Világos célkitűzéseim vannak a jövőre nézve

Gerevics Dominik és Gyabronka Misó először ült egy autóban a Mediterrán Rallye-n, Dominik először autózott ennyire mostoha körülmények között, de a futam végén kupákkal gyarapították Pécsett a gyűjteményüket. Gerevics Dominik számolt be az élményeikről.

Új navigátorral vágtál neki a versenynek, Gyabronka Misóval még nem versenyeztél. Hogy találtatok egymásra, és mik a közös tervek?

Misóval ebben az évben ismerkedtünk meg, a versenyeken találkoztunk, beszélgettünk. Amikor felhívtam, hogy mit szólna, ha a Mediterrán Rallye-t együtt teljesítenénk, azonnal igent mondott. Együttműködésünk sikeres futamot eredményezett. Azt gondolom fogunk még egy autóban ülni.

Mit vártatok a Mediterrán Rallye-tól, mennyire ijesztett meg a nagy eső híre?

Kíváncsian vártam az eső áztatta gyorsaságikat, hiszen tudtam, hogy értékes tapasztalatokat szerezhetek a vizes pályákon. Utólag úgy érzem, hogy sokat tanultam az extrém körülmények között.

A gyűjtögetést már pénteken elkezdhettétek a Mecsek-kap-Árpádtető szakaszon, mert már ott is szakadt az eső.

Az előző napi adminisztratív átvétel után jól be tudtuk osztani a rendelkezésre álló időt. Úgy érzem, hogy ügyesen felkészültünk a pályabejárás alatt. Alaposan felírtuk a pályákat. Az első gyors rajtjánál sokáig várakoztunk egy baleset miatt, hideg gumikkal és hideg fékekkel indultunk neki, de ebből a 12 kilométerből egész jól tudtam építkezni másnap.

Szombaton még nehezebb körülmények voltak, mint előző nap. Hogy ment? Mi történt veletek?

A parc fermében, amikor beindítottuk reggel az autót azonnal éreztem, hogy nem megy a kormány szervója. Őszintén az is megfordult a fejemben, hogy nem állok rajthoz. A szerelők az utolsó utáni pillanatig próbálták megjavítani. Ki is késtünk a beíróból, úgyhogy a napot azonnal 1 perc 10 másodperc büntetéssel kezdtük meg. Ráadásul az aznapi első gyorsot szervó nélkül kellett teljesíteni, ami meg is látszott az időn. Később a szervó probléma megoldódott, de egész nap az időhátrányt dolgoztuk le, ami nem volt egyszerű. A szakadó eső az állandó párásodás és a később jelentkező váltóprobléma miatt. Visszaváltva a kettest nehezen, az egyest pedig egyáltalán nem vette az váltónk. Kisebb megcsúszásaink voltak, de semmi jelentős kalandba nem keveredtünk. A
lassítókkal most nehezebben boldogultam, hiszen egyesbe nem lehetett visszarakni a váltót. Misóval jó volt az összhang, egy kicsit talán nyomasztó volt a nap folyamán az átlagosnál is több baleset.

Célba értetek, nem is akármilyen eredménnyel. Elégedettek voltatok ezzel?

Világos célkitűzéseim vannak a jövőre nézve, ezért csak részben vagyok elégedett az eredménnyel, folyamatosan javulni szeretnék. Ugyanakkor tisztán látszik, hogy mennyi mindennek kell a helyén lennie ahhoz, hogy ebben a sportágban valaki jól tudjon teljesíteni. Ha az időket nézzük a szervó hiba és az amiatt kapott büntetést leszámolva abszolút tízben lehettünk volna. Zavar a rengeteg technikai hiba az autóval, ezek sokat hátráltattak már ebben az évben. De ezek ellenére természetesen jónak mondható az elért eredményünk.

Folytatás?

A következő versenyünk Ózdon lesz, ismét új navigátorral Bán Viktorral fogok autózni. Remélem az autó alaposan fel lesz készítve. A váltó jelenleg Lengyelországban van, a gátlók Szegeden, Martin pedig új kuplungot gyártott. Ha minden igaz október 3-án Gondi Petiék megcsinálják a végleges programozását a motornak, majd október 4-én tesztelünk, Begala Tomiékkal. Utána 7-én pedig rajtol az Ózd Rallye.

Hogyan készülsz a versenyekre?

Egész évben sok időt fordítottam a fizikai felkészülésre. Otthon sokat használom az evezőpadomat és most kezdtem el a Fit4race programját is. Ezúton is köszönöm nekik és Petrának, hogy elvállalták a kihívást. 🙂 Az ózdi lesz az első verseny, ami előtt hivatalos teszt is lesz, persze csak ha a csillagok együttállása is lehetővé teszi végre.

Rallye2.hu – Gerevics Dominik

Köszönöm mindazoknak, akik részt vettek a Mediterrán Rallye szervezésében és lebonyolításában. Köszönöm a nézőknek, akik a rossz idő ellenére kijöttek a pályák mellé és az embert próbáló időjárás ellenére is végig kitartottak, és még lelkesen szurkoltak is nekünk. Köszönet a versenyzőtársaknak. Jobbulást kívánunk azoknak, akik esetleg megsérültek a versenyen és remélem mielőbb sikerül mindenkinek az autóját rendbe tenni. Köszönet Misónak, hogy be mert mellém ülni és természetesen a csapatnak.

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!