Eljött a revans ideje

A kaotikus salgótarjáni évkezdet után csak egy kis kiszámíthatóságra és a tervezett nyolcból nyolc gyorsasági szakasz megtartására vágyik a Rally2 Bajnokság mezőnye az évad második futamán, a Miskolc Rallye-n.

Nem kezdődött jól a szezon a Rally2 versenyzőinek Salgótarjánban. Kazáron nézői rendbontás, – néhány szurkoló sokszori felszólítás után sem távozott, vagy visszatért a bukótérbe – Szorospatakon pedig Várnai Dávidék balesete miatt kellett a Rally2-eseknek lassú tempóban abszolválniuk egy-egy eredetileg gyorsaságinak kijelölt szakaszt. Mindeközben a szervizparkban is meg kellett birkózniuk a csapatoknak néhány hiányossággal. A zűrzavaros indulás után viszont már minden pályán padlóig lehetett nyomni a gázt, a verseny végén pedig Foczkó Ákosék szerezték meg a győzelmet az összetett értékelésben, Fábián Donáték és Ruszó Krisztiánék előtt. Miskolcon természetesen ebben a sorrendben indulnak majd a párosok mezőny éléről, ami azért is jó, mert mindhármuknak van elszámolni valója a Miskolc Rallye-val. Foczkóék a bükkszentkereszti híres kőfalnak rontottak neki 2019-ben, az esőben. Ruszóék az abszolút első helyről álltak ki, amikor felrobbant a VFTS-ük kuplungja, de Fábiánék sem gurulhattak át tavaly a DVTK stadionjánál felállított céldobogón. A borsodi revans jelentjük lehetséges, hiszen idén szinte ugyanazon az útvonalon kell helytállnia a résztvevőknek, mint tavaly, így minden sérelemért kárpótlást lehet venni 2020-ban. A Rally2 Bajnokság nevezési listájára ezúttal 65 versenyzőpáros és öt előfutó fért fel. Érdekesség, hogy az év első futamához képest sok Rally2-ben jól csengő név is csak Miskolcon kezdi meg az esztendőt. A P12-es géposztály bajnoki címvédője, és nem mellesleg a tavalyi miskolci futam abszolút győztese, Géringer Zoltán a pályaversenyzéshez visszatérő Tim Gábor navigátorával, Timár Tamással első ízben ül majd egy autóba. Rajtuk kívül Kolencsik Balázsék, Ruszkai Mátéék, a Bencs testvérek, Szabó Norberték, és Vitek Viktorék is most kezdik meg az esztendőt. A Salgó Rallye-n látványosat boruló Ifj. Fogarasi Attiláéknak sikerült ráncba szednie a Hondájukat, a hátsó híd tönkremenetele miatt kiálló Baksai Lászlóék pedig egy Mitsubishi hídra cserélték a Bátonyterenyén kapituláló „original” Lada alkatrészüket. Várnaiék autója is jól áll, ha az elmúlt két hétben belehúznak akkor el is készülhettek volna vele a miskolci rajtra, de a biztonság kedvéért ők csak Egerben támadnak. Érdekesség, hogy ezúttal – a nevezési lista szerint – értékelve lesz a P11-es géposztály is, hiszen megvan a szükséges három nevező, így a suzukis Ifj. Pothánszkyék a Kia-val induló Jobbágy Ákosékkal, valamint a trabantos Balogh Lajosékkal mérik majd össze az erejüket. A mezőnyben lesz még egy Trabi, mégpedig Balázs Kornéléknak köszönhetően, akik a mezőny legvégén, a 13 párost felvonultató egyedi rajtengedélyes kategóriában állnak rajthoz.

Az átvételeket, illetve a pályabejárást követően, a Rally2 versenyzőivel pénteken délután, 16:00 óra körül találkozhatnak leghamarabb a szurkolók, a hagyományos, népkerti, salakpályás prológon. Szombaton nem kell senkinek sem korán kelnie, hiszen csak 9:48-kor rajtol el a 201-es versenyautó Bükkszentlászlóról. Két körben kell teljesíteni a nyolc szakaszt, valamint a 88,28 kilométeres gyorsasági távot, hogy a tervek szerint, a győztes 18:05-re eljusson a DVTK stadionjához, és átguruljon a Miskolc Rallye céldobogóján.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!