Szőke Tamás: “Nagy súly nyomja a szívünket…”

Sok időnek kell eltelnie, amíg a sporttársakban, barátokban enyhül a fájdalom. A Hell 26. Miskolc Rallyn történt tragédia feldolgozása egyénenként változó, de a többség nagyon nehezen teszi túl magát az eseményeken. Egy biztos: Tóth Zsolt tragikus halála hosszú évekre bevésődött valamennyi ralis fejébe. Elfelejteni senki sem fogja ezt az augusztusi szombatot. Sajnos.

  • Már lejöttünk a második szakaszról, Hadikkal és Vincze Feriékkel bandáztunk, beszélgettünk. Néhány perc múlva arról értesültünk, hogy baleset volt, ezért állni fogunk, de ekkor még nem sejtettük, hogy ekkora a baj – emlékezett vissza Szőke Tamás, Velenczei Ádám navigátora. – Ezután én is telefonáltam, amikor megtudtam, hogy mi történt a hideg rázott ki, azonnal le kellett üljek egy padra. Borzasztóan éreztem magam, szörnyű volt hallani, hogy mi történt Zsoltival. Őszintén bevallom, még most sem fogom fel. A mezőny elejében teljes volt az egyetértés. Ott a helyszínen eldöntöttük, hogy nem akarunk továbbmenni, de mire leadtuk volna a menetlevelet, már jött a versenyirányítás és a rendező döntésre, hogy vége a futamnak. Ebben a helyzetben nem is lehetett mást tenni, korrekt intézkedés volt.

Szőke Tamás hozzátette: Tóth Zsolt a navigátorok között etalon volt, hosszú évtizedeket töltött a sportban, értette a szakmáját. A szörnyű haláleset ugyanakkor arra is rávilágított, hogy a szerencsétlenség bárkivel megtörténhet, még akkor is, ha az R5-ös autók rendkívül biztonságosnak tűnnek.

  • Mindannyian tudjuk, hogy akár ez is benne lehet, hiszen veszélyes sportot űzünk. Ténylegesen azonban nem hittük el, hogy akár meg is halhat valaki a versenypályán. Ezekben az autókban ugyanis nagyon komoly ketrec véd minket, mégis van olyan hely, ahol be tud jönni a szalagkorlát, ami elveszi a sporttársunk életét. Lesújtott, megdöbbentett az eset, és én nem szégyellem kimondani: szakember segítségét fogom kérni az esemény feldolgozásához. El fogok látogatni egy sportpszichológushoz, hiszen nagyon közel van az Eger Rally, azt pedig kétlem, hogy bárki függetleníteni tudná magát a mályinkai eseményektől.  Arra viszont még nem volt erőm, hogy kimenjek a helyszínre. Ehhez több időre van szükségem.

Velenczei Ádám navigátora szerint amikor a Q8 Oils Eger Rally első szakaszán kinyitják a füzetet, a visszaszámlálás után pedig elkezdik diktálnia az itinert, mindenki Zsoltira fog gondolni.

  • Nagyon nehéz lesz a folytatás, de szerintem Tóth Zsolti is azt akarná, hogy folytassuk, csináljuk tovább – tekintett előre Szőke Tamás. – Valahogy ez az esztendő nem akar összeállni. Tarjában az özönvízszerű eső, most ez a szörnyű tragédia mintha azt sugallná, hogy idén kár ezt erőltetni. Ugyanakkor nagyon szeretjük a ralit, ebben a helyzetben pedig össze kell fognunk. Ez az egyetlen lehetséges út. Egerben tartok az időjárástól, mert az előrejelzés szerint szombaton ismét eső várható. A két hosszú gyorsasági belelóg az éjszakába, 180 kilométerrel száguldozni ezeken a pályákon férfias feladat lesz. Nagy súly nyomja most a szívünket, de tovább kell tekerni a verklit. Zsolti is ezt akarná!
Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!