Nagy lendületet ad a győzelmünk 2021-re

Janovich Roland és Csáthy Miklós egy pillanatnyi kétséget sem hagyott Veszprémben afelől, hogy ki az úr a Mikulás Rallye murvás pályáin, hiszen minden szakaszon abszolút időt autózva száguldottak át a célszalagon, pedig a 2019-es Rally3-as bajnokok korábban csak fotón és videón láttak murvát a pályafutásuk során. A 2020-as Lada kupa bajnok pilótájával, Janovich Rolanddal beszélgettünk.

Az első murvás versenyetekre készültetek a Mikulás Rallye előtt. Mit vártatok, mit gondoltatok a rajtot megelőzően?

Nem lett készen időben az autónk, így rögtön a mélyvízben találtuk magunkat, mert tesztelni sem tudtunk a rajt előtt. A gumik nem érkeztek meg időben, az első murvás kilométereinket azonnal élesben teljesítettük. A terv az volt, hogy a lehetőségeinkhez képest a lehető leggyorsabban menjünk, de semmiképpen sem akartunk életre-halálra hajtani, hiszen ezen a versenyen nekünk már nem sok múlt. Foczkó Ákosékat nem tudtuk utolérni, a mögöttünk lévők pedig nem kerülhettek elénk sem az összetettben, sem a P12-es kategóriában. Egyedül a Lada kupában volt nyitott a bajnoki cím sorsa. Tesztjelleggel indultunk el a Mikulás Rallye-n, azért, hogy ha 2021-ben lesz murva, akkor ott már jól tudjunk szerepelni. Éppen ezért minden beállítást és egyéb fontos adatot felírtunk, hogy jövőre már ne a semmiből kelljen elkezdenünk az autónk beállítását.

A tesztverseny olyannyira jól sikerült, hogy mindent megnyertetek, amit csak lehetett. Az összes szakaszt abszolútban, valamint a P12-es kategóriában egyaránt, ez pedig értelemszerűen a futamgyőzelmet, illetve a Lada kupa bajnoki címét is jelentette nektek. Milyen volt a versenyetek?

Nagyon élveztük, rettenetesen tetszett a Mikulás Rallye az első métertől az utolsóig. Mi imádunk úgy menni Májkival aszfalton is, hogy csúszkál alattunk az autó, a murván pedig pontosan így kellett menni, szóval erre most volt bőven lehetőségünk. Az első, várpalotai szakasz után láttuk az eredményünket, csak azt nem tudtuk eldönteni, hogy az jónak, vagy rossznak számít, mert éreztük, hogy maradt sok benne. Pont, mint az utolsó gyorsaságiban. Főleg a féktávokon. Az autónk hibátlan volt, és a csapatunk is maximálisan kitett magáért, nem csak a Mikulás Rallye-n, hanem egész évben, amiért nagyon hálásak vagyunk a srácoknak. A verseny közepén volt némi kavarodás a Nagylőtéren talált bomba miatt, és csak a legutolsó pillanatban derült ki, hogy mégsem lesz etap a szakaszból. Mi azt az információt kaptuk korábban, hogy etap lesz, ezért úgy ültünk az autóban, a beíróban, hogy etapfüles volt rajtunk, nem voltunk beöltözve, mindez a rajt előtt 100 méterrel és 3 perccel. Nekünk is necces volt az üzemanyag mennyisége, éppen csak annyi maradt a tankba, amivel a céldobogóig el tudtunk gurulni. Egyszer bakiztunk a nap során, egy visszafordítónál túlmentünk, pont a Nagylőtéren. A füvön kellett visszakanyarodnunk, korrigáltunk, de azt a szakaszt is sikerült megnyernünk.

Ha nem is egy hatalmas nagy mezőnynek az élén, de mégiscsak abszolút győztesként értetek el a Mikulás Rallye céljába. Hogyan éltétek meg az első összetett sikereteket a Rally2-ben?

Nagy boldogság volt a számunkra. Azért esett annyira jól ez a győzelem, mert tényleg ez volt az első abszolút győzelmünk a Rally2-ben, az időnk pedig az ORC mezőnyében is kitűnő lett volna, ott is megelőztünk az összes Ladát az eredményeink alapján. Ennek is nagyon örültünk. Persze ne feledjük el azt sem, hogy a Lada kupában sikerült begyűjtenünk a Rally2 Bajnokság éves bajnoki címét. Ezek úgy együttesen nagy lendületet adnak nekünk a jövő évre.

Hogyan tovább? 2021-re készültök, vagy a Szilveszter Rallye-n még autóztok egyet?

A Szilveszter Rallye biztosan kimarad nekünk, hiszen most nekilátunk és szétszedjük az autónkat, felkészítjük a jövő évi szezonra, aminek az idei felállásban készülünk neki futni, a Rally2 Bajnokságban. Jó lenne jövőre is murvás futamokon rajthoz állni, szerintem mindenki számára érthető az, hogy nagyon hamar megszerettük a murvát, a Mikulás Rallye-n.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!