Krehlik Nándorék siettek legjobban a hűvösbe

Krehlik Nándorék győzelmével zárult a Rally2 Bajnokság idei harmadik futama, a Kazincbarcika Rallye, ahol a nyolcadik szakaszig vezető Ifj. Fogarasiék az utolsó előtti gyorsaságin kényszerültek átadni a vezető helyüket.

Nem okoztak csalódást az időjósok, igazuk lett, hiszen a Napnál dolgozó fűtőbrigád, alaposan kitett magáért július első hétvégéjén, a Kazincbarcika Rallye időpontjában. Az előrejelzéseknek megfelelően 35-38 fokban kezdődött meg a versenyhétvége pénteken délután a sajtótájékoztatóval, majd folytatódott 18 órától egy kötetlen hangulatú közönségtalálkozóval, amin a meghívott sztárvendég Frank Kelly is részt vett. Másnap 15:30-kor a Rally3 versenyzői gurultak ki először Miskolcon, a Borsod Volán stadionjában a salakra. Bemelegítésként eső fogadta a résztvevőket, de a Rally2 mezőnyét már szikrázó napsütés, és jó nagy pára köszöntötte. A leggyorsabbak Bencs Zoltánék voltak az oválpályán, Kocsis Imre navigátora, Henszelmann Zsolt pedig a kilátogató, több, mint 2000 szurkoló előtt kérte meg a párja, és most már menyasszonya Zsófi kezét. Sok boldogságot kívánunk a fiataloknak! Vasárnap sem lankadt a fűtő team vehemenciája, amikor 9 gyorsasági, valamint az etapok vártak a Rally2 Bajnokság tesztelőkkel és a nézők maradéktalan szórakoztatásáért felelős Just4Fun versenyzőkkel kiegészült mezőnyére. A három pálya közül mindegyiken megtalálható volt a sokak által nem kedvelt fehér aszfalt, ami normál hőmérsékleten is nagyon csúszós tud lenni, nem, hogy akkor, amikor egész nap pirít rá a Nap. A tűzforró talajra szinte lehetetlen volt kellően kemény gumit feltenni, és ez sokakat megtréfált. Már amennyiben az árokba, erdőbe, bokorba történő be és kicsúszásokat lehet tréfénak nevezni… A végig fehér aszfaltos első szakaszon, Sajókazán, Lakatos Tamásék estek árokba, ahonnan kiszedték őket, de a második gyorsasági végén fékhiba miatt ki kellett állniuk. Fábián Donáték Ladája szintén az első szakaszon adta fel a harcot, motorhiba miatt. Az első gyorsaságit megnyerte, a hosszát figyelembe véve nem is kevéssel, 3,9 másodperccel a Bukulya-Tatara kettős, majd a második szakaszon hatalmasat estek a P13-as Ladájukkal. Ugyanezen a gyorsaságin adódott gondja Bartha Nándoréknak a Peugeot 206-osuk computerével, de Mihálszki Csabáéknak is Rudabánya környékén ért véget a versenye. A harmadik szakasz időellenőrző állomásán Baksai Lászlóék Lada VFTS-e dobta be a törölközőt, hengerfejes lett a motor a nagy forróságban. Goller Ákosék szerettek volna az új Peugeot 208R2-jükkel harcba szállni a győzelemért, de egy murvás kanyarban bekukkantottak az erdő szélére, ahonnan a szurkolók segítségével, illetve szuperrallye-val eredtek a mezőny után a második körben. A Just4Fun-ban Porkoláb Gergőék sem jártak jobban, sőt még rosszabbul jöttek ki egy kicsúszásból, hiszen nekik az autójuk is látványosan megsérült, fel kellett adniuk a futamot. Juhász Zoltánéknak először az átbeszélővel gyűlt meg a baja, majd az egész nap a kelleténél gyengébbnek érzett autóban az utolsó körben megszűnt a hajtás. Szabó Zoltánék és Bencs Zoltánék autójában egyaránt a váltó kapitulált, egyikük sem jutott el a Kazincbarcika Rallye céljába. Az Eger Rallye győzteseinek, Fekete Gyuláéknak nem indult jól a versenye, hiszen reggel Sajókazán megforogtak, szerencséjükre az aszfalton maradtak a piruett közben, de a felzárkózást a 42. helyről kellett megkezdeniük. Nem kérdés, hogy sikerült beletalálniuk a jó ritmusba, hiszen az 5., 6., 7., 8., és a 9., power stage szakaszon is ők voltak a leggyorsabbak, de minden igyekezetük ellenére „csak” az abszolút 4. helyig tudtak felkapaszkodni a verseny végére. Feketéék sem lopták be magukat Fortuna kegyeibe, de a nap legpechesebb párosa mindenképpen az abszolút bajnoki címvédő Ifj. Fogarasi Attila-Toloczkó Péter egység volt, akiknek a Hondája a nyolcadik, azaz utolsó előtti szakaszon állt le – valószínűleg a meleg miatt kapott „sokkot” a gép – és mire a srácok áramtalanították, majd újraindították a rendszert, valamint a motort addigra egy perc is eltelt. Emiatt az összetett első helyéről a nyolcadikra estek vissza. Az erőforrásra amúgy is többször panaszkodott a pilóta a nap folyamán, mert nem forgott ki eléggé a gyorsaságikon. Az ellenfelek természetesen azonnal éltek a kínálkozó helyzettel, könnyedén ledolgozták az addigi 7,8 másodperces hátrányt, így az utolsó gyorsasági előtt álltak az élre Krehlikék. A nyakukon ott lihegtek Üveges Sándorék, és a végére mindössze 1,3 másodperc különbség maradt a két helybéli páros – Üveges Sándor kazincbarcikai, Krehlik Nándor pedig kb. 5 kilométerre él a várostól, Múcsonyban – közt. 2018 abszolút bajnoka ezzel megszerezte idei első futamgyőzelmét, aminek a pikantériája kettős volt, hiszen a célban köszönetet mondott Üveges Sándoréknak és a csapatuknak is, hiszen sokat segítettek nekik a versenyen és a felkészülés során is, a futamon használt gumikat Nándi éppen Sanyitól vásárolta meg. Hihetetlen, de mindketten egy-egy 10 másodperces büntetést is bezsebeltek menet közben. A hab a tortára már csak az volt, hogy Üvegesék a tavaly megszerzett GreenPlan Energy vándorkupát, mint a leggyorsabb borsodi versenyzőnek, Krehlik Nándoréknak adták át egy évre. A bronzérem Janovich Rolandéké lett, akik a P12-ben és a Lada Kupában is Krehlikék és Üvegesék mögött zárták a futamot. A P13-ban Hinger Dávidék győztek, – Orfű után idén másodszor – Oroszki Tamásék és Riskó Daniék előtt. A P14-ben Kovács Gergőék egyedüliként teljesítették a versenytávot, értelemszerűen meg is nyerték mindkét értékelést. A 2WD Kupában éppen dupla ennyien szakították át a célszalagot, Fróna Jánoséké lett az ezüstérem, az arany pedig a címvédőé, Péter Pálé, aki régi-új navigátorával Erdélyi Dáviddal érkezett Kazincbarcikára. Az 5-ös kategóriában Ifj. Fogarasiék mellé Kiss Lászlóék és Gerevich Dominik GT-ék állhattak fel a dobogóra. Vigasztalásként jutott azért egy győzelmi serleg Fekete Gyuláéknak is, mégpedig a 6-os géposztályban, ahol a második helynek Kocsis Imréék, a harmadiknak pedig Péter Pálék örülhettek. A Just4Fun-ban ugyan nem veszik figyelembe az időket, de a mérik és az óra szerint Németh Alexék voltak a leggyorsabbak, Csáji Csabáékat és Lezák Péteréket előzték meg a képzeletbeli végelszámolásnál a 75,42 kilométer után.

A folytatásra ezúttal nem kell sokat várni, hiszen a szezon egyetlen murvás versenyét, a Székesfehérvár-Veszprém Rallye-t három hét múlva, július 22-24 közt rendezik meg a Koronázó és a Királynék városának a környékén.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!