Idővel mindenbe belejövünk

Juhász Zoltán és Krajczár Zoltán leginkább csak tesztelni akarta a Lada VFTS-ét az Eger Rallye-n, kíváncsiak voltak, hogy mennyire állt össze a kocsi, és a srácok boldogok lehettek a célban, mert az autó egyben, sőt talán még jobb erőben is van, mint, amire számítottak. Juhász Zoltánnal beszélgettünk.

Legutóbb a Kazincbarcika Rallye-n találkozhattunk veletek, a Rally2-ben, 2021 őszén. Milyen tervekkel érkeztetek meg Egerbe, mit vártatok a versenytől?

Azon vagyunk amióta megépült a VFTS-ünk, mindenhol az a tervünk, hogy teszteljünk, versenyezzünk, összeálljon és végre jó legyen az autónk. Egerben eddig valamiért nem sokszor indultunk. Az etapokon, a nagy forgalom, és valószínűleg a ballagások miatt azt tapasztaltuk, hogy eléggé be voltak dugulva a sávok, a közlekedők nem nagyon segítették a haladásunkat. Ezt félre téve, az Eger Rallye-val, mint rendezvénnyel ezúttal maximálisan elégedettek voltunk.

Milyen volt a versenyetek?

Abból a szemszögből nézve, hogy megtapasztalhattuk, hogy az autónk a terveink szerint lassacskán összeáll, szerintem jó. Kicsit nyomatékos, kicsit erős lett. Eddig utcai kuplunggal mentünk, de úgy néz ki, hogy az már kevés lesz hozzá, komolyabb darabra lesz szükségünk ahhoz, hogy a jövőben kizárólag rajtunk múlhasson az eredmény, és ne a technikán.

A versenyen semmi különösebb nem történt. Zolinak is meg kell még szoknia a versenyautót és nekem is vissza kell rázódnom a versenyzésbe. A begrögződéseknek, a reflexszerű mozdulatoknak, aminek jönnie kell, jöjjön automatikusan érzésnek kell még a versenykilométerek alatt újra kialakulniuk. A fékutak hosszúra sikerültek Egerben, azokon javítani kell legközelebb. Türelmetlennek nem szabad lenni, idővel ebbe is bele fogunk rázódni. Vasárnap reggel, a Bátori elágazásnál volt csupán egy kisebb kalandszerűségünk, meglepett, hogy a terelő elég szűken lett kialakítva.

Azt terveztem, hogy egy kis kuplung-gáz kombinációval elfordítom a VFTS-t. Félig elfordult az autó, de már ekkor éreztette a kuplung, hogy ő bizony kevés ide. Felpörgött a motor, majd alig akart elindulni a Ladánk ebből a helyzetből.

Fotón jól néz ki az eset…

Örülök neki. 🙂 Tanulságos eset volt nekünk inkább, nem mentünk rá annyira a látványra. A második szervizben megpróbáltuk kicserélni a kuplungot, de mivel a saját kuplungtárcsánkat nem találtuk a szervizbuszban, – csak a szerkezetet – Bukulya Istvánék adtak egy tárcsát kölcsön, ezt köszönjük szépen nekik. Így tudtunk tovább menni és a célig eljutni.

Esemény ekkor már nem történt, igyekeztünk a céldobogóra összpontosítani, így amikor leesett az eső, akkor pláne óvatosak lettünk, ez az időnkön jócskán meglátszott. A végeredménnyel elégedettek voltunk, annak örültünk leginkább, hogy mehettünk és versenyezhettünk. Nekünk ez volt a lényeg, és az, hogy megtapasztalhattuk, hogy jó úton járunk az autónk kapcsán.

A következő felvonás hatalmas meglepetéseket aligha tartogat az esetetekben… 🙂

Nyilván szeretnénk a Kazincbarcika Rallye-n rajthoz állni, ha már itt lakom helyben. Ezen kívül 2022-ben szeretnénk a helyi versenyeken, akár előfutóként, akár a Rally3-ban, és ahol tudunk, a Rally2 Bajnokságban is rajthoz állni.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!