Veszprémi dobogón a Korda Racing

Fordulatos és nehéz versenyen tért vissza a dobogóra a Korda Racing Volkswagen Polo R5 versenyautójával versenyző Turán – Bagaméri kettős, akik az abszolút második helyen zárták a magyar bajnokság idei ötödik állomását.

Már a rajt előtt is a szezon egyik legnehezebb versenyének ígérkezett az idei Székesfehérvár – Veszprém Rally, hiszen a klasszikus murvás pályákról az elmúlt években már bebizonyosodott, hogy komoly kihívás elé állítják a résztvevőket. A pályákon túl idén még a változékony időjárás is megkeverte a lapokat, az egyik pillanatban szakadó eső, majd szikrázó napsütés okozott fejtörést a két megyeszékhely által vendégül látott a mezőnynek.

A Korda Racing versenyzői azonban egytől-egyig alig várták, hogy elrajtolhassanak a Nagylőtéri nyitószakaszon, a Turán-Bagaméri, a Vizelli-Nagy, az ifjabb Fekete-Begala és a Régi-Borsfai duett is nagyon szereti a murvás pályákat, a magyar bajnokság idei kiírásban pedig ez az egyetlen murva futam, így ebből a buliból egyikük sem akart kimaradni.

A verseny rajta egészen kétarcúra sikerült: Turánék számára fantasztikusan, hiszen parádés tempójuknak köszönhetően rögtön elfoglalták az első helyet az összetett értékelésben, Vizelli Károly számára viszont pocsékul, a nyitó szakasz rajtjában az eltört kardán-kereszt miatt a versenynap feladására kényszerült a létavértesi pilóta. Turánék a szombati nap utolsó gyorsasági szakaszáig őrizték a vezetést, itt sajnos visszacsúsztak az ötödik helyre, másnap azonban ismét támadásba lendültek és a célban az abszolút második helyet szerezték meg. Hála a szerviz csapat állhatatos munkájának, Vizelli Károlyék vasárnap visszatérhettek a versenybe és végül sikerült valamennyi gyorsasági szakaszt gond nélkül teljesíteniük. Régi Péter hosszú kihagyás után sikerrel tért vissza a bajnokságba egy EVO IX-es Mitsubishivel, első nekifutásra rögtön a második helyet szerezte meg Borsfai Dávid oldalán a Production Cup-ban. Nem sikerült viszont a célba érkezés ifjabb Fekete Lászlónak és Begala Tamásnak, ők műszaki hiba miatt a rali hetedik gyorsasági szakaszán kényszerültek leadni a menetlevelet.

  • Jó érzés, hogy újra dobogós helyeket tudtunk szerezni – mondta Korda Erik a verseny végén. – Nehéz verseny volt, de tudtuk már a rajt előtt is, hogy az lesz, így nem ért váratlanul. Már az első nap is több kihívással kellett szembenéznünk, Friciék nagyon jó tempót diktáltak, de a nap utolsó szakaszán lecsúsztak az útról, megütötték a futóművet és eltört az egyik féltengely. Szerencsére a srácok rendbe rakták a Polo-t a nap végi szervízben, így másnap roboghattunk tovább. A reális cél a harmadik hely elérése volt, ezt két gyorsasági alatt teljesítettük, a végén Hadik Andrisék balesetet szenvedtek, így a második helyen zártuk a ralit. Vizelli Karcsiék autójában rögtön a nyitószakaszon tört el a kardánkereszt, emiatt az első napot ki kellett hagyniuk, de vasárnap visszatértek és autóztak egy jót. Régi Petiék a rajttól a célig állták a sarat, pedig szombaton két defekt is lassította őket, de amellett, hogy nagyon jól érezték magukat a Mitsubishiben még a második helyért járó serleget is átvehették a célban. Sajnos Fekete Laciék idén nem látták meg a célt, mert a frissen felújított motor megállt a befejező nap felénél. A bajnokságban most egy hosszabb szünet következik, azonban úgy tervezzük, hogy a Mór-Vértes Rally előtt, augusztus 8.-án mi is részt veszünk a zalaegerszegi 1. Zeg Rally Show-n, hogy pontosan milyen csapattal még nem tudjuk, de néhány napon belül ez is kiderül.
Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!