Csomós Mixi: Sok szakaszt nyertünk az ERC mezőnyében

Csomós Mixi és Nagy Attila háromszoros bajnokként vágott neki a Rallye Hungary-nak, de Mádon, egy ártatlan szituációban kifogott rajtuk a fizika, így a remélt nagy siker helyett „csak” szenzációs részeredményeknek örülhettek a srácok. Csomós Mixivel beszélgettünk.

Mindössze egy pontra volt szükségetek a Peugeot kupa bajnoki címének a megszerzéséhez, de az ERC mezőnyébe is beneveztetek. Mit vártatok a nyíregyházi hétvégétől?

Különös izgalommal, de mégis nyugodtan készültünk az évzáró versenyre, mert nívós, Európa bajnoki mezőnyben autózhattunk, ráadásul a Zemplén nekem abszolút hazai pálya. A géposztályunkban és az ORB 2WD kupában már Pécsen begyűjtöttük az év végi aranyérmet, egy pontra voltunk a végső sikertől a Peugeot kupában, a Mecsek Rallye után. De Szauer Gergőék csak a pálya mellől nézték az évzáró futamot, így már a rajt előtt megszereztük a márkakupában is a 2019-es szezon bajnoki titulusát. Felszabadultan, tét nélkül vághattunk neki az 1000 kilométeres megmérettetésnek, és úgy is autóztunk végig. Annyi volt a tervünk, hogy az ERC mezőnyben szereplő top párosokkal összemérjük a tudásunkat. A pályák nekik újak voltak, nekünk részben ismerősek, – mi 2018-ban már autóztunk rajtuk – kíváncsiak voltunk, hogy így mire vagyunk képesek velük szemben.

Mire voltatok képesek?

Elég sokra, de mégsem sikerült maradéktalanul megvalósítani azt, amit kigondoltunk. Jól indult a versenyünk, a máriapócsi Rabócsi Ringen teljesítettük a superspeciál szakaszt, majd másnap nem lehetett panaszunk a második és a harmadik szakaszon sem. A negyedik gyorsaságin, a Mád-Disznókőn viszont meglepő módon lecsúsztunk az útról. Az okát még ma sem értjük, mert nem éreztük annyira nagynak a sebességet, amiről ne tudtunk volna megállni. De mégis megszűnt a tapadás, és az út mellett találtuk magunkat. Az autó nem sérült meg nagyon, csak sajnos olyan szerencsétlenül fogtunk talajt, hogy kilyukadt a hűtő, emiatt nem tudtunk tovább menni. A nézők ki tudtak volna szedni, de az első napunk sajnos idő előtt ért véget.

Másnap szuperrallyeval folytattátok.

Igen, bár akkor és ott felmerült bennünk annak a lehetősége is, hogy ennyi volt és kiállunk. Miután visszajuttattuk az autót a szervizparkba a csapatunk hamar megoldotta a problémát, mi pedig átgondoltuk a helyzetünket. Nem volt kérdés, hogy vasárnap újra beülünk a Peugeot 208 R2-be és folytatjuk. Jól döntöttünk. Tapasztalatszerzésnek tökéletesek voltak, a saras, vizes, gyorsaságik, amik közül négyet meg is nyertünk. Ezt jó eredményként könyveltük el a neves ellenfeleink mellett, úgyhogy nagyon boldogok voltunk a futam végén, a nyíregyházi céldobogón. A részeredmények bíztatók voltak.

Mire nézve?

A jövőre. De arról még most nem tudok semmit sem mondani, hogy mit fogunk csinálni 2020-ban. Vannak terveink, elképzeléseink, ám még van bőven min dolgoznunk is, hogy tető alá hozzuk a következő szezont. Bármi lesz a döntésünk, az biztos, hogy három bajnoki címmel 2020-ban is kérdés nélkül, előre kiegyeznénk.

Köszönjük együttműködő partnereinknek:

 

East Motorsport Kft., Balázs- Diák Kft., ZÉG Kft, Toptimber- Road Kft., Vári- Vill Kft., Orbitex Kft., Mika Gábor e.v., Alu Casting Support Kft., Tau- Trade Bt, Heda- Sped Kft., Zemplén Hard-Work Kft., Bon Copy Kft., Sárospatak Város Önkormányzata, Tiger Tools Kft., Gorzo Hungary Kft., RSZ- Kő Kft., Phobex Kft., Hun-Therm Consulting Kft., Mihidra Kft., Baromfiudvar, ML Log Kft., Vidia Csavar Kft., Volvid Zrt., Komplex D Kft., Dankó Trans & Bau Kft., ÉPGÉP Komplex Kft., West Parcel Kft., Black Point Kft.

 

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!