A hazai Eb-futamon szerezheti meg a magyar bajnokság ezüstérmét Hadik András és Deák Attila. Az már hetekkel ezelőtt a Mecsekben eldőlt, hogy a miskolci versenyző számára nem jöhet össze a címvédés, hiszen a pontversenyben behozhatatlan előnyt szerzett Vincze Ferenc és Bacigál Igor. Ugyanakkor az ezüst is szépen csilloghat, hiszen a „kékek” felemás szezon ellenére továbbra is ott találhatóak az élmezőnyben. A Fordos kettős az elején ragadt be, a szezon középső részében viszont már szépen gyűjtötték a pontokat. A fehérvári, veszprémi és ózdi második helyezés után Pécset sikerült ismét futamot nyerniük, a formájuk tehát egyértelműen felfelé ívelő tendenciát mutat. A dobogó második és harmadik fokáért Velenczei Ádám lesz a legnagyobb rivális egy olyan futamon, amit már az egész hazai ralis társadalom nagyon vár.
- Tavaly ugyanezeken a pályákon, emlékezetes körülmények között lettünk bajnokok, tehát jó érzésekkel térünk vissza Nyíregyházára és a számunkra félig hazai pályáknak számító zempléni gyorsokra – szögezte le előre Hadik András. – Ettől függetlenül versenyzői szemmel nézve egy nagyon nehéz hétvége vár ránk. Egyrészt jóval hosszabb a teljesítendő össztáv, az átlagosnál keményebb szakaszokat kell teljesíteni, november második hétvégéjén pedig már az időjárás is kiszámíthatatlan. Ez pedig a gumiválasztás, és a taktika szempontjából is komoly feladat elé állítja majd a párosokat. Az eső, a köd és akár a fagyás is olyan tényező lehet, amit adott estben be kell kalkulálni, amikor kimegyünk a szervizparkból.
Hadik András szerint a rendezők már tavaly is nagy figyelmet fordítottak erre a rendezvényre, ami az előttünk álló napokban még inkább észrevehető lesz. Magyarország ugyanis 2003 után fogadja ismét a rali Európa bajnokság (ERC) egységeit, amelyben most több hazai páros is bizonyíthatja képességeit. Hadikék eredményét is értékelik a nemzetközi, valamint a hazai mezőnyben is. Természetesen nekik az utóbbi a fontosabb.
- Nyilván kíváncsian várjuk, hogy mire vagyunk képesek az ERC-s menők között. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem így van – folytatta Hadik András. – Érdekes lesz az összehasonlítás, hiszen hiába vannak a programban új pályák, mi azért mégis itthon leszünk, ami előnyt jelenthet. A hozzánk érkező sztárversenyzők viszont az egész életüket a ralival töltik, rengeteg kilométert mennek egész évben, ami ezt a külön csatát a javukra döntheti el. Nekünk azonban van egy nagyon fontos feladatunk. Szeretnénk megtartani az ORB-ben a második helyezésünket, ehhez a szezonzárón jó teljesítményt kell nyújtanunk. Előzetesen úgy látom, hogy egy remekül összeállított rendezvényen vehetünk részt. Rajtceremóniával, közönségcsalogató Szuperspeciállal, kiváló aszfaltos, vasárnap pedig belvárosi gyorsasági szakasszal készültek a rendezők. Bízom benne, hogy a rendezvény is sikeres lesz, ami azt jelentheti, hogy a magyar futam hosszú évekre beírja magát az ERC versenynaptárába.
Az Országos Rallye Bajnokság állása:
- Vincze Ferenc, Bacigál Igor (Skoda Fabia R5) 175 pont, már bajnokok
- Hadik András, Deák Attila (Ford Fiesta R5) 125
- Velenczei Ádám, Zsíros Gábor (Citroen C3 R5) 107
- Balogh János, Holczer Dániel (Skoda Fabia R5) 78
- Turán Frigyes, Bagaméri László (Ford Fiesta R5) 74
- Német László, Szabó István (Skoda Fabia R5) 45