Sasból dalos pacsirta

Iseum Rallye 2015.

Kazár Miklós az egyetlen olyan magyar ralis, aki versenyzőként és navigátorként is magyar bajnok lett. Az utóbbi két szezonban azonban csupán egyszer, a tavalyi Miskolc Rallyn találkozhattunk vele. Hazai körülmények között megnyerte a prológot, majd Tóth Zsolt tragikus versenybalesete miatt a mezőny többi tagjához hasonlóan csupán egyetlen gyorsaságit teljesített. A miskolci kiválóságot rettentően megviselte egykori navigátorának elvesztése, még az is felmerült benne, hogy örökre szögre akasztja a bukósisakot.

Az elmúlt hónapokban azonban már hiányzott számára a benzingőz illata, a versenyzés és a közeg, ezért úgy döntött: korábbi bajnok autóját felkészítve ismét belevág a küzdelembe. Az R4-es Mitsubishijével az ORC-s párosok között találkozhatunk majd a négyszeres abszolút magyar bajnokkal.

  • Nem tagadom, nagyon szeretem ezt a sportot – szögezte le előre Kazár Miklós. – Úgy terveztem, hogy a Historic bajnokságban megyünk a Mitsubishivel, de aztán ORC lett belőle. Sokszor voltam már sas, akit a mezőny többi tagja követ, most inkább daloló pacsirta szeretnék lenni. Egy olyan ralis, aki élvezi a tempót, a sebességet, az egész közeget, ami annak idején teljesen rabul ejtett. Az igaz, hogy maximalista sportolóként imádok nyerni, így nem lehet más célom ebben az esztendőben, minthogy élen végezzek az ORC pontvadászatában. Biztos, hogy jó csaták lesznek, de állok elébe, soha nem ijedtem meg a kihívásoktól. Továbbra is tartom, hogy nincs attól komolyabb dolog, minthogy valaki bajnok legyen, hiszen egy ilyen sikerhez egy év kemény munkájára van szükség. Olykor futamgyőzelmeket, dobogós helyezéseket is el kell engedni annak érdekében, hogy a végén meglegyen a hőn áhított elsőség. Minden egyes pontnak hatalmas jelentősége lehet, erre jó példa Hadik Andris tavalyi bajnoki címe.

Kazár Miklós munkáját navigátorként Dallos Ferenc segíti ebben a szezonban, amely április közepén az I. Therwoolin Boldogkő Rallyval kezdődik. Olyan gyorsasági szakaszokat jelölt ki a rendező, amelyet már régen használtak a magyar bajnokság résztvevői.

  • Hirtelen nem is tudom, hogy van-e olyan itinerem, ami ezeket a pályákat tartalmazza – tette hozzá Kazár Miklós. – Régen mentünk erre, én talán csak navigátorként ültem autóban ezeken a szakaszokon. Természetesen igyekszünk a lehető legjobban felkészülni az év első versenyére, nagyon várom már, hogy ott legyünk a rajtvonal mögött. Az ORC-ben az elmúlt évek is nagy csatát hoztak, ezt várom idén is, természetesen úgy, hogy mi is beleszóljunk a legjobbak csatájába. Nagyon szerettem ezt a Mitsubishimet, rengeteg szép emlék, futamgyőzelmek, bajnoki cím fűződik hozzá. Bízom benne, hogy nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytatódik a jó kapcsolatunk. Most egyelőre négy-öt futamot tervezünk, de ezt a legnehezebb. Mármint tervezni. Nem csak nekünk, hanem a rendezőknek és a szakágnak is, hiszen a vírus rendezi a mindennapjainkat. Ettől függetlenül remélem, hogy a tervezett programot sikerül megvalósítani, és ismét egy színvonalas magyar bajnokság részesei leszünk.
Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!