Visszatér az ORC-s táncba

Az idei ralibajnokság második futamán biztosra vehető, hogy még népesebb lesz az ORC mezőnye. Hosszabb kihagyás után ugyanis a miskolci Friedmann Zsolt is visszatér a táncba. A 2020-esztendőben csupán a rossz emlékű, hazai versenyen állt rajthoz – de az sem tartott sokáig -, idén pedig az első futam ugyancsak kimaradt az életéből. Április végén azonban a kövesdi reptéren megmozgatta magát és az EVO IX-est is, Ózdon és Egerben pedig ismét beáll a csatasorba.– A COVID járvány rám olyan hatással volt, hogy a cégen belül még többet kellett dolgoznom, így az utóbbi időszakban a rali egy kicsit a háttérbe szorult – indokolta a távolmaradást Friedmann Zsolt. – A magyar bajnokság légkörébe tavaly augusztusban szagoltam bele utoljára, és még az új idény elején sem álltunk úgy, hogy rajthoz tudjunk állni. Ezután viszont Mezőkövesden visszaszálltam a Mitsubishibe. Nem felejtettem el vezetni, nagyon jó érzés volt. Különösen azért, mert a kisfiam is ült mellettem, az apa-fia versenyzés pedig mindenkinek nagy élmény, aki szereti ezt a sportot.

A gyakorlás szempontjából is fontos volt, hogy Friedmann Zsolt részt tudott venni a dél-borsodi eseményen, hiszen a széles reptéri pályán, gyakorlatilag büntetlenül feszegethette ismét a határokat. Erre a Q8 Oils Ózd-Eger Rally már nem lesz lehetősége.

– Valóban szükség volt erre a kis bemelegítésre, hiszen a mi sportunk nagyon veszélyes. Kétszázzal a fák között autózni nem életbiztosítás, ezért fontos volt, hogy valamilyen szinten visszarázódjak – tette hozzá Friedmann Zsolt. – Az ORC bajnoksággal kapcsolatban nehéz bármit nyilatkoznom, mert még most sem tudom, hogy hány bajnoki futamon tudok részt venni. Ugyanakkor azért vagyok versenyző, hogy minél jobban szerepeljek. Nem leszek csalódott, ha ennyi kihagyás után a következő versenyen a kategóriában a legjobb ötben leszek, a későbbiekben azonban egyértelműen szeretnék előrébb lépni.

Friedmann Zsolt arról is beszélt, hogy vélhetően rendkívül kemény mezőnybe érkezik a Q8 Oils Ózd-Eger Rallyra, ahol kőkeményen meg kell majd dolgoznia, ha szeretne jó pozícióban végezni.

– 2018-ban és 2019-ben mentünk ebben a sorozatban. Az akkori riválisok közül többen még most is itt vannak, rajtuk kívül pedig tovább erősödött a kontingens – mondta a versenytársakról a DVTK ralisa. – Az autómat műszaki szempontból egy kicsit fel kellett frissíteni, most már jó formában van. Esztétikailag ugyanez nem mondható el, mert tavaly Miskolc előtt felborultam vele, így szükség van még egy új kasztnira is. Azt viszont egyelőre még nem tudom, hogy ki fog navigálni nekem ezen a hétvégén. Kovács István sajnos nem tudta vállalni, ezért még ezt a feladatot is meg kell oldanunk a lehető legrövidebb idő alatt. A korábbi évekből kiindulva az ózdi és az egri a két kedvenc versenyem, most ezt egy hétvégén kapom meg. Nagyon várom, és kíváncsi vagyok arra is, hogy ennyi kihagyás után mire leszek képes az ORC mezőnyében.

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!