Több kupát is szereztek Pécsett a versenyzőink

Eredményes hétvégéről számolhatott be a Kanyik Motorsport Mecsek Rallye-jával kapcsolatban a csapatvezető, hiszen majdnem mindenki teljesítette a versenytávot és még egy abszolút dobogós helynek is örülhettek a verseny végén. Ifj. Kanyik Antallal beszélgettünk.

Csapjunk a közepébe! Mekkora volt a csapat a Mecsek Rallye-n és hogyan szerepelt a Kanyik Motorsport különítménye a Pécs környéki pályákon?

Négy párost neveztünk be a hétvégi futamra. A Rally1-ben és a Peugeot Kupában induló Vida Péter-Bárdos Péter duó autójának a felkészítésén dolgoztunk, és apuék is ott voltak a Polonézzel a Historic Bajnokságban. A Historic Európa Bajnokság mezőnyében – ami az 55. Mecsek Rallye-n szintén rajthoz állt – tőlünk ezúttal nem indult senki. A hétvége jó, ám nagyon nehéz volt, a versenyzőiknek, a csapatnak, mindenkinek egyaránt. Egyfelől a meleggel kellett megküzdenünk, bár ez a Mecsek Rallye kapcsán, az utóbbi időkben már nem is annyira meglepő, másfelől a klasszikus pályák feldolgozása nem volt gyerekjáték, de az éjszakai versenyzés sem tette egyszerűbbé a résztevők életét. Aludni, pihenni sokat nem tudtunk, az biztos. Mindentől függetlenül a felkészülés jól sikerült, a gumitaktika is megfelelt, bár nagyon meleg volt, ami viszonylag leegyszerűsítette ezen a téren mindenkinek a dolgát. Vida Petiékkel csütörtökön kezdtük el a versenyt, a hivatalos teszten autóztak a fiúk, ott segítettem nekik a lehető legjobb beállítások megtalálásában. Pénteken este Peti pályafutása során először versenyzett sötétben, tetszett nekik, a kelleténél talán egy kicsit bátrabbak is voltak a fiúk, de kaland nélkül értek vissza a szervizbe. Már éjjeli körülmények közt is megfigyelhető volt a srácoknál, hogy szakaszról szakaszra gyorsulnak és ez a tendencia másnap is folytatódott. Több, mint 10 kilométeres pályákon, a Peugeot-s vetélytársakhoz képest egyre kevesebbet kaptak a fiúk, 3-4, de van, hogy ettől is kevesebb másodperccel is megúszták, ami szerintem óriási fejlődés. A 208 Rally4-ben kellett kormányösszekötőt cserélnünk, kapott az autó gazdagon a mecseki szerpentinen, de alapvetően minden rendben volt, a Vida-Bárdos duó az 5. pozícióban zárt a Peugeot Kupában. Kategóriatársaik, Viszló Csabáék a második napon szenvedtek egy csúnya balesetet, Csabának és a navigátorának, Patkó Gabinak is mielőbbi jobbulást kívánunk. A Historic Bajnokságban résztvevő párosaink közül a Kalapács testvérek kiemelkedően szerepeltek, a magyar értékelésben ezüstérmet szereztek az EB összetettet is megnyerő Ifj. Érdi Tiborék mögött. A kategóriájuk minden gyorsaságiját megnyerték, így győztek, pedig nem is a legjobb motor és váltó volt beszerelve erre a futamra az Opeljükbe. Lévai Ferkóék öt év kihagyás után a tíz szakaszból heten második időt autóztak a kategóriájukban, de csak a negyedikek lettek, mert sajnos többször is időbüntetést kaptak a verseny során. A technikával alaposan meg kellett küzdeni Ferkóéknak. A zöld Ladásaink közül Plesz Márkék szintén kategóriát nyertek, a végén már csak a nézőknek és a saját örömükre autóztak. Szabó Krisztiánék is remekül teljesítettek, pedig a tavalyi Nyíregyháza Rallye-t leszámítva ez volt az első éles bevetésük. Az autójuk teljesen új, nagyon jól vizsgázott az első futamán. A nézők szórakoztatására is figyeltek, Just4Fun stílusban autóztak, amikor felkerültek a Ladájukra az utcai és a téli gumik. Megcsinálták a show-t, és szerintem később is csinálni fogják. Egyedül Édesapámék adták fel idő előtt a versenyt, a Polonéz nem jutott el ezúttal a célvonalig. A Dunakanyar Rallye-t a lányok kihagyták, de Pécsre már elkísértek engem, jó volt, hogy Julcsi és Mira is a helyszínen szurkolt a Mecsek Rallye résztvevőinek.

Nem csak a Kanyik Motorsport sátra alatt tettél-vettél a szervizben. Hogyan kerültél Mads Østberg és Patrik Barth autója mellé?

Tavaly mi is indultunk a Mecsek Rallye-n, akkor a Peugeot 208R2-es versenyautónkkal. Pénteken este elestünk, és rengetegen segítettek nekünk a szervizben, hogy másnap folytathassuk a versenyt. A segítőink közt ott volt a TRT Europe Kft csapata is, akiknek viszont ezúttal jött jól a segítség. Az egyik szerviz alkalmával láttam, hogy nagyon sietnek a srácok, Madsék autójában roppant gyorsan kellett első és hátsó rugókat cserélni. Fogytán volt az idejük, átmentem hozzájuk, és eleinte csak a szerszámokat adogattam a szerelők kezébe, aztán fokozatosan én is bekapcsolódtam a munkába. Nagy élmény volt és végre vissza tudtam adni valamennyit a tavaly kapott segítségükből, amiért máig hálásak vagyunk.

A Kazincbarcika Rallye-n is ott lesznek a Kanyik Motorsportos párosok. A csapat is velük tart?

Ezúttal nem, a szervizparkban nem lesz ott Kazincbarcikán a sátrunk, de a Rally2 Bajnokságban Kókai Gáborék, a Rally3-ban a Kovács család, a tesztelők között pedig Németh Gergelyék képviselik majd a csapatunkat. Kovácsék Opeljének az új motorja elkészült, abban már lesz erő bőven, kíváncsiak leszünk arra, hogy hogyan muzsikál majd vele az Astra a borsodi pályákon.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!