Az autó tudja, amit kell

Baksai László és Szabó Beu bebizonyította a Zemplén Rallye-n, hogy a Ladájával, és az új motorjával ott tud lenni a mezőny legelejében, de sokak után, Laci most éppen a VFTS-énél verte ki a biztosítékot. Baksai Lászlóval beszélgettünk.

Elég régen nem mentetek, Kazincbarcikán szerepeltetek legutóbb a Rally2 mezőnyében. Mit terveztetek a zempléni, évzáró futamra?

Három versenyt is kihagyni kényszerültünk, mert a motorunk nem készült el, de végre a helyére került az erőforrás és készülődhettünk Szerencsre. A hét elején volt az autó padon, bejárattuk, azt hiszem, hogy egy elég jó kis motor került be elénk, a „reaktortérbe”. A kocsi egyenesen bomba formában volt, a célig egy pisszenés nélkül tette a dolgát, semmilyen panaszunk nem lehetett rá. Számomra több, mint izgalmas volt a felkészülési időszak, hiszen 2020-ban, Erdei Zolival a Zemplénben, az erdőbényei szakaszon vettünk a ködben emblémára egy fát, utána kórházban is feküdtem, megműtöttek, a rajt előtt két héttel már gyakorlatilag görcsben volt a gyomrom. Az ominózus szakasz idén nem volt rajta a Rally2-nek az útvonallapján, de Beuval elhatároztuk, hogy nem számít semmi, az idő sem, át kell esni az újabb zempléni erőpróbán. Megbeszéltem magammal, hogy az sem érdekel, ha abszolút utolsók leszünk.

Az jó, hogy nem érdekelt, mert a tipped bejött. 🙂 Mi történt veletek a pályákon? Hamar óriási hátrányba kerültetek.

Köszi, rendes vagy, gyere máskor is! 🙂 12 percig álltunk a fonyi szakaszon, emiatt csúsztunk a sereghajtó pozícióba. Ezekben a NASA-s, űrhajó Ladákban nem tudom, hogy miért így oldják meg a rajtprogram működését? A kézifékkar végén van egy gomb, amit a rajtolásnál benyomva kell tartani, lepadlózod a gázpedált, és ez így 6500-as fordulaton tartja a motort, optimálisan el lehet rajtolni. Ezt tettem, csak a gomb beszorult és ennek következtében bármikor elérte a fordulatszám a 6500-at, az elektronika letiltotta a motort, nem engedte tovább kiforogni, nem ment a kocsi. Menet közben, bent a gyorsaságin próbáltam megoldást találni a dologra, láttam, hogy a kézifékből jön ki egy kábel, egy csokival, azt akartam széthúzni. Beu is igyekezett, amit tudott megtett, de nem lehetett visszapofozni sehogy sem a gombot a helyére. Közben jött egy hosszabb egyenes, amiben megfogtam és széttéptem a csatlakozót, de nem vettem észre, hogy ezzel a lendülettel középen leütöttem a gyújtáskapcsolót. Megállt a kocsi, amiről én azt gondoltam, hogy azért történt, mert szétrántottam a kábelt. 12 perc és egy telefonos segítség kellett ahhoz, hogy rájöjjünk a hiba valódi okára. Felkapcsoltam a kapcsolót, indítottam, életre kelt a motor, és onnantól kezdve üvegen toltuk végig. Ezzel egy nagy teher került le a vállamról, mert 12 perc hátrányban tudtam, hogy esélyünk nincs semmire. Elkezdhettük a tesztelést, az ismerkedést Beuval, akivel eddig nem sokat mentünk, Kazincbarcikán hamar véget ért a versenyünk.

Meglepően jól sikerültek a dolgok, háromszor is abszolút másodikak lettünk a hátra lévő öt szakaszon, az utolsó két gyorsaságit viszont elengedtük a sötétben, mert semmi értelme nem volt annak, hogy feleslegesen kockáztassunk. Megtudtuk, hogy a kocsink hova való, nagyon jókat tudtunk autózni, Beu pedig egy kiváló navigátor, iszonyatosan pontosan adott vissza minden információt. Hálásak vagyunk, hogy Zolinak és nekem besegít a versenyzésbe. Gondoltunk arra, hogy kiállunk a cél után, hogy az ellenfelek versenyébe ne kavarjunk bele, de sokan kiestek előlünk, és hirtelen annyi pont hullott az ölünkbe, amennyivel nem feltétlenül számoltunk, ám a Lada Kupában, az év végén a második helyet eredményezték nekünk. Hatalmas meglepetés és öröm ez a számunkra, nem gondoltuk, hogy az éves díjkiosztó ünnepségre is meghívót kapunk majd a Rally Szakágtól.

Mit tudsz elmondani a 2023-as tervekről?

Ha megmaradnak a támogatóink, akkor szeretnék, ha nem is egy utolsó, de mindenképpen teljes évet összerakni, mert soha nem volt még ennyire jó kocsim. Hatalmas élmény, amit egy egész szezonon át élvezni akarunk. A részletek a fejemben már megvannak, sejtem, hogy mit és hogyan szeretnék, remélem, hogy februárra, legkésőbb március elejére sikerül konkretizálni is a terveket. Az autó tudja, amit kell, így kicsit több önbizalommal és nagyobb eredményekben gondolkodva készülünk odaállni 2023-ban, a Rally2 Bajnokságban a rajtvonalhoz.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!