Az előkelő eredmény csak a hab a tortánkra

Németh Gergely 2020 tavaszán cserélte el a füzetét a kormányra és Matics Barbival, a Mikulás Rallye-n pedig Harmos Gergellyel annyira ügyesen gyűjtögette a pontokat, hogy a kis Citroen C2R2Max-al végül az összetett értékelés hetedik helyén zárták a 2020-as esztendőt. Németh Gergely foglalta össze az első, pilótaként teljesített évét, de természetesen az idei terveiről is szót ejtett.

Mit vártatok a 2020-tól és mit sikerült megvalósítanotok a tervekből?

A legfőbb elvárásom az volt magammal szemben az előző év elején, hogy a navigátori ülés után a bal1-ben is kényelmesen el tudjak helyezkedni. Úgy gondoltam, hogy tavaly három futamon fogunk rajthoz állni, de belejöttünk a dolgokba, és végül négy verseny lett az eredeti elképzelésből. Ez mindenképpen pozitív volt a számunkra. A lényeg az volt, hogy gyűljenek a versenykilométerek, mindenhol célba érjünk, és ez sikerült. Az, hogy a Rally2 Bajnokságban az év végén a várokozásunkon felüli, számunkra mindenképpen előkelő helyezéssel sikerült zárni az esztendőt, az csak a hab volt a tortánkra. Volt okunk az örömre, hiszen minden rendben volt, kiváló volt a csapat, remek volt az autónk, illetve a hangulat, Barbival pedig jó volt együtt dolgozni. Számunkra a versenyek is jók voltak, bár volt néhány olyan sajnálatos eset, amit az ember szeretne meg nem történté tenni, vagy nagyon gyorsan elfelejteni. A várt tapasztalatokat sikerült megszereznem, az eredményünk kifogástalan, így ebből a szempontból abszolút sikeres volt az elmúlt évünk.

Mi volt az évetek legjobb és legrosszabb pillanata?

A legszebb pillanatokat az év végén, a Mikulás Rallye-n éltük át, ahol az abszolút értékelésben is felállhattunk a dobogóra. Álomszerű célként megfogalmazódott bennem, hogy egyszer de jó lenne úgy szerepelni egy Rally2-es versenyen, hogy ott lehessünk a legjobb ötben! Ez Veszprémben szerencsére összejött. Negatívumként azt tudnám felhozni, hogy a rutintalanságomból adódóan elkövettem néhány olyan hibát, amit el lehetett volna kerülni, zöldfülűként belefutottunk pár váratlan helyzetbe. Apróságok voltak ezek, nem kell komoly eseményekre gondolni. Ez volt a tanulópénz, meg kellett tapasztalni a rallye savát-borsát a bal oldalról is, legközelebb már biztos okosabb leszek a hasonló helyzetekben.

Az idei évre mik a tervek?

Folyamatosan követtem az eseményeket, figyeltem a versenynaptár tervezeteket, vártam az RVSZ megjelenését, és sajnos pont az RVSZ átolvasása tette fel nálam a pontot az i-re. Teljesen elengedtem itthon az idei évet. Nem szeretnék annyit versenyezni, mint tavaly, nem terveztem annyi pénzt rááldozni a rallye-ra, mint 2020-ban. Idén csak azokon a futamokon akartam elindulni, amik teljes mértékben elnyerték a tetszésem. Mindegyiknél történt valamilyen kedvezőtlen változás, így a Mitropa kupa irányába terelődött a figyelmem. A jelenlegi cél az, hogy kipróbáljuk magunkat külföldön. A csapat, az autó marad, viszont a jobb1-ben valószínűleg változás lesz az idei esztendőre. Új élményeket szerzünk, aztán meglátjuk, hogy hogyan alakul a helyzet, és annak tükrében elgondolkodunk a folytatáson.

Akkor az Orfű Rallye-ról ne is kérdezzelek?

Kérdezhetsz, de csak azt tudom mondani, hogy maximum nézőként leszünk ott. Éppen úgy, mint a többi, itthoni futamon. A Mikulás Rallye-n nem zárom ki, hogy elindulunk, ha nem bírunk magunkkal, és mindenképpen szeretnék gurulni egyet a murván, de idén leginkább az országhatáron kívül fogjuk gyűjtögetni a versenykilométereket.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!