A helyén maradt, de többször újratervezték

A hivatalos teszt lesz az idei Rally Hungary első olyan eseménye, amely a közönség számára is érdekes lehet. Ennek a programnak a DVTK stadion parkolója, valamint a Bükkszentlászló és Bükkszentkereszt közötti tradicionális aszfaltos pálya ad majd otthont. A szerdai „gyakorlásra” több mint harminc páros jelentkezett, az ERC krémjéből több egységet láthatnak majd a szurkolók a borsodi megyeszékhelyen.

Ezután az adminisztratív és a technikai átvételek, majd a pályabejárás következik. Pénteken pedig a máriapócsi Rabócsiringen megkezdődik a száguldás. A Szuperspeciál eredménye már beleszámít az értékelésbe, de az igazán nagy csata majd a gyorsaságikon alakul ki. A szakaszokat a tavalyihoz hasonlóan a Zemplénben, valamint Nyíregyháza belvárosában alakítják ki.

A Rally Hungary az ERC bajnokság idei negyedik, a magyar sorozatban pedig az ötödik állomásnak számít. Valamennyi értékelésben nagy küzdelem várható, hiszen az elsőségek még sehol nem dőltek el. A versenyt az eredetileg kiírt időpontban tarthatják meg Szabolcsban és a Zempléni Hegységben, de a rendezőknek többször is újra kellett gondolniuk az eseményt.

  • Amilyen szép volt a tavalyi verseny, ugyanolyan szépnek tűnt márciusig az idei. Azóta azonban folyamatosan zajlik az újratervezés, hiszen egyrészt követni kellett a magyar hatóságok iránymutatását, másrészt közben figyelni, hogy a nemzetközi promóter miként igazodik a változó helyzethez – fogalmazott Őry Tamás, a verseny hazai promótere. – Szerencsére a magyar hatóságok az előírások betartása mellett engedik a sportrendezvények megtartását és kellő odafigyeléssel rendezők is részt vehetnek a rendezvényeken. Ezért mi is teljes erőbedobással dolgoztunk azon, hogy a biztonsági szabályok betartásával nézőkkel rendezzük meg a Rally Hungary-t.

Őry Tamás hozzátette: nagy öröm számukra, hogy hatalmas a nemzetközi érdeklődés. Egyrészt híre ment a Rally Hungary-nek, másrészt nincs túl sok nemzetközi szintű esemény, és a ralisok keresik az alkalmat. A tavalyi tapasztalatok alapján, a pályákon is próbáltak apró módosításokat végrehajtani, de a legnagyobb attrakciókat, mint a nyíregyházi, belvárosi gyorsasági és a Rabócsiringen tartandó szuperspeciált meghagyták. Utóbbi helyszínen a járványügyi helyzethez alkalmazkodva 4500 főben maximálják a nézők számát.

Ők láthatják többek között a korábbi többszörös vb-futamgyőzes Andreas Mikkelsent, az ERC-t vezető orosz Aleksey Lukyanukot, de rajthoz áll a norvég vb-menő Mads Ostberg, valamint az Eb-n jelenleg második, mindössze 19 éves  Oliver Solberg is. A sor természetesen velük közel sem teljes.

Ugyancsak érdeklődve figyeli a szakma és a közvélemény a magyarok szereplését, hiszen mindig értékmérő, hogy a nemzetközi mezőnyben mire képesek a hazai ralisok. A Herczig Norbert, Ferencz Ramón kettős állandó résztvevője az ERC-nek, jelenleg az éves pontverseny 12. helyén állnak.

  • Sokkal nyugodtabb volt a felkészülésünk, köszönhetően annak is, hogy van már tapasztalatunk a versenyautóval ezeken a pályákon – mondta a Rally Hungary előtt Herczig Norbert. – Tavaly bármennyire is itthon versenyeztünk, volt jó néhány olyan gyorsasági, amelyen akkor mentünk először. Most viszont elő tudjuk venni a belsőkamerás felvételeket, illetve minden anyagot, ami a témában elérhető. Így legalább a fiamnak, Patriknak is tudok segíteni, hiszen az idén őt is beneveztük az Európa-bajnoki futamra. Számára az a legfontosabb, hogy minél több tapasztalatot szerezzen. Sohasem versenyeztünk még így együtt, furcsa lesz, hogy nem tudom rajta tartani a fél szemem. Ami minket illet, kicsit későn kezdtük meg a pontgyűjtést, ezért nem vagyunk abban a helyzetben, hogy taktikázni kellene. Úgy vagyok vele, ha már van Európa-bajnoki futam Magyarországon és meg is tartják, akkor nincs helye a taktikának, nyomni kell a gázt. Bízom benne, hogy a tavalyi tapasztalatokat át tudjuk ültetni az idei évre, és ha egy kicsikét jobb lesz az időjárás, mint tavaly, akkor már nem lehet baj.
Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!