RALLYE2 Több figyelem kell a jövőben

Rónavölgyi Endre és Mészáros-Érdi Nikolett komoly változtatásokkal vágott neki a Baranya Kupa hétvégéjének. A tesztelésként szolgáló versenyen nagyon sok újdonságot próbált ki a páros, de sajnos egy figyelmetlenség miatt elúszott a második helyezés. Endre osztotta meg a versenyen tapasztaltakat az olvasóinkkal. 

Mikor versenyeztél utoljára a Mecsekben?

– Még 2009-ben navigáltam egy EVO9-ben, azóta nem mentem ezen a versenyen. Előtte Clióval sofőrként is mentem, ugyan nem ezen a gyorsaságikon, de azért valamennyi pályaismeretet ez is adott, legalább a hetvehelyi és a remeteréti gyorsaságikon. 

Milyen tapasztalatokat vontatok le a Székesfehérvár Raliból, amit most fel tudtatok használni a Baranya Kupán?

– A Székesfehérvár Ralin kiderült, hogy ezt az autót egyáltalán nem ismerjük. Mondhatnánk, hogy ez egy széria autó, mit kellene rajta megismerni? Igenis nagyon fontos, hogy ebből a pálya futóműből átalakított futóműből megpróbáljunk kihozni valamit. Nem ismertük a gumikat, nem ismertük a guminyomásokat és  volt egy lassító is, amit elvittünk Székesfehérváron, egy fékprobléma miatt. Erre is próbáltunk megoldást találni. Tesztnek szántuk ezt az egész versenyt és gyakorlatilag a verseny tesztjétől próbálgattunk, mentünk, különféle gumikkal, nyomással és úgy gondolom, hogy a végén kialakult egy egész jó egyensúly. Ebben nagy segítségre volt Érdi Tibi bácsi, aki jó tanácsokkal látott el bennünket. Vezetéstechnikailag az volt a Székesfehérvár tapasztalat, hogy  egyenletes tempót tartani, ami egy második helyre vitt volna bennünket. Úgy gondolom, ezt sikerült is megvalósítanunk.

A hétvégétek jól kezdődött, hiszen a prológot ti nyertétek a kategóriában. Bíztatok a hasonló folytatásban?

– Őszinte leszek, hogy a prológot megnyertük, ez meglepett minket is. Tudjuk, hogy sok erős autó van, főleg Ladában ülő versenyző társunk inkább a látványra ment, az hogy mi a hetedik helyre értünk abszolútban, az nagyon meglepő volt, az meg pláne, hogy a lányoknak, akiknek pályaautó tapasztalatuk van, kettő és négy másodperc között adtunk, ezt nem is tudtuk mire vélni. Azt viszont tudtuk, hogy ez nem mérvadó. A következő gyorsaságival kezdődött igazából a verseny és ott azt láttuk, hogy a Petra nagyon-nagyon gyors és nekünk is fel kellene rúgnunk a taktikánkat, hogy vele versenyezzünk. Azt beszéltük meg, hogy egy egyenletes tempót fogunk menni  és ehhez ki kellett volna feszíteni magunkat. Ezt nem akartuk, inkább arra törekedtünk, hogy az autót megismerjük. Természetesen, ahogy az autó beállításai összeálltak, gyakorlatilag megjött vele az eredmény is és ezek után már nyertünk gyorsasági szakaszt is. Ez mindenféleképpen biztató volt.

A váltakozó időjárási körülmények mennyire befolyásolták a másnapi versenyeteket?

– A váltakozó időjárási körülmények befolyásoltak bennünket, hiszen ezzel az autóval nem mentünk még vízen. Nagyon kemény a futóműve, külső videókat is láttunk, néztünk. Az autó nagyon pattogós, pláne vízen nem szerencsés, úgyhogy nagyon jó volt, hogy ezt is ki tudtuk próbálni. Ez a jövőre nézve mindenképpen előre mutató.

Kiegyensúlyozott versenyzést mutattatok be, szakaszt is nyertetek, majd jött egy buta hiba…

– Az utolsó kör második gyorsaságija előtt sajnos mindketten hibáztunk Nikivel, én elbambultam, Ő az itinerben kereste a nehezebb részeket, hogy oda tudjunk rá figyelni és begurultunk az előttünk lévő után az időellenőr állomásra. Sajnos itt elveszítettük a második helyet. Én azt gondolom, hogy ebből is tanulni kell. Egyszerűen ilyen figyelmetlenséget nem lehet elkövetni nekünk a jövőben. Az első gyorsaságin volt egy grízes helyzetünk, amikor a Jóisten az úton tartott bennünket, hát itt ezt a szerencsét visszavette, úgyhogy ezzel együtt kell éljünk.

A Salgó Ralin cél a kategória első hely?

– Mi mindig az első helyért megyünk! 🙂 Megpróbáljuk ott is!

Köszönjük szépen a családomnak, a feleségemnek, hogy ilyen hátteret teremt nekünk, hogy mi nyugodtan tudjunk versenyezni és nagyon szépen köszönöm a támogatóimnak, akik nélkül ez nem jöhetne létre, mellettünk állnak és támogatnak bennünket.

Forrás: RallyFeeling.hu | Sipos Attila

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!