Oberling Krisztián és Mitnyik János a Vértes Rallye-n összegyűlt mezőny legkisebb autójával akkorát villantott a versenyen, hogy az még a Rally2 Bajnokság abszolút értékelésében is elég jól látható lett volna, ha ott is figyelembe vennék az egyedi rajtengedélyes párosok eredményét. Oberling Krisztiánnal beszélgettünk.
Az idei évben még nem találkoztunk veletek a Rally2 mezőnyében. Merre jártatok, és mi volt a tervetek a Vértes Rallye-ra?
Az volt az eredeti tervünk, az év elején, hogy a Rally2 Bajnokság idei összes versenyén rajthoz állunk a P11-es géposztályban, kiváltottuk az éves licencet, de a járványhelyzet keresztülhúzott mindenféle számításunkat, csak kettő, RábaRingen megrendezett tesztre tudtunk eljutni. Ezek alapján úgy érezzük, hogy jó irányba haladunk a Suzukinkkal. Nagyon vártuk a Vértes Rallye-t, mert idén nem indultunk még rallye-n, és azt terveztük, hogy az egyedi rajtengedélyes párosok mezőnyében, – ahová ezúttal neveztünk – megszerezzük az első három hely egyikét.
A vágyott pozíciók közül a győzelem jött össze, így azt gondolom, hogy ezen nem szomorodtatok el túlságosan. 🙂 Milyen volt a verseny?
Egyáltalán nem bánkódtunk, nagyon boldogok voltunk a célban. A pályák ismerősek voltak, hazai versenyünk volt a Vértes Rallye, bár a szakaszok minősége egy kicsit romlott tavaly óta. Teljesen hibamentes megmérettetés volt a számunkra a móri futam, mindössze egy felnitörést hátráltatott a csákberényi gyorsaságin, de szerencsére azt is megúsztuk defekt nélkül. Kalandunk, nem volt, Oroszlányon a nézők kedvéért itt-ott húztam egy kis kéziféket, de a Suzukival nem tudunk látványosan menni. Ám gyorsan igen! Mi is ezt éreztük belülről, és sokan megerősítették a pályák mellől is, hogy nagyon jó tempóban autóztunk. Az összes szakaszt megnyertük az egyedi rajtengedélyes párosok között és végül 2 perc 16 másodperces előnnyel léphettünk fel a dobogó felső fokára. Annak különösen örültünk, hogy az eredményünk, a Rally2 Bajnokság abszolút értékelésében is szépen mutatna, hat másodpercet kellett volna még lefaragnunk belőle, ahhoz, hogy beférjünk a legjobb tízbe. A mezőny legkisebb autójától szerintem ez nem rossz teljesítmény.
Mi a terv az év hátra lévő részére?
Novemberben talán el tudunk menni Kiskunlacházára, ahol folytatnánk a tesztelést, igyekszünk minél jobb beállításokat találni a jövő évre, mert akkor már szeretnénk élesben, a mezőnyben is ott lenni a Rally2 Bajnokság futamain.
Rallye2.hu – Salánki Gábor