A végeredménnyel elégedettek vagyunk

Molnár Ferenc és Kása Ferenc úgy gondolta az Ózd-Eger Rallye előtt, hogy a 2WD kupában jók lesznek a bronzéremre, ám tévedtek, ezüst lett belőle, és ennek nagyon tudtak örülni a Rally2 Bajnokság ifjúsági tagozatos versenyzői. Molnár Ferenccel beszélgettünk.

Milyen tervekkel utaztatok el az Ózd-Eger Rallye-ra?

Úgy vágtunk neki a Rally2 Bajnokság második futamának, hogy Ózd környékén kikapcsolódni, jól érezni szerettük volna magunkat. Arra készültünk, hogy mivel csak két pályát kellett felírnunk, a szokásosnál is jobb itinert készítünk magunknak a pályabejáráson. Alaposan feltérképeztük mindkét pályát, közel volt a szállásunk is, abszolút nem volt megerőltető a tréning. A versenyről előzetesen azt gondoltuk, hogy megyünk majd, ahogy csak tudunk, de a 2WD kupában mindenképpen szerettük volna tartani a lépést a vetélytársakkal. A harmadik helyre rangsoroltuk be magunkat a start előtt.

Ezt sikerült felülmúlni. Milyen volt a versenyetek?

A gondok az itiner átvétele után kezdődtek, amikor a pályabejáráson voltunk éppen. Hiba került az itinerbe, és mielőtt ezt jeleztük az illetékesek felé nagyjából egy órát keringőztünk a városban, mert sehogy sem akart kijönni az, ami nekünk le volt írva. Végül kiderült, hogy hibás az itiner, Rally1-es menetlevelet kaptunk, viszontagságos volt már maga a felkészülésünk is. Ezeket a dolgokat tisztáztuk, majd pénteken délután a prológgal vette a kezdetét nekünk is az Ózd-Eger Rallye versenyzős része. A salakpálya talaja vizes volt, csúszott nagyon a salak, ezért óvatosan autóztunk, hogy egy hiba miatt le ne maradjunk a másnapi gyorsaságikról. Reggel nekivágtunk a gyorsaságiknak, de meglepődtünk, mert a sátai szakasz végére ellágyult a gumink. Nem gondoltuk, hogy annyira jó idő lesz, plusz vizesebb aszfaltra készültünk.

A szervizben középkemény gumikat raktunk fel előre, hátra puhát, ezekkel kezdtünk neki a második körnek. Jó időket tudtunk így autózni, Királdon jött ki a legjobban a lépés. Feküdt a pálya, a Hondánk olyan jól irányítható volt, hogy öröm volt vele autózni. A kör végén, a szervizben felkészültünk az esőre, felkerültek az intermedia abroncsok. A szakaszok tempósak voltak, már-már túlzottan is, ezért Sátán úgy mentünk, hogy biztonsággal célba érhessünk. Amíg mehettünk, addig jókat mentünk, a kategóriánkban megőriztük a hetedik helyet, a 2WD kupában pedig az ezüstérem lett a miénk. Ez számunkra teljesen jó, az eredmények szempontjából maximálisan elégedettek voltunk. Itt jön a de. Sajnos két gyorsasági szakaszunk is etap lett a nap folyamán, mindkettő Királdon.

Tudjuk, hogy mik történtek, de voltak már ennél sokkal rosszabb körülmények mellett megtartott szakaszaink is, például Szombathelyen, ahol az időterv megcsúszása miatt lámpasor nélkül autóztunk murván, az erdőben. Olyanra is emlékszem, hogy nagyon vizes úton, slick gumikkal is leértünk valahogy a célig. Megoldottuk, mert ez a rallye. Futottam már én is olajfoltra a pályafutásom során, meleg helyzet volt, az illetékeseknek készülni kell az ilyen esetekre, az olaj semlegesítésre. Bevallom, hogy a jó eredményünk ellenére is csalódottan tértünk haza Ózdról.

A Salgó Rallye-val kapcsolatban mik az elképzeléseitek?

Hasonlóak, mint amilyenek Ózdra voltak. Csak szeretnénk, ha sokkal jobb lenne maga a verseny.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!