Vágynak a TOP5-re

Semmit nem kell tovább tartogatni. Az utolsó idei feladat következik, amelynek igenis van tétje. A miskolci kettős, Bodolai László és Deák Attila a szezonzáró előtt az abszolút értékelés nyolcadik pozíciójában áll. A dobogós helyezések sorsába a páros már nem tud beleszólni, arra viszont reális lehetőség mutatkozik, hogy két, akár három riválist is megelőzzenek a VIII. Therwoolin Zemplén Rallyn. Ehhez azonban koncentrált, pontos és hibamentes hétvégére van szükség a miskolci kettőstől.

  • A változó körülményekkel nem vagyok kibékülve, ettől függetlenül nagyon szeretem a Zemplén Rallyt. A pályákat és a futam hangulatát egyaránt – fogalmazott a versennyel kapcsolatban Bodolai László. – Mindig nagy élményt nyújt, amikor ősszel ezen a vidéken járunk. Mondom ezt még akkor is, ha az elmúlt években egyáltalán nem voltunk szerencsések. Egyszer a Covid tett keresztbe, egyszer a nyitó szakasz előtt, egyszer pedig az első gyorsaságin estünk ki. A pályabejárást viszont minden egyes alkalommal becsülettel végigcsináltuk, ezért van tapasztalatunk. Ismerjük a futam szakaszainak a vonalvezetését, de való igaz: a versenykilométerek hiányoznak. Bízom benne, hogy idén ebből a szempontból is sikerül bepótolni a lemaradásunkat.

Az aszfaltos idényzáróval kapcsolatban Bodolai László azt is kiemelte, hogy ilyenkor jelentősen megnő a szerencsefaktor aránya. Ezzel egyenes arányban viszont csökken a versenyzői tudás és az autó szerepe. Novemberben sok minden kiszámíthatatlan, a változékony időjárás jelentősen befolyásolja a gumiválasztást és a taktikát is.

  • Hosszú verseny lesz, nehéz szakaszokkal. Ettől függetlenül nem kell kivárásra játszani, az viszont egyértelmű, hogy törekedni kell a biztonságra. Meg kell találni azt az optimális tempót, ami szükséges a céljaink eléréséhez, de még a határainkon belül van. Nyilván ez egy nehéz feladat, de szeretnénk a közvetlen élmezőny mögött zárni a bajnokságot. Az ötödik hely reálisan elérhető, ehhez azonban biztos, hogy a másfélszeres szorzóval bíró futamon jól kell szerepelnünk. Elsősorban a közvetlen riválisokhoz mérjük majd magunkat, de szinte bizonyos, hogy a pódiumon kell végeznünk ahhoz, hogy előre lépjünk a jelenlegi helyezésükről. Többször bebizonyítottuk már, hogy képesek vagyunk erre, most is csupán annyit kell tennünk, hogy a valós tudásunknak megfelelően megyünk a két nap során. Nagyon fel vagyunk csigázva, várjuk a rajt pillanatát.

A Therwoolin Motorsport versenyzője szerint egy kiegyensúlyozott, erős kezdés meghálálhatja magát. A reggeli köd komoly feladat elé állítja majd a párosokat, Bodolai László viszont abban bízik, hogy nem lesz akkora csúszás, amivel a futam hajrára belecsúszik a sötétbe.

Az ORB abszolút állása a szezonzáró előtt
1. Mads Østberg, Barth Patrik (Citroën C3 R5) 200,4
2. Vincze Ferenc, Németh Gergely (Škoda Fabia R5) 187,5
3. Velenczei Ádám, Vánsza Zsolt (Škoda Fabia Rally2 EVO) 172,5
4. Német Gábor, Szabó István  (Škoda Fabia R5 EVO) 95,5
5. Tóth Tibor, Szabó József   (Škoda Fabia R5 EVO) 79,7
6. Turán Frigyes, Farnadi Ágnes (Volkswagen Polo R5) 73,6
7. Trencsényi József, Verba Gábor (Škoda Fabia R5) 71,9
8. Bodolai László, Deák Attila      (Ford Fiesta R5 MK II) 71
9. Klausz Kristóf, Csányi Botond (Škoda Fabia Rally2 Evo) 64,1

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!