Micsoda bemutatkozás

Erre nagyon kevesen számítottak. A Steelvent Salgó Rallyn huszonhét R5-ös közül negyedik lett a kategóriában abszolút újonc Csomós Miklós, Nagy Attila egység. Mixiék berobbantak a szakág élmezőnyébe, az első sikert azonban helyén tudják kezelni. Látják, hogy az RC2-es géposztályban mennyire meg kell dolgozni a jó eredményekért, hiszen másodpercekre, adott esetekben tizedekre menő harcot vívnak egymással az élmezőny tajgai.

  • Minden szempontból elégedettek lehetünk azzal, ami Salgótarjánban történt – összegzett a szezonnyitó kapcsán Csomós Miklós. – Jól helytálltunk, nagyon örülünk annak, hogy sikerült felkapaszkodnunk a pódiumra. Remek érzés volt. Azt viszont látni kell, hogy több, tőlünk jóval tapasztalt versenyzőtársunknak akadtak nehézségei az egyébként is kemény futam során. Ezt mi ki tudtuk használni, így behoztuk a Skodát a dobogósok mögé. Ugyanakkor arra még nem lehet választ adni, hogy hol van a helyünk a Top-kategóriában. Elképzelhető, hogy azokon a pályákon hátrányban leszünk, amelyiket a riválisaink jobban ismerik ezekkel az autókkal. Természetesen azon vagyunk, hogy tartani tudjuk ezt a formát, ám ehhez nagyon sokat kell dolgozni. Most is úgy gondolom, hogy nehéz az R5-ös sztory. A kanyarsebességet és a féktávokat egyáltalán nem egyszerű eltalálni. Az első sikerélmény azonban megvan, így nagyon várjuk már a folytatást.

Ami hamarosan elérkezik, hiszen augusztus közepén a Hell 26. Miskolc Rallyval folytatódik a magyar bajnokság. A verseny négy nagyobb sebességű és technikás pályán zajlik majd, a gyorsasági kilométerek száma is magasabb lesz, mint Nógrádban és a Mátrában volt. Csomós Miklós szerint színvonalas program vár a teljes hazai szakágra.

  • Szeretem a tempós, változatos gyorsaságikat, Miskolcon pedig ebben bővelkedik az útvonallap – folytatta a fiatal versenyző. – Magam is kíváncsi vagyok, hogy ezeken a szakaszokon meg tudjuk-e ismételni a szezonnyitón nyújtott teljesítményünket. Azon leszünk, de nem lesz egyszerű feladat. A két futam között az autót szétszedtük, új rúgókat és stabilizátorokat kapott a Skoda. Ezután pedig nincs más dolgunk, minthogy a lehető legjobban felkészüljünk a soron következő feladatra. Elképzelhető, hogy a kevesebb R5-ös tapasztalatunk miatt hátrányban leszünk a többiekhez képest, de mi most ezt az időszakot éljük. Minden apró, részsikernek nagyon fogunk örülni, mert tudjuk, hogy egyelőre tanuljuk ezt a technikát. Salgótarjánban megbirkóztunk a nehéz körülményekkel, a Hell 26. Miskolc Rallyn más jellegű feladattal állunk majd szemben. Várjuk, hogy ott legyünk a rajtvonal mögött, mert imádunk ralizni. Bízunk benne, hogy lesz még idén olyan futam, amikor a legjobbak között pezsgőzhetünk.
Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!