Húzós hetek előtt állunk

Ruszó Krisztián és Geró Gabi éppen most közelít az igazán nagy téli hajrához. A VFTS-ük már szinte talpra állt a kazincbarcikai borulásból, a csapatnak hamarosan „csak” össze kell legóznia a Rally2 Bajnokság ezüstérmes autóját, ahhoz, hogy az Orfű Rallye után még további hat futamot teljesíthessen a 2022-es bajnokságban. Ruszó Krisztiánnal beszélgettünk.

Az eredményeitek szépek lettek 2021-ben, de elégedettek is voltatok az elmúlt esztendővel?

Magával az évvel igen, csak a Kazincbarcika Rallye-nkkal nem.

Mi volt a baj a rajtdobogón? 🙂 😉

🙂 Ott semmi. Ám a rudabányai pályán, a Felsőtelekes előtti utolsó kanyarokkal nem voltunk egyáltalán kibékülve, mert felborultunk, és összetörtük a kocsinkat. Kazincbarcikán még matematikailag versenyben voltunk a Rally2 abszolút bajnoki címéért, de tudtuk, hogy Ifj. Fogarasi Attiláékat aligha előzhetjük meg a végelszámolásnál, így nem hajtottunk életre-halálra, nem vállaltuk túl magunkat sehol sem. A saját tempónkat autózva amortizáltuk le a VFTS-ünket, de ez már a múlt, elengedtük, azon vagyunk, hogy az autóról is végleg eltüntessük a Kazincbarcikán szerzett harci sebeket. A többi versenyünkre nem lehetett panaszunk, Orfűn Bodnár Attilával, Ózdon és a Vértes Rallye-n pedig Geró Gabival nagyon jól éreztük magunkat, rengeteg pontot gyűjtöttünk, az autónk jól muzsikált, nem panaszkodhattunk semmire. A futamgyőzelem még mindig nem jött össze, de Móron dobogóra állhattunk. A P12-ben és a Lada Kupában bajnokok lettünk, az abszolút értékelésben pedig ezüstérmesek. Tavaly sikerült előre lépnünk egyet, hiszen 2020-ban harmadikak lettünk, 2021-ben pedig már másodikként zártunk az abszolútban.

Folytatnátok idén ezt a számsort?

Jó lenne ezt a számunkra igen szimpatikus tendenciát követni, dolgozunk érte, bízunk benne, de kemény mezőny lesz, nem lesz sétagalopp egyik futam sem. Viszont van egy nagy kérdőjel a képletben. Igen későn tudtuk elkezdeni az autónk javítását, újjáépítését, amiben hibásnak érzem magam. Nem kérdés, nyakig benne vagyok abban, hogy csak késve kerülhetett be a Ladánk, a lakatosműhelybe. Sokat hezitáltam azon, hogy mi legyen? Új autót építsünk, vagy a régi karosszériát javítsuk meg, végül döntöttem, maradtunk a réginél. A karosszéria már elkészült, mire ezeket a sorokat olvassátok, már lehet, hogy a fényezésen is túl leszünk. Azon vagyunk, hogy Orfűn ott lehessünk. Nem lesz egyszerű a dolog, sok a munka, de nem adjuk fel, megpróbáljuk. Én mindig is kitartó embernek vallottam magam, nincs ez másképp most sem, de a családtól biztos, hogy ismét kérnem kell egy kis türelmet a siker érdekében. Szétszedni szétszedtük mi négy óra alatt az egész autót, az nem volt nagy kunszt. Az összerakás! Na az lesz az igazán hosszadalmas, valószínűsítem, hogy eléggé húzós hetek előtt állunk.

Ha már ennyire szétszedtétek a VFTS-t, akkor akár lehet még egy kicsit bolondtani is rajta. Jobb alkalom aligha lesz rá mostanában…

Ez igaz, de fejlesztésekre sajnos nemigen futja nekünk az idei évben, úgyhogy marad a 2021-es felállás. Marad a motor, marad a váltó, a futómű, és marad mellettem a hű navigátorom, Geró Gabi és a kiváló csapatunk is. Köszönöm szépen a srácoknak a rengeteg segítséget, hiszen ők az autó újjáépítéséből is vastagon kiveszik a részüket. Nélkülük ez nem menne. Amint elkészül a festés, megígérték, hogy jönnek és nyomjuk 1000-el az összeszerelést.

Mondjuk azt, hogy sikerrel jártok, és odaértek Orfűre. Utána mit X-eltetek még be a versenynaptárban?

Ha minden összeáll, akkor szeretnénk 2021-hez hasonlóan újra teljes Rally2 Bajnokságot, vagyis hét versenyt teljesíteni 2022-ben. Vannak még folyamatban lévő tárgyalásaink, bizakodunk, hogy az összes pozitív eredménnyel zárul, és akkor az egész évet meg tudjuk csinálni. Reméljük, hogy így lesz.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük szépen az egész éves segítséget a Partnereinknek, a szervizcsapatunknak, a jó motort Orbán Norbinak, valamint nem utolsó sorban a családunknak a rengeteg türelmet és a kitartó támogatásukat!

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!