Jó lenne a mezőny elejében autózni

Fotó: Pánya-Fotó/Pánya Péter

Krehlik Nándi abszolút győztesként köszönt el a Rally2 Bajnokság mezőnyétől, ahová négy év kihagyás után új kategóriába tér vissza, a felújított Lada VFTS-ével. Krehlik Nándorral beszélgettünk.

2018-ban Madarász Szabival megnyertétek a Rally2 Bajnokság összetett értékelését, valamint a P13-as géposztály csatáit is. Ezután 2019-ben még láthattunk versenyezni az Eger Rallye-n, ám azóta leginkább csak azt tudjuk rólad, hogy szétszedted az autód és újjáépítettétek. Mivel teltek az elmúlt éveid?

Munkával és leginkább az autó építésével, ami közben nem várt akadályokba futottunk bele. A karosszéria festése például nem úgy sikerült, ahogyan azt elterveztük, ezért a homokszórástól kezdve az egészet meg kellett ismételni. Második próbálkozásra lett hibátlan a festés, így csak 2021 márciusában kaptam vissza az autót. A festés sok időt vitt el, de szép lett. Ezután már jobban pörögtek az események,  gyorsan összeraktuk a gépet. Május környékén elkezdtük bejáratni a Ladánkat, de a Rally2 Bajnokságba már nem akartunk becsatlakozni, inkább tét nélkül tesztelgettünk Kunmadarason, három futamon is rajthoz álltunk a repülőtéren, 2021-ben. Ez abból a szempontból jól jött, hogy megismerkedhettünk az autóval és a hosszú kihagyás után egy kicsit a versenytempóba is visszarázódhattam. Jó, hogy nem ugrottunk azonnal fejest a mély vízbe.

Információm szerint kategóriaváltás történt, P12-es lett, a P13-as bajnok Lada.

Igen. Egy új, 1600 köbcentiméteres motort, illetve motorvezérlőt kapott a kocsi, de továbbra is maradt Weber-es, nem lett injektoros. Ezen kívül sok változás nem történt, csak minden alkatrészből újat raktunk a régiek helyére.

Rajtkész a VFTS?

Apróságok vannak hátra, de kimondhatjuk, hogy nagyrészt igen. A teszteken, a nyári forróságban azt vettük észre, hogy melegszik a hűtővíz. Ezt hamarosan orvosoljuk, a hűtőcsere még hátra van. Azután lemossuk a vasat, és lehet indulni. Ennél komolyabb munkát nem tervezünk a rajtig a kocsin.

Madarász Szabi mondhatni, hogy „hosszútávú, tartós bérletben” van Foczkó Ákosnál. Sikeresek együtt, hiszen tavalyelőtt Rally2 Bajnokságot nyertek, 2021-ben pedig az ORC-ben szereztek ezüstérmet a géposztályukban. Ki olvassa idén az itinered?

Új navigátorom van, Kálna Tamással vágunk neki a következő évadnak. Ő sokaknak ismerős lehet a Rally2 mezőnyéből is, többször szerepelt már a bajnokságban. A kunmadarasi autózások arról szóltak a tesztelés mellett, hogy Tomival a versenyautóban is megismerkedjünk. Az első éles bevetésünk egyelőre még várat magára.

Meddig? Mik a tervek az idei szezonra?

Tamással hamarosan visszatérek a Rally2 Bajnokságba, ez már egészen biztos. Orfű nekünk messze van, a Mecsekben nem hiszem, hogy rajthoz állunk, de a második fordulóban, az Eger Rallye-n már ott szeretnénk lenni mi is a mezőnyben. Négy, vagy öt fordulón készülünk részt venni. Azt tervezzük, hogy Eger után Ózdra, Kazincbarcikára, és Kisvárdára is elutazunk, de a Vértes Rallye sincs a világ végén, nem zárjuk ki teljesen a móri szereplésünk lehetőségét. Meglátjuk, hogy mihez áll össze a költségvetésünk, de, hogy indulunk a Rally2-ben, az nem kérdéses.

Bajnokként távoztál a Rally2-ből. Az idei évben is a bajnoki címért készültök harcolni, vagy csak a vidámságról, a csapatásról fognak szólni a versenyeitek?

Bevallom, hogy nem sikerült még eldönteni, hogy melyik lesz a mi utunk 2022-ben. Arra is gondoltunk, hogy utcai gumikkal megyünk,  – egy versenyen egészen biztosan – pusztán a szórakozás kedvéért, de szívesen használnánk versenygumikat is, hogy összemérhessük a tudásunkat a vetélytársakéval. Pillanatnyilag azt érzem, hogy én a versenygumik felé hajlok. Ha úgy döntünk, hogy felrakjuk a versenygumikat, akkor viszont jó lenne valahol a mezőny elejében autózni velük.

Fotó: Pánya-Fotó/Pánya Péter

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!