Szorospatak tetszett, a szervizpark nem

Simon Gyuri és Simon Timi nagyon élvezte a Salgó Rallye-t, szerették a pályákat, ám nem minden úgy alakult, ahogyan azt a debreceni testvérpár eltervezte. Az autójuk nem sokkal a futam vége előtt bedobta a törölközőt, de Gyuri már nekilátott a javításnak, gőzerővel dolgozik azon, hogy a Miskolc Rallye-ra újra ereje teljében lehessen a sárga Zsiguli. Simon Györggyel beszélgettünk.

Elég sokat dolgoztál az autótokon a szezon rajtja előtt. Sikerült kipróbálni valamikor az autótokat?

Nem sajnos, mert a motorunk az utolsó pillanatban lett kész, még az öveket is csak a verseny előtti estén tudtuk beállítani. Emiatt nem maradt túl sok időnk arra, hogy teszteljük az autót. Bíztunk abban, hogy folytatódik az eddigi jó szériánk, mivel tavaly és tavaly előtt is problémák nélkül teljesítette a Ladánk a Rally3 Bajnokság futamait. Simán vette az összes akadályt, erre alapoztuk azt, hogy el mertünk indulni a Rally2-ben.

Amíg versenyben voltatok szépen helyt álltatok a Rally2 legkeményebb géposztályában a P12-ben. Hogy alakult a hétvégétek?

A rajtceremóniának mi nem igazán örültünk, mert nem sok értelmét láttuk annak, hogy csak átküldtek minket a rajtdobogón. Azt sajnáltuk leginkább, hogy senki nem kérdezett tőlünk egy árva szót sem. Ezt kissé érdekesnek találtuk. Pont úgy, mint a szervizparkot, ami egy mezőn lett kijelölve a Rally2-eseknek egy keskeny út mentén, ahol ráadásul alig fértünk el egymás mellett a versenyzőtársainkkal. Amikor a Rally2-be beneveztünk azt gondoltuk, hogy nívósabb lesz valamivel a szervizpark kialakítása, mint, amit a Rally3-ban megszoktunk, de úgy tűnik, hogy nem. Vasárnap egy etappal kezdtünk, nézői rendbontás miatt. Kazár után Bátonyterenyén is etaptempóban autózhattunk, ahol egy baleset miatt kellett törölni a szakaszt. Az első, de összességében már harmadik gyorsaságinkon leszakadt előttünk az ég, ezért nem bizonyultak túlzottan szerencsés választásnak a középkemény slick gumik a mátrakeresztesi pályára. Nem kellett velük megváltani a világot, de megforgás és kicsúszás nélkül sikerült lejutnunk a gyorsaságiról. A második kört is nedves pályán kezdtük meg, de a szervizben kereket cseréltünk, Kazáron már viszonylag jó gumikkal autózhattunk. Ez meghozta az eredményt, abszolút nyolcadik időt tudtunk elérni. A szorospataki körgyorsasági előtt nem kellett sokat várnunk. A bő 26 kilométerből szerintem 24-et teljesen rendben abszolváltunk, miközben rettenetesen élveztük az autózást. De nem sokkal a szakasz célja előtt eltört egy szerephimba, ezután csak három henger működött, nem tudtuk versenytempóban befejezni a gyorsaságit. Kigurultunk, le kellett adnunk a menetlevelet. Felesleges lett volna az utolsó szakaszon két vállra fektetni a motort.

Miskolcra neveztek?

Igen, mindenképpen szeretnénk rajthoz állni a következő fordulóban, ahol a pályák szerintem nagyon szuperek lesznek. Reméljük a legjobbakat, bízunk benne, hogy a vírushelyzet nem tesz nekünk keresztbe, mert mi nagyon várjuk a térképen hozzánk legközelebb lévő bajnoki fordulót.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!