Nagyot dobban a szíve

Dédelgetett álma volt, ami most megvalósul. Raliverseny lesz Pálházán. Kurtos Róbert kis városára irányul a figyelem november második hétvégéjén. A Production Car Kupa egyik élmenője pedig nem csak arra készül, hogy a gyorsasági szakaszokon bizonyítson, hiszen a pályán kívül is segítséget nyújt, amiben csak lehet. Szívügyének tekinti a rendezvényt, hiszen részben hozzá kötik az I.Pálháza Rallyt.

  • Boldog?
  • Hazatér hozzám a szeretett sportágam. Nagy álmom teljesül, ezért szeretném, hogy mindenki elégedett legyen. Más is így cselekedik, amikor hasonló helyzetbe kerül. Szoktam olvasni azokat az írásokat, amelyeket az éppen hazai versenyzővel készítenek. Mindenki kiemelten kezeli azokat a rendezvényeket.
  • Ezúttal duplán kell bizonyítania?
  • Hetek, sőt hónapok óta zajlik a szervezés, először a pályán kívüli dolgokat kellett helyretenni. Komoly logisztikát igényelt a verseny a versenyben szituáció, hiszen az ERC és az ORB mezőnye Pálházától 100 kilométerre, Nyíregyházán „ver sátrat”, hozzánk pedig a Rallye2 érkezik. Ezt kellett összehangolni. A futam előtti hetekben ismét komoly energiát fordítunk a gyorsasági szakaszok és az etap útvonal karbantartására, ami talán a legfontosabb munkák közé tartozik. A helyismertemnek köszönhetően viszont nagyon sokan keresnek, különböző témákban, ügyekben. Természetesen igyekszem mindenkinek segíteni.
  • Hogy tud majd így a versenyzésre koncentrálni?
  • Tavaly is keserves volt, idén is az lesz. Pedig kell, mert a bajnokságban nagyon éles a helyzet. Az Eger Rally után még vezettük a Production Car Kupát, hiszen Salgótarjánban nyertünk, a hevesi pályákról pedig másodikként hoztuk le a Mitsubishit. A Vértes viszont egyáltalán nem az elképzeléseknek megfelelően alakult. Leadtuk a nevezésünket, de a futamra már nem érkeztünk meg. Az autóhoz rendelt „hátsó diffi” és a hajtás szivattyú sem érkezett meg időre, ezért sajnos itthon maradtunk. Kár, mert így Perge Gyuriék és Barna Tibiék is bejöttek elénk. Jelenleg a dobogó harmadik fokán állunk, de a hátrányunk csupán öt pont, úgyhogy a két versenyhétvégén még bármi megtörténhet. Nagyon szeretnénk visszavenni az első helyet, ehhez azonban hazai körülmények között is fakítani kell.
  • Egyébként kedveli ezeket a pályákat?
  • A gyorsasági szakaszok szenzációsak, ezeken nőttem fel, itt lettem a rali rabja. Éles helyzetben azonban érzem azt a nyomást, amit ez a különleges szituáció hordoz magában. Őszintén megmondom, nyomja a vállam, mert természetesen szeretnék bizonyítani magamnak és a környezetemnek is. Ellenben, ha az ország távolabbi pontján van egy rendezvény, ott ki tudom zárni az egyéb tényezőket, és csak a versenyzésre koncentrálok. Most viszont nincs mit tenni: azért dolgozom, hogy a pályán kívül és azon belül is a kellő eredmény szülessen.
  • Nem lehet egyik feladatot a másik elé helyezni.
  • Valóban, ez nem az a helyzet. Két fronton kell helytállni, de sikerülni fog. Ez a történet ugyanis csak így lehet teljes.
Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!