Szereti a nehéz helyzeteket

Minél nehezebbek a körülmények, annál jobban élvezi az autózást Trencsényi Vince, aki pályafutása elején jár, így szeretné a lehető legtöbb tapasztalatot begyűjteni. A Rally Hungary-n „hazai pályán” autózik.

  • Nyíregyháziként jelent önnek bármiféle előnyt a hazai pálya?
  • A belvárosi szakaszon ismerem az utcákat, ott talán van némi előnyöm a riválisokkal szemben, de ezen a pályán nem lehet nagy különbségeket kovácsolni. A többi gyorsaságin pedig… Nos, azokon egyáltalán nincs nagyobb pályaismeretem, mint a többieknek, sőt, a rutinosabb versenyzők többet versenyeztek ezeken a szakaszokon, mint én, mert én két éve mentem rajtuk először.
  • Milyen élményeket szerzett a nem túl könnyű pályákon?
  • Csak jót mondhatok! Tudom, hogy sokan panaszkodtak az időjárásra, a saras, vizes pályákra vagy éppen a ködre, de én nagyon szerettem rajtuk versenyezni. Minél nehezebbek a körülmények, én annál jobban élvezem az egészet, mert ezekből a helyzetekből lehet igazán sokat tanulni. Nehéz körülmények között jobban előtérbe kerülnek a képességek, mint ahogy az is, ki mennyire tud improvizálni és mennyire precízen tudja beállítani az autója futóművét.
  • Hogyan alakult eddig a szezonja?
  • Nehezen indult. Navigátorom, Pannuska Dávid jelezte, ő kiszállna, és bár az első versenyt még együtt teljesítettük, keresnem kellett valakit a helyére, és Kiss „Vadmagyar” Balázs mellett döntöttem. A Salgó ralin kisebb technikai gondjaink ellenére megszereztük a harmadik helyet, csakúgy, mint Egerben, a Vértes ralin pedig hibáztam, megjártuk az árkokat, de a verseny végére így is felzárkóztunk a hatodik helyre. Harmadikok vagyunk a kategóriában, mindenképp az lenne a terv, hogy Nyíregyházán előrébb lépjünk.
  • Mire kell nagyon figyelni ezen a versenyen?
  • A kiírás alapján a nyomvonalak a tavalyihoz hasonlóak, csak vagy lerövidültek a szakaszok, vagy az ellenkező irányban megyünk rajtuk, úgyhogy elő kell venni a tavalyi belsőkamerás felvételeket, és kielemezni a történteket. Az időjáráson és a gumiválasztáson is sok múlhat: limitálják, ugye, hogy hány darab gumit használhatunk, ami a változó időjárási körülmények között nehézséget jelenthet. Mindenképp szükség lesz egy tesztre is a futam rajtja előtt, hogy a lehető legprecízebben beállítsuk az autót, aztán a verseny közben meglátjuk, mennyire jó munkát végeztünk.
  • Az ERC-mezőnybe is neveztek?
  • Igen. Tavaly egy defekt ellenére sikerült megszereznünk a kategória negyedik helyét, most ezen szeretnénk javítani.
  • Van kedvenc gyorsasági szakasza a Rally Hungary-n?
  • A Mád–Disznókő az egyik kedvencem, igaz, hogy sok volt a vízátfolyás és állt a víz az úton, de pont ezért tetszett, mert számomra ez is olyan újdonság volt, amelyből sokat tanultam. A pályafutásom elején járok, fontos, hogy minél többet tanuljak és utóbb ezekből a tapasztalatokból építkezzek.
  • Hogyan tovább? Vagy korai még a jövő évről kérdeznem?
  • Már az idén is terveztem, de nem adódott rá lehetőség, hogy a környező országok egy-egy futamán rajthoz álljak, ez a terv nem változott, csak halasztódott egy kicsit. Persze, attól is függ az egész, hogy milyen eredménnyel zárjuk a szezont. A kategória talán marad, igaz, jövőre jön a Rally3, ami a mostanihoz hasonló, de összkerekes autókkal zajlik majd – ez jó előrelépési lehetőséget jelentene számomra, és bevallom, szemezek is vele…

 

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!