Műszaki hibák nélkül szereztünk bajnoki címeket

Komoly előkészítő munka után 2019 tavaszán, a régi márkakupák, elsősorban a Suzuki kupa reinkarnációjaként lépett be a honi rallyesportba a Kia Platinum Rallye Cup, amellyel az volt a célja a sorozat megálmodójának, Jobbágy Ákosnak, hogy újra elérhető legyen itthon a belépő szintű versenyzés. Ákos többször is volán mögé ült 2019-ben, Nagy Norbival megmutatták, hogy meglepően jó eredményeket is ki lehet hozni a 100 lóerős Picanto-kból, így igazán teljes képet adhatott nekünk a Kia Platinum Rallye Cup első évéről, valamint az idei évük terveiről, de ezeken túl még 2021-ről is elárult nekünk egy kis érdekességet.

2019-ben mutatkozott be a Kia Platinum Rallye Cup, közismert nevén a Kia kupa az itthoni rallyesportban, a Rallye2 Bajnokságban. Milyen tervekkel vágtatok neki a szezonnak?

A legfontosabb az volt, hogy kipróbáljuk a Kiákat a rallye-ban, és meggyőződjünk arról, hogy a gyorsasági szakaszokon is pont olyan megbízhatóan működnek a kis Picanto-k, mint az épített versenypályákon. Az elképzeléseinket maximálisan teljesítették, sőt túl is szárnyalták azokat, mivel jelesre vizsgáztak az autóink a rallyepályákon. Egyetlen autónk sem esett ki az öt futam során műszaki probléma miatt. Ettől többet aligha várhattunk volna a debütáló évünkben.

A szezon előtt arról is váltottunk néhány szót, hogy szeretnétek a belépőszintű versenyzést visszahozni a magyar rallye-ba. Ez sikerült? Négy tökéletesen felkészített Picanto állt a fiatal, és akár az idősebb tehetségek rendelkezésére minden futamon.

Jó lett volna, ha minden versenyen négy autóval és négy párossal tudtunk részt venni, ez egyszer nem sikerült, ami éves szinten szerintem nagyszerű eredmény. Több ifjú pilóta is kipróbálta magát nálunk, az eredmények tekintetében pedig komoly meglepetéseket is sikerült okoznunk. Többször jártak a Kiák a top 10-ben, a Mecsek Rallye prológján pedig az abszolút értékelés második helyét szereztük meg Nagy Norbival. Sikerült megvillantanunk néhányszor az autóink tudását.

A Kia felső vezetésében és nemzetközi szinten hogyan fogadták a Kia Picanto-k feltűnését a rallye-ban?

A lehető legjobban. 🙂 Itthon és külföldön is örültek az új kihívásnak, és ne felejtsük el azt sem, hogy a Platinumnak köszönhetően lengyel névadószponzora lett a sorozatnak. A Kia Magyarország volt a legfőbb partnerünk és a Platinum pedig a főszponzorunk. Mindenki elégedett volt a látottakkal, a Picantok eladása érezhetően emelkedett Magyarországon, amiben remélem, hogy nekünk is volt egy kis részünk. Vogel Adrienn különösen sokat tett ezért, hiszen a rallye mellett a pályaversenyzésben is remekül terelgette a Picanto-ját.

Mi volt az évetek csúcsa, és volt e olyan pillanat, amiről azt gondolod, hogy nem úgy sikerült, ahogyan azt elterveztétek?

Kezdjük a végén, rossz emlékem nincs. A jók közül viszont két olyan pillanatot is kiemelnék, ami számomra nagyon emlékezetes maradt az elmúlt esztendőben. Az első az Eger Rallye-n volt, amikor 17 fővel megjelentünk a szervizparkban, felállítottuk a sátrakat, kihelyeztük az installációkat, a helyükre beálltak a versenyautók, a versenyzőpárosok, valamint a csapattagok pedig ott tettek-vettek a kocsik körül. Nagyon jó volt látni, hogy beérett a munkánk gyümölcse, megkoronázta ez a látvány mindazt, amit addig tettünk a Kia kupa megvalósításáért. A másik pedig a bajnokavató hétvégénk volt, amikor Petra és Eszti nem csak a Kia kupát, hanem a P11-es géposztályt is megnyerte, a Mecsek Rallye végén. A legfontosabb mindenképpen az volt, hogy műszaki problémák nélkül sikerült teljesítenünk az elmúlt évet, ami alatt azt értem, hogy egyetlen versenyen sem állt ki autónk technikai meghibásodás miatt. Akik kiestek, azok kivétel nélkül valamilyen kalandos helyzetbe keveredtek.

Sok volt az anyagi kár?

Került… 🙂 Az évet Rónavölgyi Endréék nyitották Egerben, a szuhai szakaszon, ahol egy ág átszúrta a lökhárítót, a hűtőt, a motor egy részét és a befecskendezőt, a homlokfal állította meg a fát. Gutai Marciék Trefort pusztai kalandjánál ránézésre nem lett nagy a kár, nem sérült meg komolyabban a kocsi, de elég szerencsétlenül találtak el két fát is. Egyet az elejével, egyet az oldalával, ebből pedig már jó kis munkánk kerekedett. De a fák legalább megmentették őket attól, hogy leessenek egy 6-7 méter mélyen lévő patakmederbe. A káresemény sajnos elkerülhetetlen, ha a fákkal kekeckedik valaki az erdőben. Mindkét autót sikerült megjavítani, a versenyzőink pedig nem sérültek meg. Ez a legfontosabb.  

A kezdet kezdetén arról volt szó, hogy a 2020-as esztendőre szeretnétek hat autót odaállítani a rajtvonalhoz. Meglesz a hat autós csapat?

Azt még nem tudjuk, hogy mit hoz nekünk az idei év, egyelőre semmi nincs még konkretizálva és aláírva erre a szezonra. Az autóiparban egy komolynak látszó válság van kibontakozóban, ami nem tudjuk, hogy mennyire fogja befolyásolni idén a Kia kupa sorsát. Rajtunk nem múlik, a csapatunk ugrásra készen várja a folytatást. A tavalyi autóink megvannak, kizárólag a jó hírekre várunk, hogy melléjük megépíthessünk további két rallye Picantot. Remélem, hogy a jó hírek hamarosan befutnak, és nekiláthatunk az átalakításnak, mert mi mindenképpen szeretnénk folytatni a tavaly elkezdett munkát. Sőt, miután a Kia Picanto 2021-ben modellfrissítésen fog átesni, már a jövő évre is megvan a tervünk, szeretnénk a megújult modellt is megmutatni a rallye rajongóknak, a magyar gyorsasági szakaszokon.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!