Egy pillanat alatt a partoldalban találtuk magunkat

Seben János és Bahor Krisztián mindent megtett a sikerért, de a Mediterrán Rallye-t elég hamar fel kellett adniuk. Seben Jánossal beszélgettünk.

A Rally2 Bajnokság mezőnyében az Eger Rallye-n láthattunk utoljára titeket. Merre versenyeztetek azóta, és milyen elképzelésekkel érkeztetek a Mediterrán Rallye-ra?

Itthon, hazai pályán, a Dunakanyar Rallye-n autóztunk. Pécsre már csütörtökön elutaztunk, hogy átvegyük az itinert és megkezdjük a pályabejárást. Komolyan vettük a dolgokat. A Rally3-ból volt már ismeretségünk a mecseki szakaszokkal, az Orfű Rallye-n pedig Kokóval autóztunk az Abaliget-Árpádtető gyorsaságin is. Azt, hogy mennyire odafigyeltünk a pályák maradéktalan feldolgozására, mi sem bizonyítja jobban, hogy pénteken délután 14 óráig lehetett járni a gyorsaságikat, előtte öt perccel mi még javában tréningeztünk.

Minden apró részletre figyeltetek, a Mediterrán Rallye sajnos mégsem tartott sokáig nektek. Mi történt veletek?

Szereztünk megfelelő esőgumikat, nem intermedia volt fent a BMW-nken, hanem igazi esőgumik. Amikor megérkeztünk a Mecsek-kapunál a rajtvárakozóba, akkor szóltak a sportbírók, hogy nyugodtan vegyük le a bukósisakot, mert bent van a pályán a rescue. Amennyire tudtuk megmelegítettük és melegen is tartottuk a gumikat, azt gondolom, hogy rajtra készen álltunk. A 20 perces várakozás alatt egy kicsit kiestünk a ritmusból, de úgy voltunk vele, hogy semmi baj, majd az első két kanyarban megmozgatom az autót, aztán jó lesz. Ez így is volt, az első kanyart szépen drifteltük, majd a következőben egy kicsit keresztbe mentünk. Lehet, hogy tapasztalatlan voltam, és megeshet, hogy ami történt, az az én hibám. Azt gondoltam, hogy a vizes gumik ennyire hamar megmelegszenek, vagy hogy a minta miatt tudják gyorsan a dolgukat. Váratlanul megcsúsztunk, és még mielőtt a kézifékkel, vagy bármivel menteni tudtam volna a helyzetet egy szempillantás alatt neki is csapódtunk a partoldalnak. Láttuk videókon, hogy mások is jártak hasonlóan, mint mi, de nekünk az volt a szerencsétlenségünk, hogy valami, talán egy kő bement és tönkre tette a bölcsőt, a féltengelyt, a felnit, a kormányösszekötőt és még több alkatrészt is. Ezek után még valahogy sikerült elindulnunk, de nekimentünk a szalagkorlátnak, mert nem tudtunk kanyarodni. Sajnos hamar véget ért a versenyünk.

A feladat adott, rendbe kell szedni az autót. Hol szeretnétek legközelebb rajthoz állni?

Lehet meglepődsz, de már voltunk az autóval Mezőkövesden tesztelni, a PSZA Motorsport csapatának köszönhetően nagyon hamar elkészült a BMW-nk. Büszkék vagyunk a srácokra, mert négy nap alatt megjavították a kocsit, mindent kicseréltek, amit kellett, hogy ott lehessünk Mezőkövesden. Köszönjük nekik! A kisfiam ült be mellém navigálni, ő 11 éves és rengeteg energiát adott nekem, 144 autóból a 18-ik helyen végeztünk, ami szerintem szép teljesítmény. Ezen felbuzdulva neveztünk Ózdra, úgyhogy jövő hét végén, Borsodban szinte biztosan fogtok velünk találkozni.

Rallye2.hu -Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!