Bátonyterenye volt a kedvencünk

Fábián Daninak és Kaszás Zolinak nagyon tetszett a szorospataki gyorsasági szakasz, élvezte a páros minden méterét, de a Ladájuk nem osztozott a lelkesedésükben, mert éppen ott kapitulált a váltó, így a fiúk egyetlen szakasszal a vége előtt feladták a Salgó Rallye-t. Fábián Dániel foglalta össze az évnyitó verseny eseményeit.

A testvéredék, Donáték rengeteget edzettek a bajnokság rajtja előtt. Ti is mindig velük tartottatok, vagy nektek másképpen alakult a felkészülésetek?

Mi túl sokat nem tudtunk tesztelni, mert elég későn készült el az autónk, ám a Salgó Rallye előtt azért sikerült kipróbálni a Ladánkat. Nagyjából ötven kilométert autóztam vele, ennyi volt a felkészülés. Mivel elég sok újdonság került be az autóba kíváncsiak voltunk, hogy hogyan tudunk vele menni és szerepelni a Rally2-ben. Azt sem tudtuk igazán, hogy a fejlesztések hatására miként fog viselkedni versenykörülmények között az kocsink.

Milyen volt a Salgó Rallye nektek?

Óriási csalódásként éltük meg, hogy etappal kezdtük a futamot, valamint az évet, majd azzal is folytattuk. A második gyorsasági felfüggesztését nyilván megértjük és elfogadjuk, a legfontosabb az egészség. Úgy tudom, hogy rendben is vannak már Várnai Dávidék. Viszont amellett nem tudok semmiképpen sem elmenni szó nélkül, hogy az már szinte rendszeresnek mondható, hogy a Rally2 Bajnokság mezőnye etappal kezdi a versenyeit, ami elég bosszantó. Ha ezt félre tesszük, akkor azt mondom, hogy a gyorsasági szakaszok jók voltak, Bátonyterenye nekünk kifejezetten tetszett.

Az első kört slick gumikkal teljesítettük, viszonylag jók voltak a pályákra azok is, de a második körre mi is feltettük az intermediákat, mert fenyegetően lógott az eső lába. Utólag úgy érzem, hogy ekkor is jók lettek volna a slickek, bár hozzáteszem, hogy mi már a hatodik, esős, mátrakeresztesi szakaszra már nem jutottunk el. Az ötödik, szorospataki gyorsasági felétől a váltónk kapcsolórésze elkezdett elrepedni és eltörni, a végén pedig már nem igazán tudtam sebességet váltani. A pályáról még kijöttünk, de le kellett adnunk a menetlevelet.

Miskolcra elkészültök a javítással?

Mindenképpen. Amint hazaértünk szinte azonnal nekiláttunk a javításnak, és hamar elküldtük a váltót egy alapos revízióra, ahonnan reményeink szerint újra harcképes állapotban kapjuk vissza. A tervünk annyi, hogy a Miskolc Rallye-n is 100%-os erőbedobással szeretnénk támadni és a nap végén mindenképpen a célban kívánjuk befejezni a borsodi erőpróbát.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!