Hasznos kilométerek, felejthető eredmény

Az idei bajnokság utolsó előtti futamát nyíregyházi központtal rendezték meg, a gyorsasági szakaszokat pedig a Zemplén hegységben jelölték ki a rendezők. A hazai csapatok mellett ide érkeztek Európa legjobbjai is, mivel Rally Hungary néven ez volt az ERC szezonzárója.

Balogh János és Holczer Dániel az elmúlt évek tekintetében kevés tapasztalattal rendelkezett ezekről a helyszínekről, valamint a Ford Fiesta R5 MKII-vel sem mentek őszi körülmények között. Pénteken ünnepélyes rajtceremóniával indult a program és onnan a szinkronpályás első szakaszra vette az irányt a mezőny.

  • A Rabócsiringen tartott szuperspeciálon biztonságira törekedtünk, nem szerettünk volna semmiképp hátrányt szenvedni, így egy viszonylag hamar tapadással bíró abronccsal mentünk, ami viszont korán el is vesztette azt, ezért egy középszerű eredménnyel, de hiba nélkül vártuk a szombati zempléni gyorsaságikat – mondta el Balogh János.

Az ERC mezőny indulói egész hétvégén autóztak, míg a kizárólag az ORB-ben nevezett párosok csak szombaton, vagyis egy nap alatt teljesítették a rájuk kiszabott penzumot. Balogh Jani és Holczer Dani csak a hazai pontvadászatban volt érdekelt, ezért a rajtpozíciójuk nem volt előnyös, csak a teljes Európa bajnoki mezőny után startolhattak el.

  • Reggel elszántak voltunk, szerettük volna az előzetes terveinket megvalósítani, egy ritmussal fentebb autózni és nagyobb akarattal menni – tekintett vissza Balogh János. – A teljes ERC mezőny után indulhatott az ORB, így mi is, ami a pálya tekintetében már egy átlagos verseny második körös állapotának felelt meg. Elrántották a képzeletbeli start zászlót majd hibáztam, rögtön a gyorsasági elején. Egy tempós, nagyon saras kanyarban lesodródtunk a nadrágszíj szélességű útról egy kicsit és, hogy a következő jobbost be tudjuk venni le kellett azt vágnom, ott a tövön pedig pár termetes szikla fogadott bennünket. Visszatértünk az aszfaltra és pár kanyarig úgy tűnt, hogy megúsztuk az esetet, de sajnos nem. Éreztem, hogy nem úgy fordul az autó, ahogy kellene és az egyik abroncsból elengedett a nyomás, amit úgy döntöttünk kicserélünk még bent a gyorsasági szakaszon. Kerestünk egy erre optimális helyet a pályán, ahol zavartalanul szerelhettünk, de ez értékes percekbe került, ami onnantól kezdve megpecsételte a sorsunkat. A kör további részére is kihatással volt ez az eset, mert több pótkerék nem állt rendelkezésünkre. A hátralévő pályák útviszonyai miatt benne volt, hogy könnyen újabb defektet kapunk, ami a verseny végét jelentette volna számunkra. Óvatosan közlekedtünk, mert semmiképpen nem szerettünk volna kiállni, nagyon nagy szükségünk van minden kilométerre ezzel az autóval.

Több versenyzőtől lehetett hallani, hogy ilyen vert helyzetben nehéz motivációt találni a hátralévő szakaszokon. Ezzel kellett szembenéznie most Janinak és Daninak is, mert a kerékcsere miatt összegyűjtött percek ledolgozhatatlanok voltak és a jó eredmény így a távolba került.

  • Nehéz volt olyan ritmust találnunk, ami ebben a helyzetben célra és célba vezető volt. Halmozottan hátrányos helyzetben voltunk, de nem erre fognám, inkább a korai defekt döntötte el a sorsunkat, ezt és annak hátrányát magunkkal cipelve olyan részeredményeket hoztunk össze, amire nem vagyunk büszkék. Azt bebizonyította nekünk ez a futam, hogy ha egy kész autót kapunk, akkor abból mi ennyit tudunk kihozni, ezért el kell kezdeni magunkra állítani a technikát. A Ford egy remek autó, a szervizhátterünk tökéletes és ez jó alap a jövőbéli aszfaltos futamokra. Célba értünk, gyűjtöttük a kilométereket, de amint lehetséges szeretnénk ezt a versenyt elfelejteni és a következő murvás megmérettetésre, a szezonzáró Mikulás Ralira kell koncentrálni. Ezzel a kocsival még nincs laza talajon tapasztalatunk, viszont az elmúlt évek alatt többször meg tudtunk villanni típustól függetlenül Veszprémben.
Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!