Lada uralom a Rally2-ben

Újoncok, bajnokok, nagy öregek és sokak által elismert versenyzők érkeznek az idei Rally2 Bajnokságba, úgyhogy a 2020-as esztendőben is garantáltan izgalmas csatákra számíthatnak a Rally2 szurkolói és résztvevői. A mezőny több mint felét pedig a szurkolók nagy kedvencei, a Ladák teszik majd ki az évnyitó futamon, így a látvány miatt egy percig sem kell aggódni.

Az első és elég szembetűnő változás az volt az idei évad előtt, hogy a többi bajnoksághoz hasonlóan a Rally2 Bajnokság nevéből is lecsípték az „E” betűt, így, ha nem is jelentősen, de látványosan megváltozott a sorozatnak az elnevezése. Természetesen ebben az évben is komoly mozgolódás történt a mezőnyben, a teljesség igénye nélkül tartsunk most egy gyors létszámellenőrzést! A tavalyi év főszereplői, azaz a bajnokok közül a P13-as és a P12-es géposztály győztesei, Fancsik Gergelyék és Géringer Zoltánék nem neveztek Salgótarjánba, reméljük, hogy idén azért még láthatjuk őket. A P11 győztese, Krajnyák Petra navigátort és autót is váltott, idén már nem a Kia Picanto-val, hanem egy Ford Fiesta R1-el áll rajthoz. Az 5-ös géposztály címvédői Várnai Dávidék a Hondájukat alaposan „kikerázták” a télen, és ráadásul az évnyitóra is neveztek. Az abszolút bajnokot viszont elvesztettük, hiszen ahogy Trencsényi Vince már a tavalyi Salgó Rallye után elárulta, idén mindenképpen az élvonalba, vagy külföldre teszi át a székhelyét Pannuska Dáviddal. Tim Gábor négy évet töltött el a rallye-ban, de a múlt hét végén a Salzburgringen két futamgyőzelemmel kopogtatott be újra az európai pályaversenyzés világába, egy Suzukival, így ezek után aligha tervez mostanában erdei kocsikázást. Gratulálunk a szép eredményhez! Visszatér viszont a Rally2-be Ifj. Fogarasi Attila, akit elég sokan a végső győzelemre is esélyesnek tartanak, kőkemény Hondájával. Janovich Rolandék a Rally3-ból érkeznek a Rally2-be, miután tavaly a Déli régióban és országosan is megnyerték a bajnokságot. Új gazdára talált a 2011-es esztendő abszolút bajnok Honda Civicje, amivel Berta Józsefék a Top5-öt veszik célba. A Lada kupa bajnoka Foczkó Ákos sem tétlenkedett a télen, sok jót tett az autójával, ami már korábban sem volt egy buta jószág, így nem lepne meg senkit, ha a mezőny elejében tűnnének fel a végelszámoláskor. Persze a legnagyobb csavart az eső és a sár hozhatja a történetbe, mivel az időjósok szinte az egész hétvégére bőséges égi áldást ígérnek a gyorsasági szakaszokra. Érdekesség, hogy az 52 nevezett Rally2-es versenypárosból – a szlovák SRP mezőnye további nyolc autóval képviselteti magát – 26-an Ladával vágnak neki a könnyűnek egyáltalán nem ígérkező Salgó Rallye-nak.

A versenykiírás szerint a Rally2 Bajnokság mezőnyére a szombati, 17:10 órai rajtceremónia után, hat gyorsasági szakasz és 82,80 versenykilométer vár majd másnap. Az össztáv 247,86 kilométer lesz. Az első, nyúlfarknyi, ám tempós gyorsaságira, a Salgótarján-Kazárra vasárnap, 9:43-kor gördül ki az első Rally2-es autó. Ezt követi – remélhetőleg mindenféle probléma nélkül – a vízválasztónak ígérkező, több, mint 26 kilométeres, aszfaltos, ám itt-ott murvás Bátonyterenye-Mátraalmás, aminek jelentős része természetvédelmi terület, ezért a nézők elől elzárt lesz. A harmadik gyorsaságiként a Mátraszentimre-Mátrakeresztes vár a versenyzőkre, akiket egy gyors szerviz és a még egy ugyanilyen kör után 17:15 óra körül várnak a salgótarjáni célba, a Salgó Rallye szervezői.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!