Időbe telt, mire átéltem a győzelmünket

Csupa egyes szerepelt Trencsényi Vince és Pannuska Dávid ellenőrzőjében, a Veszprém Rallye végén, de érdekes módon rájuk nagyon büszkék voltak ezért a szüleik, engem pedig jól eltángáltak érte általános iskolás koromban. 🙂 A lényeg, hogy a nyíregyházi páros makulátlan teljesítménnyel zsebelte be pályafutása első futamgyőzelmét, a Veszprém Rallye-n, amihez Vincének kellett egy kis idő, hogy teljesen átélje. A verseny után két nappal viszont már azt mondja, hogy megértette mi történt, és Komlón szívesen gyakorolná, hogy hogyan is kell a dobogó legfelső fokán ünnepelni. Trencsényi Vincével beszélgettünk.

Vadonatúj autóval, érkeztetek meg Veszprémbe, ám típust és márkát nem váltottatok, maradtatok a Fordnál. Mit terveztetek a rajt előtt? Azt, hogy ráhajtotok a győzelemre, vagy szigorúan csak tesztelni szerettetek volna?

Névben nem volt eltérés a régi és az új autónk között, mindkettő Ford Fiesta R2T, de az új természetesen már egy frissebb szériából származik. Egy héttel a verseny előtt hoztuk haza Lengyelországból, 0 kilométeres, a Veszprém Rallye volt neki az első bevetése. A csapat szenzációs munkát végzett, fantasztikusan felkészítették a legvadabb helyzetekre is az autót a srácok. Köszönjük nekik!

A legjobb helyet találtátok meg a felavatásához… 🙂

Nem sok időt adtunk neki, beledobtuk azonnal a mélyvízbe. Elsősorban a tesztelés és az autóval történő összeszokás lett volna a célunk a Balaton környékén, mert a verseny előtti hivatalos teszten hamar kiderült, hogy hiába egy Ford Fiesta R2T-ből ültünk át egy másik Ford Fiesta R2T-be, teljesen más a két autó. A motor karakterisztikája, a váltó, a futómű, minden megváltozott, teljesen másképpen kell vezetni ezt a kocsit, mint a régebbi modellt. A teszt után azt gondoltam, hogy ez a verseny biztosan rá fog menni az ismerkedésre.

Be kell lássuk, hogy tévedtél. 🙂 Legalábbis az eredmények alapján, mert elsöprő fölénnyel diadalmaskodtatok a királynék városában. Minden megrendezett gyorsaságit megnyertetek, elhódítottátok a 6-os kategória elsőségét, az abszolút győzelmet, de még a főtámogató különdíját is.  Milyen volt a versenyetek?

A reggeli, kislődi gyorsaságin már a rajtsátor alatt álltunk, talán 20 másodpercünk volt hátra a rajtig, amikor leintett minket a sportbíró, megállították a rajtoltatást. Azt gondoltuk, azonnal, hogy valami baj történt, de amikor közölték velünk, hogy forduljunk meg és alternatív útvonalon menjünk a Kislőtérre, akkor már sejtettük, hogy valami rettentő nagy baj lehet. Akkor még nem tudtunk semmit, később hallottuk a híreket, nagyon sajnáljuk, ami Andrással és Katával történt, reméljük, hogy gyorsan és teljesen felépülnek. Jobbulást kívánunk nekik! A Kislőtéren kezdtünk, ami abszolút mélyvíz volt nekem az új Forddal, mert nem versenyeztem még soha ott, mindössze egy Mikulás Rallye-n navigáltam 2013-ban, vagy 2014-ben, Édesapámnak. Az a Mitsubishi Lancerral teljesített verseny volt az első ismerkedésem belülről a rallye-val. Elég sok hibát vétettem most a Fiesta volánjánál, négyszer is túlcsúsztunk, a pálya vége felé, a derékszögű kanyarokkal tarkított részeken lefulladt a motor is, újra kellett indítani az autót. Magunk is meglepődtünk, hogy ennek ellenére 21 másodperccel előztük meg a második, Tim Gabiékat. A tempós részeken ezek szerint sikerült behoznunk abból, amit a technikásakon elvesztettünk. Innentől kezdve azon voltunk, hogy jó tempót autózzunk, de kockáztatás nélkül, és az autót amennyire lehet kímélve haladjunk. Ez a taktika végül tökéletesen bevált.

Többször is közel jártatok már a futamgyőzelemhez, régen hajtottatok az abszolút elsőségért, de eddig ez nem adatott meg nektek a Rallye2 Bajnokságban. Milyen érzés volt a Veszprém Arénában, a győztesnek járó kupákkal fotózkodni?

Én igazából nem éltem át a pillanatot. Dávidnak ez jobban sikerült, hamarabb lenyugodott, de nekem kellett egy kis idő ehhez. Hazajöttünk, aludtunk egyet, majd másnap állt össze igazából teljesen, hogy végre miénk a rég áhított siker. Örülünk annak, hogy ilyen nehéz pályákon, egy új autó bemutatása közben arattuk az első futamgyőzelmünket, ezt mindenképpen pozitívumként éltük meg. Természetesen nagyon boldogok vagyunk.

Komlón kettőzött lendülettel fogtok autózni?

Mindenképpen törekedni fogunk a jó szereplésre, természetesen, egy veszprémihez hasonlóval eredménnyel teljesen kibékülnénk. 🙂 A győzelmünkkel sokat léptünk előre, jól állunk a bajnokságban. Értelemszerűen aszfalton még nem mentünk az autóval, ha a szokásos, verseny előtti teszt meg lesz tartva, akkor mi is ott leszünk.

A pályák ismerősek lesznek?

🙂 Amikor megcsörrent a telefonom, akkor éppen a versenykiírást tanulmányoztam, látok köztük olyat, amelyiknek ismerős a megnevezése.

Prológ? 🙂

Igen, az is. 🙂 Csak azt remélem, hogy idén nem szakad ránk közben az ég, jó lenne monszun nélkül megúszni a bemutatkozó penzumot. A többinek most nem emlékszek a korábbi irányára, és nincsenek még most előttem. Utána nézek, videózok, és akkorra, amikor útra kelünk Komlóra szerintem már mindketten képben leszünk mindegyik gyorsasági szakasszal, amit a rendezők felvezettek az idei Baranya Kupa útvonallapjára.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!