Győzelemmel tértek vissza Spindler Jenőék a Rally2-be

Az elmúlt évhez képest csaknem megduplázódott az Orfű Rallye-n a Rally2 Bajnokság mezőnyének a létszáma, hiszen a 2021-es, némi csalódást okozó 24 páros után, idén, az előfutókkal együtt 46-an adták le a nevezésüket az év első futamára.

A nevezők közül így is többeket hiányoltunk. Tellér Antalék betegség miatt nem tudtak rajthoz állni, de a vadonatúj BMW Kupa, a P14-es géposztály versenyzőit, és Janovich Rolandékat is szívesen láttuk volna. Rolandék autójához nem érkeztek meg időben a várva várt alkatrészek, és a bajor brigádról is az a hír járja, hogy valami nem várt késlekedés történhetett a müncheni vasakkal kapcsolatban. A szombat reggeli cidri, és a dermesztően hideg aszfalt sokaknak feladta a leckét a gumiválasztásnál. Az első szakasz elején, néhány kilométer után Denkovics Tamásék és Mihálszki Csabáék is az árokban találták magukat, Fábián Donáték Ladájában pedig a motor adta fel a harcot a rajt után nem sokkal, de a pályáról még szerencsére le tudtak gurulni a fiúk, nem kellett egész nap tűzálló overálban szurkolniuk. A skodás Ágoston Ádámék versenye a második szakasz után ért véget, Kelemen Csabáék pedig a negyedik szakaszig jutottak, ahol villamossági gondok miatt kényszerültek feladni a megmérettetést. Bartha Nándorék nagyon élvezték a versenyzést, a Peugeot 206-osuk kuplungja viszont kevésbé, így három szakasz után megálljt parancsolt nekik. Ruszó Krisztiánék sajnos későn készültek el az autóval, nem tudtak tesztelni, Orfűn pedig kíméletlenül előjöttek az újjáépítés utáni problémák. Már az első szakaszon megadta magát a vízpumpa új tömítése, így a második körben szuperrallyezva eredtek a mezőny nyomába, de így sem sikerült célba érniük. Ruszkai Attiláék nem igazán érezték az autót Orfűn, nem merték a hosszú tempós kanyarokat elvállalni, mert a Ladájuk sokat akart keresztbe csúszni alattuk. Erre a problémára az Eger Rallye-ig tudnak majd megoldást találni, a versenyük korai végét az akkumulátor celláinak a zárlata eredményezte. Geiger Mátéék gyakorlatilag berobbantak a Rally2 Bajnokságba. Három szakasz után, mindent megnyerve, egy késésért begyűjtött a 10 másodperces büntetésükkel együtt is már több, mint 16 mp-el vezettek az összetettben, de a váltójuk nem bírta a hajtást. Geigerék Ladájához hasonlóan Domink GT-ék Hondájában is a váltó állt meg, csúnyán kilyukadt a háza. A célvonalon összesen 27 Rally2-es versenyautó gurult át végül. Ifj. Fogarasi Attiláék számára az első kör telt izgalmasan, Attila elmondása szerint hibázott is néhányszor, de az abszolút második helyen és az 5-ös kategória élén vitték célba a Hondájukat. Bencs Zoltánék egy korai rajt miatt ugyan begyűjtöttek egy 10 másodperces büntetést, de az 5-ös géposztály bronzérmére így is jók voltak. Neukirchner Andrásék nem nagyon merték elvállalni a gyors kanyarokat, ésszel mentek, de mégis magukra ijesztettek néhányszor. Mindez azt eredményezte, hogy az 5-ös kategóriában hazavihették az ezüstérmet. A 6-os géposztályban az első helyére az abszolút győzelmükkel értelemszerűen befutottak Spindler Jenőék, mögéjük a kezdeti beállítási nehézségek, valamint a rossz gumiválasztás után sikerült felkapaszkodniuk Goller Ákoséknak. Strider Zoltánék tartottak eleinte attól, hogy a „hondás” pályának kikiáltott Hetvehelyen kevés lesz a 208R2-vel a végsebességük, de belejöttek, és megszerezték a kategóriájuk harmadik pozícióját. Az egyik legkeményebb géposztályban, a P12-ben, esélyeshez méltó módon végig az élmezőnyben autóztak Zsebe Gáborék, gyakorlatilag hibamentesen teljesítették a hat gyorsasági szakaszt, amelyeknek a hossza 76,26 kilométer volt. A dobogó második fokára a 2019-es szezon P12-es bajnoka Géringer Zoltán ért oda Timár Tamással, holott a céljuk csak az volt, hogy egy jót autózzanak Orfűn, mert hiányzott nekik a rallye. Nem panaszkodhattak. Mögöttük Baksai Lászlóék érkeztek meg a célba, pedig volt miért aggódniuk, hiszen a VFTS-ük futóművében jó hangosan kopogott valami, ami szerencsére a kitűnő eredménytől nem tudta őket megfosztani. A srácok a Lada Kupában is jól szerepeltek, ott győzni tudtak Jobbágy Péterék, és Cseke Péterék előtt. A P13-ban hárman indultak, és ketten értek célba, érdekesség, hogy mindketten újoncok a Rally2-ben. Hinger Dávidéknál a pilóta lázasan, betegen, forgolódással eltöltött éjszakája után a második körtől kezdődött meg a valódi gyorsulás, így sikerült győzniük. Kókai Gáborék hihetetlen jó kedvvel vetették bele magukat a bemutatkozó versenyükbe, látszott rajtuk, hogy az elsőtől az utolsó centiméterig élvezték a versenyzést, nagyon örültek a serleget érő végeredménynek is. A 2WD Kupában Rónavölgyi Endréék szerezték meg a legnagyobb trófeákat, pedig nem indult jól a napjuk, mivel nem volt egy tiszta gyorsaságijuk sem, ám nem maradtak le, így Péter Pálék becsúszása után azonnal az élre álltak és a célig megtartották a vezető helyüket. Molnár Ferencék jó gumikat, jó beállításokat választottak, úgy érezték, hogy magukhoz képest fenomenálisan szerepelnek, ami a 2WD Kupa ezüstérméhez volt elég nekik. Péter Pálék nem voltak egyáltalán boldogok, pedig a hatból négy szakaszt is megnyertek a 2WD-sek közt. Erőhiánytól szenvedtek, mert a változó szelepvezérlés nem működött a Hondájukban, defektet kaptak, futómű gondokkal küszködtek, az árokban is jártak, 3 perc hátrányt zsebeltek be, de még így is nagyon fontos pontokat szereztek a végén, vigasztalásként pedig a 2WD Kupában átvehették a bronzérmet. Az abszolút értékelésben Spindler Jenők voltak a leggyorsabbak, miután csaknem 20 év elteltével visszatértek a Rally2-be, ahol rögtön felállhattak a dobogóra, – annak is a legfelső fokára – Ifj. Fogarasi Attiláék és Zsebe Gáborék társaságában. A jól szervezett, remek pályákon, gördülékenyen lebonyolított, kiváló hangulatú, évadnyitó Orfű Rallye után a Rally2 Bajnokság versenyzői hálásan köszönik Orfűnek, Abaligetnek, valamint minden környékbeli és a verseny útvonalán érintett településnek, illetve azok lakosságának, hogy szeretettel fogadták a mezőnyt, és hogy elviselték a futam által okozott kellemetlenségeket, kerülőket. A Rally2-es versenyzők egyöntetűen elmondták, hogy jól érezték magukat, és 2023-ban is szívesen visszatérnének a Pécsi tó partjára.

A Rally2 Bajnokság folytatása 2022. április 30-án és május 1-én következik Egerben és környékén, természetesen mi mással, mint az Eger Rallye-val.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!