Akkora pontelőnye volt Mads Østbergnek a szezonzáró előtt, hogy a bajnoki címet gyakorlatilag csak elveszíthette. A norvégok korábbi világbajnoka azonban ettől sokkal jobb és rutinosabb versenyző, hiszen a pályafutása során ettől nehezebb feladatot is megoldott. A szezonzárót is megnyerte, így végül rendkívül magabiztos teljesítménnyel végzett az éves összetett első helyén.
Østberg elsősorban Csomós Miklóssal és Vincze Ferenccel vívott komoly küzdelmet az aszfaltos futamon, amit végül úgyis megnyert 2,7 másodperc előnnyel, hogy egy lassító érintés miatt korábban tíz másodperces büntetést kapott. Az újdonsült bajnok még az első versenyapon állt az élre, a győzelmet pedig később sem engedte ki a kezéből.
- Gyerekkoromban egyáltalán nem álmodtam arról, hogy egyszer magyar bajnok leszek, most viszont nagyon jó mindezt megélni – fogalmazott a szerencsi Rákóczi-vár udvarán felállított céldobogón Mads Østberg. – Ezen a versenyen nem kellett mindent kiadni magunkból, az volt a legfontosabb, hogy célba érjünk. Nem kockáztattunk, de mivel versenyzők vagyunk, igyekeztünk a lehető legtöbbet kihozni magunkból. Fantasztikus érzés, hogy sikerült. Boldog vagyok, hogy minden magyar futamon nyerni tudtunk. Köszöjük a csapatnak, hogy egész évben kiváló, hibamentes autót biztosítottak számunkra, ez természetesen alapfeltétele volt a mostani sikernek.
Hazai körülmények között Csomós Miklós és Nagy Attila lett a második. A borsodi páros év közben az Európa bajnoki (ERC) sorozatban versenyzett, az utóbbi két hazai viadalra azonban visszatértek. Ózdon és most a Zemplénben is megszorongatták a későbbi győztest, csupán minimális különbséggel maradtak le a győzelemről.
- Ezen a két bajnoki futamon valóban jó teljesítményt nyújtottunk, de ehhez kellettek azok a hónapok, amelyeket nemzetközi vizeken töltöttünk – tette hozzá a célban Csomós Miklós. – A Barum Rallyn nagyot buktunk, ezért minden szempontból szükség volt arra, hogy visszarázódjunk a versenyzésbe. Örülünk, hogy Østberget meg tudtuk szorongatni. Már Ózdon is jó érzés volt, most pedig még inkább. Azzal viszont tisztában vagyunk, hogy az új bajnoknak nem kellett mindent kiadnia, ha kellett volna, még biztos, hogy rá tud tenni egy lapáttal. Annak viszont nagyon örülünk, hogy ennyit fejlődtünk ebben az esztendőben. Most úgy érzem, ha jövő héten kezdődne az új szezon, mi készen állnánk rá.
A VIII. Zemplén Rallyn a dobogó harmadik fokára Vincze Ferenc és navigátora, Németh Gergely állhatott fel. A 2019-es magyar bajnoknak az éves elsőségre csak akkor lett volna esélye, ha a novég kiválóság nem ér célba a szezonzárón.
- Valamilyen szinten kivárásra játszottunk, mert az is kevés lett volna, ha Mads előtt végzünk ezen a futamon – szögezte le Vincze Ferenc. – Éppen ezért nem feszegettük a határainkat, de sajnos így sem volt hibamentes a teljesítményünk. Összességében azonban elégedettek lehetünk az egész évvel, hiszen a legjobb magyarként fejeztük be a bajnokságot, egy ilyen sztárpilóta mögött végezni pedig egyáltalán nem szégyen.
Jól ment a borsodiak Zemplénben. Az abszolút negyedik helyen zárt Német Gábor, Adorján Szabolcs kettős, valamint az ötödikként célba ért Bodolai László, Deák Attila páros is felállhatott a pódiumra. Ugyancsak boldogan pezsgőzött a célban Foczkó Ákos és Madarász Szabolcs, akik a kategória második helyezéssel megnyerték az ORC idei kiírását. A Peugeot Kupát a futam előtt is élen álló Hangodi Bendegúz, Bunkóczi László kettős nyerte meg, ezzel lehetőséget szereztek arra hogy jövőre részt vegyenek egy ERC-futamon. A Rallye2-es sorozatban Kocsis Imre és Henszelmann Zsolt lett a bajnok, az pedig már korábban eldőlt, hogy a Rally3-ban idén Zákányi János és Vidécz Zsolt volt a legjobb.
A magyar rali bajnokság 1974 óta íródó történetében először lett a szakágnak külföldi bajnoka. Ostberg hazánkban valamennyi futamot megnyert ebben az esztendőben amin elindult, így a végső sikeréhez nem férhetett kétség. Az éves összetettben Vincze Ferenc lett a második, a Zemplénben műszaki hiba miatt kiesett Velenczei Ádám pedig a harmadik.
A VIII. Therwoolin Zemplén Rally egyébként része volt az European Rally Trophy (ERT) idei sorozatának is, és egyben kandidáló futam volt a jövő évi Európa bajnokságra (ERC).
- A rendező mindent elkövetett annak érdekében, hogy a nemzetközi megfigyelők elvárásainak, ajánlásainak mindenben megfeleljen – összegzett a futam után Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke. – Bízunk benne, hogy 2023-ban ismét ott lesz a Rally Hungary az ERC naptárában, hiszen a szakágnak nagyon fontos ez az esemény. Amennyiben ezt a kandidáló versenyt nézzük, akkor joggal lehetünk optimisták.
A VIII. Therwoolin Zemplén Rally végeredménye
- Mads Østberg, Johansson Johan (Citroën C3 Rally2) 1:20:21,6
- Csomós Miklós, Nagy Attila (Škoda Fabia R5) +2,7
- Vincze Ferenc, Németh Gergely (Škoda Fabia R5)) +47,6
- Német Gábor, Adorján Szabolcs (Škoda Fabia R5 EVO) +4:10,1
- Bodolai László, Deák Attila (Ford Fiesta R5 MK II) +4:27,3
- Trencsényi József, Verba Gábor (Škoda Fabia) +5:10,1