Rajt-cél győzelmet aratott a Mercarius Rally1 Bajnokság második futamán, a II. Therwoolin Boldogkő Rally-n a Citroën C3 Rally2-vel versenyző Mads Østberg, Patrik Barth duó. Folyamatosan változott az időjárás, de ez nem zavarta meg a Citroën Rally Team Hungary párosát, akik Tóth Imre személyében a legjobb jégkémet választották maguknak. Zsinórban ez az ötödik győzelme a norvég exvilágbajnoknak, hiszen az elmúlt évben a Mecsek Rallye óta nem talált legyőzőre Mads. Ezzel az újabb sikerrel 13 pont előnnyel vezeti a bajnoki táblázatot.
Reggel változékony időjárás, helyenként eső, máshol száradó pálya fogadta a II.Boldogkő Rally indulóit. Ez megnehezítette a helyes gumiválasztást, hiszen a három különböző gyorsasági szakaszon nem egyforma időjárás várt a mezőnyre. Aztán szép lassan felszáradtak a pályák, a verseny második felében már a száraz aszfaltra kellett a lehető legjobb gumikeveréket kiválasztani.
- A gumiválasztással kapcsoaltban egész nap a legjobb döntéseket hoztuk meg. Ebben nagy segítségre volt Tóth Imi, aki folyamatosan a kiváló tanácsokat adott. – mondta a verseny végén Mads. – Az autó és a csapat is nagyon jól működött. A Tagai Racing Technology szerelői a beállításokat minden szervizben megfelelően módosították, így vizes és száraz körülmények között is jól működött a Citroën C3 Rally2 versenyautónk.
Már az első gyorsaságit követően az élre állt a páros és a futam végéig magabiztosan tartották a megszerzett előnyt. Hiba és defekt nélkül autóztak, talán csak az állatok zavarták meg őket, hiszen az egyik szakaszon három kutya állta az útjukat, a Power Stage-en egy őz miatt kellett lassítaniuk.
- Azt hiszem, túl sok izgalmas pillanatunk volt az elénk kerülő állatok miatt. – nevetett a norvég versenyző – Szerencsére sikerült minden esetben megmenteni az életüket, még akkor is, ha ez egy kis időveszteséggel járt. Jó érzés újra nyerni, főleg, ha arra gondolok, hogy tavaly itt az utolsó szakaszon egy defekt miatt nem sikerült a győzelem. Idén kettőből-kettőnél járunk, ennél jobb kezdést el sem tudtunk volna képzelni. Egyszerű a képlet: ezt kell folytatnunk.
A bajnokság második futamán a bajnoki pontokat 1,2 szorzóval számolják a hosszabb össztáv miatt. Így két futam után már 13 pont előnnyel vezeti a nyolc fordulóra tervezett magyar ralibajnokságot Citroënjével a Mads Østberg, Patrik Barth kettős.