
Tavaly augusztustól várják a visszatérést. Az előző Ózd-Salgó Rallye-ra készült Balogh János és Holczer Dániel, amikor a versenyt megelőző teszten nagyot buktak. Addig kiválóan meneteltek, még a bajnokság második helyén is álltak, ott viszont véget ért számukra az addigi menetelés.
Az ideire pedig mostanáig kellett várni, tehát a kettős számára hosszú hónapok teltek el az újabb bevetésig. A köztes időszak azért nem telt eseménytelenül, a legfontosabb változás az autó szempontjából történt. Az R5-ös Fabiát Fiestára cserélték, ami azt jelenti, hogy egy új úton indultak el. A domaházi tesztverseny után a Steelvent Salgó Rallye-n jön az éles bevetés, de a páros egyelőre nem tudja, hol tart.
- Én is nyugodtabb lennék, ha tisztábban látnánk a helyzetet – fogalmazott Balogh János. – Még nem vagyunk erőnk teljében, de igyekszünk a lehető legjobban összerakni magunkat a rajtig. Megvannak a tapasztalatok, hegyezzük a dárdát, de hogy ez mennyit ér? Majd júliusban és a következő futamokon kiderül. Azért beszélek bátortalanul, mert nem mentem még olyan bátran a Fiestával, mint ahogy lehetne. Semmi olyat nem csináltam eddig, ami meglepetésre, vagy fenntartásra adna okot. Erőteljesen magázódom az autóval, mert egyelőre nem szeretnék átesni a ló túlsó oldalára. Az biztos, hogy sokkal többet tud, mint amit egyelőre megcsinálok vele.
Balogh János őszintén beismerte, hogy még nem sikerült kirázni a kezéből a tavalyi tesztbalesetet. E nélkül viszont nagyon nehéz lesz felvenniük a harcot az egyre gyorsabb élmezőnnyel.
- Jobban esne, ha nem kellene ennyire fegyelmezettnek lenni, de ha szükséges, akkor összeszorított foggal fogok menni. Ha ezt követeli meg a jelenlegi helyzet és az autó, akkor így cselekszem. Ismét végig kell járni az úton, fokozatosan össze kell barátkozni a technikával – folytatta Balogh János. – Természetesen optimista vagyok, hiszen korábban is voltunk már hasonló helyzetben. Most azonban nem vagyunk egyedül: Hadik Andrisékkal közösen gondolkodunk, kicseréljük egymás tapasztalatait, ami mindkét párosnál sokat lendíthet a történeten.
A miskolci ralis abban bízik, hogy a tavalyi menetelésüket meg tudják közelíteni. Emlékezhetünk, 2019-ben sokáig nem hiányozta a pódiumról, rendkívül stabil teljesítményt nyújtottak. Ezzel pedig a már többször említett balesetig rendkívül előkelő helyen álltak az éves összetettben is.
- Rendkívül motiváltak vagyunk, de jó lenne Salgótarjánba olyan autóval érkezni, amit jól ismerünk – tette hozzá Balogh János. – A hosszú körgyorsasági lesz a vízválasztó, azt mindháromszor hibátlanul kell teljesíteni, különben nem lesz esély a dobogóra. Egyébként is úgy érzem, hogy a 120 kilométeres, kissé sprintre hajazó versenyen nem lehet rontani, mert azt a többiek kőkeményen kihasználják. Jobb lenne két nap alatt kétszer ennyit autózni, de ebben a szituban ennek is örülnünk kell. Végre versenyezhetünk, ami már nagyon ránk fér.