Bronzéremmel nyitottunk a Rally2-ben

Borza Balázs és Borza Gyula eddig csak felvezetőként kóstolt bele a Rally2 Bajnokság légkörébe, de a párosnak, élesben, annyira tetszett, amit Egerben megtapasztalt, hogy 2021-ben valószínűleg ők is állandó résztvevői lesznek a Rally2 Bajnokságnak. Borza Balázzsal beszélgettünk.

Újoncok voltatok a Rally2-ben. Mit vártatok az Eger Rallye-tól?

Az éles mezőnyben még tényleg nem versenyeztünk, de a pályák nem voltak ismeretlenek, mert tavaly már rajthoz álltunk az Eger Rallye-n, idén pedig a Salgó Rallye-n is, mindkétszer előfutóként. Az egy kicsit másabb volt. Igazából a Rally3-ban szerettünk volna menni Egerben, a mezőnyben, de a rajt előtt bő két héttel nekifutottunk annak, hogy kipróbálhassuk magunkat az egyedi rajtengedélyesek közt. Volt néhány pillanat, amikor azt gondoltuk, hogy nem biztos, hogy sikerülni fog a tervünk, mert sok mindent és gyorsan kellett átalakítanunk a kocsin, miközben a ruházatunknak és a felszerelésünknek is akadtak kisebb hiányosságai.

Milyen volt a versenyetek?

Bevallom, hogy az elején én tartottam a rendkívül gyors mátrai pályáktól, mert nem nagyon mentünk mi még korábban sem Pirelli, sem Hankook slick gumikkal. Az RK7 mellett döntöttünk, azt próbáltuk ki a futamon. A szombati, nyitószakaszon érzésünk szerint is egy kissé bátortalanul tapostunk bele a gázba, de a végére már kezdett jól összeállni a dolog. Eleinte még csúszkáltunk, ahogy fogytak a kilométerek úgy kezdtem egyre inkább belejönni a tempós részekbe is. Főleg a vasárnapi szakaszokon kellett nagy figyelmet fordítanunk a felhordásos kanyarokra, de nagyon élveztük az egész versenyt, az elejétől a végéig. Unatkozni nem unatkoztunk, az időeredményeken teljesen jól látszott, hogy már a siroki gyorsaságin is jókora küzdelem alakult ki köztünk az előttünk lévő hondás párossal, Kiss Lászlóékkal. A verseny legvégén is csak 5.3 másodperccel maradtunk le tőlük. Vasárnap reggel elfecséreltünk egy kevés időt a szarvaskői gyorsaságin, mert rosszul írtuk fel a cél helyét, emiatt jóval hamarabb elvettem a gázt, mint kellett volna. Maradtak bent másodpercek. A Bátor-Terpes pálya teljesen jól sikerült, ott már időben is jót jöttünk, viszont Sirokon, a pálya közepén egy felhordásos kanyart eléggé elrontottunk, nagy tempóval érkeztünk, volt mit kikorrigálni. Rendesen megcsúsztunk, de sikerült megfogni. Első alkalommal használtunk Stilo sisakokat, ami egy remek bukósisak. Elég jól szigeteli le a hangokat, így nem igazán hallottam, inkább csak éreztem, hogy negyedikben, ötödikben, a tempósabb részeken elkezdett rázni a kocsi hátulja. A kardánkereszt szétesett, de szerencsére csak Egerbaktáról kellett eljutnunk a szervizbe, ami kilenc kilométerre volt összesen a szakasz céljától. Ott megjavítottuk az autót, az elhajlott első lengéscsillapítót, a problémákat szinte kivétel nélkül sikerült orvosolnunk, mielőtt nekifutottunk a második körnek. Nagyon vészes gondunk amúgy sem volt, de a fiúk remekül dolgoztak, köszönet nekik mindenért. A második kört rendben teljesítettük, így az egyedi rajtengedélyesek között a bronzérmet szereztük meg.

Hol láthatunk titeket legközelebb? Rally2-es terveitek vannak esetleg?

Az a probléma, hogy mi nagyon rákészültünk arra, hogy idén a Rally3-ban fogunk versenyezni, ennek megfelelően építettük meg a teljes autót. Domaházán versenyeztünk, ott beestek előttünk, emiatt sok időt vesztettünk, amit nem tudtunk behozni a végéig. Oroszlány elmaradt, a Miskolc Rallye-t sajnos le kellett fújni, Egerben pedig eldöntöttük, hogy jövőre megpróbáljuk magunkat több futamon is, a Rally2 Bajnokság mezőnyében. Az idei évünk valószínűleg ennyi volt, bár a Szilveszter Rallye még összejöhet az év végére. Szeretnénk néhány átalakítást elvégezni az autónkon, törődni akarunk a futóművel, úgyhogy még az is megeshet, hogy a Szilveszter Rallye-ra fordítható pénzünket inkább az autónk fejlesztésére szánjuk, hogy tavasszal minél jobb autóval támadhassunk a Rally2-ben.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!