
Szombaton késő délelőtt elrajtol a magyar ralibajnokság idei ötödik futama. A Székesfehérvár-Veszprém Rally nyitó napján két helyszínen összesen négy gyorsságit rendeznek, ezután pedig Fehérvár belvárosában egy hagyományos Szuperspeciállal kedveskednek a közönség számára. Másnap további hat szakasz vár a közel hatvan autót felvonultató mezőnyre, a kislődi, a hegyesdi, és a kislőtéri pályák jól ismertek valamennyi hazai ralis számára. A legjobbakat vasárnap délután a Veszprém Aréna előtt felállított céldobogón köszöntik majd.
A miskolci versenyzők közül ott lesz a mezőnyben az a Német Gábor, aki jelenleg élen áll a Peugeot Kupában, ezt a pozícióját pedig a folytatásban is szeretné megtartani. Érdekesség, hogy a Székesfehérvár-Veszprém Rally a kiírás értelmében a sorozat értékelésébe nem számít bele, arra viszont mindenképpen jó lehetőség a verseny, hogy a hosszabb nyári szünet előtt további tapasztalatokat szerezzenek.
Így van ezzel az ORC mezőnyében érdekelt Foczkó Ákos, Madarász Szabolcs páros is. A DVTK fiatal kettősének még rengeteget kell tanulnia Spitzmüller Csaba egykori EVO X-es Mitsubishijével, pláne murván, ahol csak ritkán tudnak autózni.
- Az év elején egy hosszabb murvás tesztet csináltunk, mégpedig azért, hogy legyen némi fogalmunk arról, hogy mi vár majd ránk majd most Veszprémben – árulta el Miskolcon Foczkó Ákos. – Eddig ugyanis csak minimális tapasztalatunk volt, ezért nagy szükségünk volt arra a napra. Az ORC-ben egyelőre nem úgy alakulnak a dolgaink, ahogy a szezon előtt elterveztük, de természetesen azért dolgozunk, hogy folyamatosan fejlődni tudjunk. Időszerű lenne már célba érni, és megcsípni egy dobogós helyezést, de tudjuk, hogy ezen a helyszínen egyáltalán nem lesz könnyű. Természetesen bizakodóak vagyunk, mindent elkövetünk a siker érdekében, de az is nagyon fontos, hogy el tudjuk kerülni a defektet. Ha ez sikerül, az már félsiker.
Ugyancsak az ORC kategóriában lenne érdekelt a szintén DVTK-s Friedmann Zsolt, aki munkahelyi elfoglaltság és a bizonytalan navigátorhelyzet miatt kénytelen kihagyni a veszprémi hétvégét. Abban viszont bízik, hogy a hazai rendezésű ERC-futamon már ott lesz a mezőnyben.
A Production Car Kupában az Ózd-Eger Rallyn győztes Kurtos Róbert viszont ismét csatasorba áll. Az értékelést vezető pálházai ralis legutóbb műszaki hiba miatt kénytelen volt idő előtt befejezni a Mecsek Rallyt. Most azonban már ismét teljes értékű a Mitsubishi, amivel a kategória élére tör.
- Megtaláltuk a hibát, kijavítottuk, majd rohamtempóban átépítettük az autót. A murvára új lengéscsillapított, fékeket és rúgókat kapott, igyekeztünk minden apró részletre odafigyelni – mondta el érdeklődésünkre Kurtos Róbert, a Kelet Autósport Kft. ralisa. – Az elmúlt időszak nehézségei után nagyon szeretnénk ismét azt a formát hozni, ami Ózdon és Egerben volt ránk jellemző. Nehéz lesz ezeken az embert próbáló gyorsokon, de tudjuk, hogy mi vár ránk. Felvesszük a harcot az ellenfelekkel, a porral és a meleggel is. Készen állunk a rajtra.