Közelebb kerültek a dobogóhoz

Extrém nehéz versenyen sikerült a negyedik helyet megszereznie a Velenczei Ádám, Zsiros Gábor párosnak, az 53. Mecsek Rallye-n. A térségben hatalmas eső esett a futam előtt, a saras pályák pedig alaposan megtizedelték a mezőnyt. A Citroën Rally Team Hungary versenyzői szakaszgyőzelmek és egy defekt után, ezzel az eredménnyel megerősítették pozíciójukat ezzel az éves értékelésben.

Elégedetten fejezte be a bajnokság hatodik futamát a Velenczei Ádám – Zsiros Gábor alkotta egység. A Mecsek pályái önmagában is nagy kihívást jelentenek, de az időjárás még inkább megnehezítette a futamra nevezett párosok dolgát.

A program szerint szerdán és csütörtökön zajlottak a pályabejárások. Csütörtökön az előrejelzésekhez képest jóval nagyobb és hosszan tartóbb eső áztatta szét teljesen a pályákat. Az éjszakába nyúló prológra is a zord idő miatt a szokásosnál kevesebb néző látogatott el.

Pénteken kezdődtek mért gyorsasági szakaszok. Az eső ugyan már elállt, de a szűk erdei részeken minden kanyar saras, felhordásossá vált. Mivel a Historic EB mezőnye rajtolt először, így a Rallye1 párosait már igazi kihívások fogadták a levágások miatt folyamatosan romló szakaszokon. Három különböző gyorsra nagyon nehéz volt megfelelő gumit választani. A TRT és a PIRELLI szakemberei is sokat segítettek a legjobb döntést meghozni.

  • Merészen választottunk gumit. Az első gyorsasági nagy kihívás volt és sikerült a leggyorsabb időt autóznunk rajta – kezdte a beszámolóját Velenczei Ádám. – A második volt a verseny legnehezebb szakasza. Ott szinte mindenki defektet kapott, mi is. Tudtam, hogy van ott belül egy betontuskó, de annyira csúszott az út, hogy nem bírtuk kikerülni. Nem álltunk meg kereket cserélni, próbáltam a defektes abronccsal a lehető leggyorsabban lejönni a gyorsaságiról. Utólag bebizonyosodott, hogy jó döntést hoztunk, hiszen egy perccel rosszabb időt mentünk így, de ha megállunk kicserélni a kereket, akkor még nagyobb hátrányba kerülünk.

A következő, klasszikus pályán is a leggyorsabb időt autózták a fiúk.

  • A defekt után eldőlt, hogy nem lehetünk csatába a futamgyőzelemért. Igazából innentől kezdve már próbáltunk úgy autózni, hogy ne kerüljünk rumliba, ne legyen semmi gondunk. Hat közös verseny után mindenképp pozitívum, hogy a részeredményeink jók, ha a külső körülmények is adottak, akkor harcban lehetünk a győzelemért. Remélhetőleg  ez a jövőben még inkább így lesz – tette hozzá Velenczei Ádám.

Másnapra felszáradtak a pályák, a mezőnyben mindenki próbálta a pozícióját tartani. A Citroën Rally Team Hungary csapata a defekt okozta hátrány ellenére is ott tudott lenni az élmezőnyben és újra az első ötben végzett a Citroën C3 R5.

  • Tiszta napunk volt szombaton. Egyszer Alsómocsoládon megforogtunk, de nem lett gondunk. A verseny végén negyedikek lettünk, az utolsó szakaszon, amikért plussz pontok járnak, ott harmadikként zártunk. Ez azt jelenti, hogy közelebb vagyunk ahhoz, hogy meglegyen az év végi dobogós helyezés, ami nagyszerű érzés – összegezte a hétvégét Velenczei Ádám.
Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!