Kipipálva a murva verseny

Ötödik helyen végzett első közös murvás versenyén a Velenczei Ádám, Zsiros Gábor, Citroën C3 R5 felállású trió. Egy hosszabb teszt után, a legnehezebb hazai murvás gyorsasági szakaszokon, szélsőséges időjárás mellett, több visszatérő versenyzővel erősített mezőnyben jól szerepelt a Citroën Rally Team Hungary csapata. 

Az ötödik hely mindenképp elismerésre méltó, hiszen a pilótának kevés murvás tapasztalatával kellett elhinnie, hogy teligázon is kibírja az autó a hatalmas ugratókat a veszprémi lőterekkel.

Negyedik helyen állt a negyedik futam előtt az Országos Rallye Bajnokság abszolút értékelésében a Velenczei – Zsiros duó. Aszfalton már gyorsasági szakaszgyőzelmekkel is bizonyította a páros, hogy jó szeme van a Citroën hazai forgalmazójának, hogy számukra biztosította a lehetőséget, hogy a topkategóriát képviselő Citroën C3 R5 versenyautóval gyűjthessék a bajnoki pontokat.  Következett az idei egyetlen murvás verseny, ahol a Tagai RacingTechnology jóvoltából a legújabb fejlesztésű lengéscsillapítókkal tudtak rajthoz állni.

Egy hosszabb teszt előzte meg a futamot, ahol próbálta a csapat a lehető legjobb beállításokat megtalálni, ami alkalmas lesz a veszprémi pályákon a tempós versenyzéshez.

  • Az első kört elóvatoskodtam, ott viszonylag sokat kaptunk a többiektől” – vallotta be őszintén a pilóta.

A rally csapatmunka! A navigátornak nem elég a kanyarokat a kellő időben bediktálnia, egy kicsit pszichiáterként is kell szerepelnie.

  • Éreztem, hogy fontos Ádinak a biztatásom és már az itiner íráskor is sok esetben hagyatkozott az én tapasztalatomra, hiszen sokszor versenyeztem már ezeken a pályákon navigátorként és pilótaként is – mesélte az élményeket a navigátor, Zsiros Gábor. – Az első kör után kicsit elszontyolodott, hiszen nem jöttek úgy az eredmények, ahogy aszfalton már ott tudunk lenni a legjobbak között. A szervizben aztán a csapat felrázta és a második körben már elhitte, ha harciasan közlekedünk, akkor előrébb jutunk. Az autó tudja, Ő tudja, én tudom, akkor ennek jónak kell lennie. Hallgatott rám, bízott bennem és megcsinálta, amiket mondtam.

A bizalom a technikában és a versenyzőtársban. Mindkettő nagyon fontos.

  • A második körre felszívtuk magunkat és közelebb kerültünk az élmezőnyhöz. Nagyon jó volt, minden méterét élveztük.” –emlékszik vissza a futam második részére Ádám. „Az utolsó kör kalandosra sikerült: már a nyolcadik.szakasz rajtjában elkezdett esni az eső, ami még nem lett volna gond, jó tempóban tudtunk haladni egészen a pálya kétharmadáig, ahol megállt az ablaktörlőnk. Intenzív esőben kellett ezt és a záró gyorsaságit is befejeznünk, ablaktörlő nélkül.

Talán amiatt is, hogy nem látták rendesen az utat, a híres ’nagyugratón’ teligázon repültek át, az ott lévő fotósok nagy örömére. Szerencsére a technika kibírta ezt is, ahogy az egész versenyt is. Bár a versenyzőpáros számolt azzal, hogy ezeken a defektveszélyes pályákon előfordulhat, hogy valamelyik abroncs hamarabb elfárad a kelleténél, de szerencsére ezt is megúszták.

  • Első murvás versenyünkön bent voltunk az első ötben.- összegezte a futamot Velenczei Ádám. – Sok murvamenő is indult ezen a futamon, akik a bajnokság más futamain nem indulnak. Köszönöm Gabinak és a teljes csapatnak az egész hétvégi munkát. Kánikulában, porban, majd esőben, sárban kellett dolgozniuk.

A bajnokságban továbbra is a negyedik helyen áll a Citroën Rally Team Hungary csapata. A következő verseny az Ózd – Salgó Rally, amit hazai futamnak tekint a szécsényi születésű pilóta.

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!