Minden marad a régiben 2022-ben

Krajnyák Petra és Lukács Zoltán csak egy hajszállal maradt le tavaly a Rally2 Bajnokság 6-os géposztályában a bronzéremről, így érthető, hogy a mezőny egyetlen állandó női pilótája arra vágyik, hogy 2022-ben – ha minden az elképzeléseik szerint alakul – megszerezzék azt. Krajnyák Petrával beszélgettünk.

Négy versenyt rendeztek meg a Rally2 Bajnokság versenyzőinek 2021-ben és ti mindegyiken ott voltatok. Hogyan emlékszel vissza az elmúlt szezonotokra, aminek ismét egy új autóval vágtatok neki?

A korábbi Ford Fiesta R1-et egy Ford Fiesta R2T-re cseréltük, és úgy érzem, hogy az autóval, magával a megismerésével nem volt probléma. Orfűn erősen bekezdtünk, jól indult az év, Kazincbarcikán pedig szerintem sikerült feltennünk a pontot az i-re. A szezon közben volt egy kisebb leeresztés, akkor vesztettünk valamennyit a kezdeti lendületünkből, de ezt egyéb okoknak tudtuk be, nem az autónak, vagy a vele formálódó viszonyunknak. Alapvetően elégedettek lehettünk az évünkkel, főleg a legvégével, mert a Kazincbarcika Rallye-ról, ami borsodi lányként nekem hazai verseny volt, már úgy tudtam hazatérni, hogy nem volt lelkiismeret furdalásom. Az abszolút értékelésben a 15., a 6-os kategóriában pedig a 4. helyen zártunk 2021-et, úgy, hogy az utolsó pillanatig harcban voltunk a géposztályunk éves bronzéremért.

Mik a terveitek 2022-re?

Nem váltunk autót, továbbra is Lukács Zoli lesz a navigátorom, és teljes szezont tervezünk a Rally2 Bajnokságban. Nem változik semmi, ez a leglényegesebb információ velünk kapcsolatban most. Eredmény szempontjából azt mondom, hogy miután tavaly az utolsó pillanatban, Kazincbarcikán csúsztunk le a géposztályunk harmadik helyéről, idén jó lenne megcélozni, és megszerezni azt az év végére. Erre vágyok. Ami tőlünk és tőlem telik, azt meg fogjuk tenni a futamokon, a körülményektől sok minden függhet, de igyekszünk majd minden akadályt átugrani a célunk eléréséért.

Hogy áll az autótok?

A Ford Fiesta-nkhoz jelenleg még várunk néhány alkatrészt, de ha azok is eljutnak hozzánk, a csapat összerakja az autót és véleményem szerint készen állunk az idei esztendőre.

Az Orfű Rallye az első bejegyzés a versenynaptárban.

Örülök neki! 🙂 Olyan sokat járok Pécsre, hogy lassan már a Mecsek is hazai pálya lesz a számomra, nemcsak Kazincbarcika környéke. Ismerősek a gyorsaságik, otthonosan mozgok abban a térségben. Nem ijedek meg tőlük, nagyon várom már, hogy elteljen a hátra lévő bő két hét és ott lehessünk végre a Pécsi tó partján. Korábban én versenyeztem a MARB futamain, a Déli régióban, úgyhogy a gyorsaságikon jó eséllyel már autóztam korábban, ha nem is teljesen ebben a formában. Kicsit keverednek még nekem a szakaszok, de a pályabejáráson hamarosan kiderülnek a részletek.

A tavalyi 6-os kategória sem volt piskóta, de az idei még komolyabb lesz. Nem lesztek könnyű helyzetben…

Hallottunk az érkező párosokról, tudjuk, hogy erősödik a mezőny, de azt mondom erre, hogy majd ráérünk aggódni a hídnál. 🙂 Orfűn felmérjük az erőviszonyokat, majd akkor kezdünk el izgulni, ha tényleg baj van. Addig pedig bizakodunk, hogy hasonlóan jó eredménnyel indítjuk a 2022-es esztendőt, mint, ahogy a 2021-est befejeztük.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!