Csak a vezetésre kellett koncentrálnom

Geiger Máté és Csanády Sándor nagyot autózott a Mediterrán Rallye-n, a szűnni nem akaró esőben és egyetlen hiba nélkül szerezték meg pályafutásuk első, Rally2-es abszolút győzelmét a Mecsekben. Geiger Mátéval beszélgettünk.

Hatalmas munka előzte meg nektek a Mediterrán Rallye-t, miután a nyári Mecsek Rallye-n egy kicsit túlvállaltad magad, és összetört az autótok. Milyen volt a felkészülés?

A felkészülésünk leginkább az autónk javítására, felújítására volt kihegyezve, mivel a Mecsek Rallye-n sajnos kicsúsztunk. A látványos sérülés kijavításán 96 órát dolgozott az egyik barátunk, Hosszúhetényben, majd még a fiúk is rádolgoztak bő 100 órát mire szét és összeszerelték Lizát. A versenyre én a vakbélműtétem miatt nem igazán tudtam felkészülni, leginkább pihenéssel igyekeztem magamat formába hozni a rajt előtt, hogy helyre álljon bennem a rend. Közel sem voltam és vagyok 100%-os formában, de maga a verseny olyan gyógyító hatással volt rám, hogy örömmel kimentem volna még az utolsó, elmaradt, esti gyorsaságira is.

Mivel lettetek volna elégedettek a végén? Célkitűzés volt a győzelem?

A fent ismertetett helyzetben a sikeres célba érkezés volt a legfontosabb a számunkra, és ezt hangoztattam az első perctől kezdve. 0 pontunk volt a bajnokságban, nem volt rajtunk semmilyen teher, hogy ezzel a helyezéssel, vagy ennyi, vagy annyi ponttal hová lennénk jók? Nyugodtak lehettünk, csak jó időket szerettem volna autózni, hogy ezzel háláljuk meg azt a sok segítséget a segítőinknek, akik nélkül nem lehettünk volna ott a Mediterrán Rallye rajtjánál.

Az esőre sikerült. felkészülnötök? Az eredmény alapján a válasz igen lesz…

Utoljára a Szilveszter Rallye-n mentem ennyire mostoha körülmények között, akkor is új Pirelli gumik voltak az autónkon, és Andrásnak köszönhetően most is ugyanígy vághattunk neki a versenynek. Ezek a remek abroncsok biztosan sokat segítettek abban, hogy az úton tudtunk maradni. Napközben többször is haladtunk hatodikban, 9000-es fordulatszámnak a környékén, ami elég jelentős tempó, főleg vízen, úgyhogy kellettek a jó abroncsok.

Tagadhatatlan, hogy rohamtempóban gyógyultál, hiszen a hétből három szakaszt megnyertetek, és az első gyorsaságitól a végéig vezettétek az abszolút értékelést. Milyen volt belülről?

Minden a megbeszélt forgatókönyv szerint történt, azok a dolgok, amiket a rajt előtt egyeztettünk szinte kivétel nélkül összejöttek, abszolút pozitívan gondolunk vissza a hétvégére. Örülök, hogy végre Sanyival is tudtunk végre egyet menni, 2018 decembere óta tartja karban Lizát, ezzel az autózással és győzelemmel neki is ki tudtam fejezni a hálámat a munkájáért. A Ladánk most is fantasztikus volt, egy pisszenés nélkül teljesítette a versenytávot.

Pénteken, a Mecsek-kapu-Árpádtető szakasz eleje, a Lapisig teljesen új volt, eddig csak visszafelé irányban autóztam rajta. A somogyi pályán viszont még egyáltalán nem jártam versenyautóval, bevallom, hogy nem lett a szívem csücske. Megforgásunk, lassítórombolásunk nem volt, ezekre nagyon figyeltem, nem most vettem a legrövidebb féktávokat a pályafutásom során.

Ellenben most állhattatok először fel a Rally2 Bajnokság dobogójának a tetejére. Az arcotokon nem mindig látszott, de nagy volt az öröm az Expocenterben.

Hatalmas élményként éltük meg, hiszen az első Rally2-es évünkben voltak már remek részeredményeink, Orfűn és Egerben is jól álltunk, mielőtt kiálltunk. Mindeddig nem tudtam legyőzni önmagam, hogy végig tudjak csinálni egy egész versenyt. Ezt sikerült most megcsinálnom, aminek fölöttébb örültünk. Ráadásul az abszolút győzelem mellett a P12-es géposztály és a Lada Kupa elsősége is a miénk lett.

Mi változott?

Amióta bekerült a szekvenciális váltó a kocsiba, azóta az utolsó gyenge pont is megszűnt. Nincs félnivalónk attól, hogy technikailag bármilyen gondunk lehet, pedig a részemről elég keményen terrorizálva van az autó. Köztudott, hogy nem bánok finoman vele. Ezt tudjuk, ezért gyakorlatilag tankot építettünk belőle. Rendben volt a hajtás, Gáboréktól fantasztikus motort kaptunk. Ami tőlem telt, azt megtettem, maximálisan csak arra koncentráltam, hogy vezessek. A segítőinket nem hagyhattam cserben, ha már több, mint 200 órát feláldoztak az idejükből a sikerünkért.

Folytatás?

Vannak elképzeléseink, tervezzük a folytatást, de konkrét dolgokról még nem tudok beszámolni. Az biztos, hogy a társaság jó, jól érezzük magunkat a Rally2-ben, ezért is szeretnénk mindenképpen részt venni a jövőben is Rally2-es versenyeken.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!