A motor beszerelése után is lesz még dolgunk

Bukulya István és Tatara Ákos a P13-as kategória bajnokaként zárta a 2021-es szezont és azzal a jó hírrel örvendeztetett meg minket most „Buksi”, hogy 2022-ben is a Rally2-ben fognak autózni. Bukulya Istvánnal beszélgettünk.

A P13-as géposztályban elsőként végeztetek a 2021-es évben. Hogy emlékszel vissza az elmúlt szezonra?

Holtversenyben szereztük meg az elsőséget a Szabó Zoltán-Nagyváradi Roland párossal, de bajnokként zártuk az tavalyi évet mivel nekünk az Ózd-Eger Rallye-n sikerült magasabb pontszámot érő helyezést elérnünk, mint nekik az év többi futamán, így hozzánk kerültek a legnagyobb trófeák. A kiváló eredményünk ellenére nem volt könnyű számunkra a 2021-es év. Az orfűi évnyitó előtt csak nem sokkal derült ki, hogy a 2021-ben a Rally2 Bajnokságban versenyezhetünk. Az Orfű Rallye-n már ott is voltunk, viszont nem értünk célba, egy technikai probléma miatt hamar kellett kiállnunk. Komoly károkat szenvedett el a motorunk, az Ózd-Eger Rallye-ra gyakorlatilag teljesen újjá kellett építeni. Sietni kellett a munkával, de időben felkészítettük az autót Ózdra. Sokáig flottul ment minden a versenyen, semmi műszaki hibánk nem adódott. Körről-körre javultunk, gyorsultunk, menet közben pedig igyekeztünk beleszokni a Rally3 Bajnokság után a Rally2 kritériumaiba. Az etapokra, az időkre jobban oda kellett figyelnünk, ez leginkább Ákosra rótt nagyobb terhet, a több kilométer nem okozott különösebb nehézséget. A záró körre leszakadt az ég. Mivel a 222-es rajtszámmal rajtoltunk még volt lehetőségünk alkalmazkodni a körülményekhez, átszereltük a kereket, így vizes aszfaltra való gumikkal vágtunk neki a futam végének. Sátán ennek köszönhettük, hogy abszolút első időt autóztunk, ekkor léptünk fel az ötödikről a második helyre. Sajnos a problémamentesség eddig tartott, mert a sátai célkanyarban elkezdett háromhengerezni az autó, amivel csak annak köszönhetően értünk el a célig, hogy az utolsó szakaszt törölték.

Így lett meg Ózdon az összetettben a második hely, megnyertük a P13-as géposztályt és mint később kiderült ezzel a bajnoki címet is. A két utolsó szakasz közti rövidke etapon ellenőriztem, amit csak lehetett, nem találtam komoly problémát, de ez a hiba mégis az egész évünket meghatározta. Egy szelep szakadt el, ami szerencsés módon ékelődött be a motorban, így az erőforrás Ózdon nem károsodott komolyabban. Természetesen megrendeltük hozzá az új alkatrészeket, amik külföldről érkeztek volna, de a vírushelyzet annyira megnehezítette a szállítást, hogy az augusztusra várt csomagunk – ha az emlékeim nem csalnak – októberben érkezett meg. A várakozás közben jobbnak láttuk elengedni a tavalyi évet, de esetünkben maximálisan igaz volt a mondás, hogy minden jó, ha jó a vége.

Mik a terveitek 2022-re?

Nem készülünk teljes évre, kizárólag a hozzánk, Miskolchoz közeli futamokra fogunk koncentrálni, a Rally2 Bajnokságban. Ennek a logikának a mentén az Orfű Rallye-t valószínűleg kihagyjuk, minden bizonnyal az Eger Rallye lesz idén az első futamunk. Most azt mondom, hogy három futamon szeretnénk indulni idén, természetesen Ákossal. Ha ehhez jön még egy-két nem tervezett plusz futam, annak csak örülünk.

Hogy áll az autótok?

Ha minden igaz, akkor a motorunk a hét végére elkészül, és végre vissza szerelhetjük az autóba. Strapabíró, jó minőségű alkatrészeket vásároltunk, hogy csökkentsük az újabb meghibásodás lehetőségét. Van még dolgunk ezen kívül is, úgyhogy az erőforrás beköltöztetését követően folytatjuk az előkészületeket, hogy április végére remek formában legyen újra a Ladánk. Viszont van egy sürgető, jóval közelebbi időpontunk. Február 26-án, Miskolcon lesz gépkönyvezés, oda jó lenne eljutni. Vannak még kérdőjelek, például nem tudjuk, hogy az ülések megérkeznek e addigra? Bízunk a legjobbakban, és várjuk az Eger Rallye-t, hogy mi is bekapcsolódhassunk a 2022-es, Rally2-es pontvadászatba.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!