

– A vasárnapot a szuperrali miatt tetemes hátránnyal kezdtük, de szerencsére probléma mentesen tudtuk teljesíteni a napot, valamint magunkat is kellően felszívtuk, így a végére kategóriánk második helyén sikerült célba érnünk. Aminek végül is örülünk, hogy sikerült befejezni a versenyt, de azért a szombati gyorsok hiányoztak.

Van arra lehetőség, hogy a jövőben több versenyen láthassuk a Komjáti testvéreket?

– Jövőre szeretnénk több versenyen rajthoz állni, de ez majd főleg az anyagiakon múlik, mert a versenyek nagy részét konyhapénzből finanszírozzuk és hát az sajnos eléggé behatárolja a lehetőségeinket.

Akiknek szeretnénk köszönetet mondani:
Fazekas Attilának és csapatának – Insertus és Fairium Kft., Harangi András Szervizcsapat, Szálkai László – Szervizcsapat, Komjáti István – Szervizcsapat, Pucsok Gumiszerviz, Kronome Ákos – Motor, Csáthy Miklós – Májki Váltó, Juhász István – East Motorsport Kft., Starters E-Components Generators Automotive Hungary, MNASZ tehetséggondozó program.

Forrás: Rallyfeeling.hu

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!