Wirtmann csak keresztben csapatta

Nem sok választása volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Jotinak a az 52. Mecsek Rallye-n, ahol a saras, csúszós pályán a Ford Escort Mk II-es hátulja önálló életet élt, és csak keresztben akart közlekedni. Az autó megzabolázása azonban olyan jól sikerült, hogy a magyar értékelésben a D csoportban és abszolútban is az első helyen végeztek. Ezzel a D csoport bajnokságában növelték az előnyüket, a historic abszolút bajnokságban pedig 17-ről 5 pontra csökkentették a hátrányukat. A páros az idén nem nevezett az Eb-re, így ott nem értékelték őket, de az Eb-mezőnnyel együtt a historic értékelés negyedik helyén végeztek, a D csoportban pedig egy Porsche mögött másodikként zártak.

  • Megint munkás verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc, az 53. Mecsek Rallye értékelése kapcsán. – Előző nap esett az eső, ami nagyon feláztatta a pályát, az út melletti földet, a füvet, nagyon sok helyen volt saras kihordás. A vizes pályát szeretem, de ez olyan volt, mintha szappanos vízen mennénk. Az Escortnak könnyű a hátulja, folyamatosan kipörögtek a kerekek, ami miatt szinte csak keresztbe mentünk, sok helyen lógtunk le az útról. A közönségnek biztosan tetszett, de én nem bántam volna, ha gyorsabban haladunk. A verseny elején elgumiztam magam, annyira saras volt a pálya, hogy esőgumikon kellett volna menni, annak ellenére is, hogy akkor már nyolc órája nem esett, ezzel egy perc körül úszott el. Mind a két hetvehelyi gyorsaságin leállt a motorunk, ugyanúgy, ahogy Szlovéniában. Ebben az az érdekes, hogy mind a kétszer szinte ugyanott. Kapcsolgattam a benzinpumpákat, egyszer csak beindult. Az első alkalommal 10, a másodikon 15 másodpercet állhattunk.Nem tudjuk, miért áll le a motor, a Mecsek előtt az összes benzinpumpát kicseréltük.

Wirtmann Ferenc kiemelte: az Eb-mezőnnyel együtt az abszolút negyedik helyen végeztek. Ha az összes késésüket levonják, akkor sem kerültek volna előrébb. Nagyon erős volt a mezőny, Lucky és Zippo négykerekes Lanciajával és Audijával nem tudták felvenni a versenyt. A száraz pályákon kicsit közelebb tudtak hozzájuk kerülni, egyszer pedig futottak egy második időt is.

  • Mivel a magyar értékelést nagy előnnyel vezettük, nem akartunk kockáztatni, Joti így is sokat huhogott mellettem. Sokat hoztunk a hátrányunkon az abszolút értékelésben, ami így Nyíregyházán dől el. A lényeg viszont az, hogy nagyon jót versenyeztünk és szerintem a nézőknek is tetszett, ahogyan autóztunk.
Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!