Most kéne menni, menni, és menni

A kalandos felkészülést egy jól induló verseny követte Czézinger Kristófnak és Fenesi Józsefnek, a Vértes Rallye-n, de egy filléres alkatrész keresztbe húzta a páros elképzeléseit, a móri céldobogóig már nem jutottak el. Kristófek ennek ellenére nem szomorúak, hiszen az autójuk nagyon jó formában van, a fiatal pilóta soha nem ült még ilyen jó Ladában, ám az újabb élményekre most úgy tűnik, hogy egy jó darabig várniuk kell. Czézinger Kristóffal beszélgettünk.

Idén még nem láttunk titeket a Rally2 Bajnokság mezőnyében. Mivel telt az évetek és mit vártatok a Vértes Rallye-tól?

Fejlesztettünk a motorunkon, de ezt nem volt könnyű anyagilag összerakni, ezért is csúszott meg egy kicsit az idei versenyszezonunk. A VFTS mellett van egy hójáró autóm is, amit egy kicsit felfejlesztettünk és azzal álltunk rajthoz három kisebb futamon a RábaRingen, azért, hogy edzésben maradjunk és autóba üljünk. A Vértes Rallye előtti hétvégén is volt egy futam a RábaRingen, addigra már a VFTS-ünk is összeállt, ezért erre a megmérettetésre már ezt az autót vittük el, hogy kipróbáljuk. Minden tökéletes volt, jól működött az autó, csak egy kanyart egy kicsit túlvállaltam az első körben és elugrattunk. Tempós volt az ominózus része a pályának. Ötödik fokozatban haladtunk, padlógázon, úgyhogy a fák egy kicsit megkarcolták a sárvédőt, meg a tetőt is, plusz kartervédővel átcsúsztunk egy kivágott fa tuskóján, de meglepő módon gond nélkül tudtunk haladni tovább. Amikor a második körben ugyanott elugrattunk, akkor már elkezdett kopogni valami. Azt hittük, hogy a motornak lett valami gondja, egyből le is állítottuk, lehúztak a pályáról az autót, és hazamentünk. Délután kivettük gyorsan a motort, Kálmán Tomi elkezdte szétszedni, de nem talált benne semmi hibát. Megnéztük a váltót, annak sem lett baja. Amikor raktuk összefelé, akkor vettük észre, hogy kartervédő úgy elgörbült, hogy beleért a kipufogóba, és az adta a kopogó hangot, amitől megijedtünk. A Vértes Rallye előtti hétre így hoztunk össze magunknak egy kis plusz munkát. Pénteken, nem sokkal éjfél előtt állt össze újra a VFTS-ünk, ekkor rakhattuk fel a trélerre. A motor szenzációs, jól működik, ezt le is ellenőriztük minden irányból. Nem ültem még soha ilyen jó Ladában.

A Vértes Rallye is ennyire kalandosra sikerült?

Ennyire talán nem, de Móron is voltak izgalmas pillanataink. A harmadik gyorsaságin, Nagyvelegen egyszer megforogtunk, és a hátulja lelógott egy kicsit az aszfaltról a fűbe. Ekkor kaptunk egy jobb hátsó defektet, amit etapon kellett kicserélnünk. Újult erővel vágtunk neki a második körnek, az oroszlányi gyorsasági szakasz ekkor már belülről is kezdett tetszeni nekünk. Amikor a célja után, etapon beértünk Gántra, akkor felbőgött a motor, mert felakadt a gázpedál. Természetesen azonnal megálltunk, leállítottam a motort és hamar rátaláltunk a hibára, a gázvisszahúzó rugó szakadt el. Próbáltuk megjavítani, hajtogattunk a rugóra füleket, ám nem jártunk sikerrel. Ha csak negyedéig, maximum a feléig nyomtuk le a pedált, akkor még működött, de ha nagyobb fröccsöt adtam, akkor rögtön újra felakadt a gáz. Gyakorlatilag egy 20 forintos hiba miatt estünk ki. Annyit babráltunk vele, hogy utolért minket a záróautó, és ki is késtünk. Legfeljebb félgázon tudtuk volna folytatni a versenyt, ennek pedig nem volt értelme, így leadtuk a menetlevelet, szépen lassan visszamentünk a szervizbe. Bosszantó, hogy egy ilyen apróság miatt estünk ki, de a tavalyi évhez viszonyítva látjuk, hogy jó az irány, a mezőny elejéhez képest elég sokat tudtunk gyorsulni, most kéne azt csinálni, hogy csak menni, menni és menni, ahol csak lehet.

Mikor és hol fogtok, menni, menni, és még többet menni legközelebb?

A Pálháza Rallye-n nem állunk rajthoz, mert a 2. Rally Hungary szervezőgárdájában vagyok benne, ott lesz feladatom a versenyhétvégén. A Mikulás Rallye tervben volt, szerettem volna egy autót bérelni a sajátom helyett a murvára, de a tegnapi napon kiderült, hogy nem fog összeállni a tervem. Jelen állás szerint úgy néz ki, hogy idén már nem fogunk autózni sehol, még a Szilveszter Rallye-n sem.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!