Kocsisék voltak a leggyorsabbak a veszprémi Minimax-on

Kocsis Imre és Henszelmann Zsolt pályafutásának első Rally2-es abszolút győzelmével zárult a bajnokság egyetlen murvás futama, a Székesfehérvár-Veszprém Rallye. A mini, mindössze 9 versenyzőpárost számláló Rally2-es csapat viszont maximálisan megküzdött a hírhedt szakaszokkal, valamint a hőséggel is. Nem kérdés, hogy aki célba ért, az győztesnek érezhette magát.

A Kazincbarcika Rallye 54 – Just4Fun-al együtt 88 – párost számláló Rally2-es mezőnye után hideg zuhanyként ért mindenkit a Székesfehérvár-Veszprém Rallye előzetes nevezési listája, amelyen csupán 9 egység neve szerepelt. Ez a létszám szépen „felduzzadt”, egészen 11-re, de a rajtvonalig valójában csak 9-en jutottak el, az 1,2-szeres szorzó miatt szerezhető többletpontok sem sokaknak hozták meg a kedvét a verseny utáni karosszéria restauráláshoz. A 11-ből Kókai Gáborék elfoglaltságuk, illetve a P13-as kategóriatársak teljes távolmaradása miatt gondolták meg magukat, Goller Ákoséknak pedig váratlan problémáik adódtak, nem sokkal az indulás előtt. A kialakult helyzetben a szerencse az volt, hogy a P12-es és a 6-os kategóriába, valamint a Lada Kupába is érkezett annyi nevezés, hogy legalább ezek értékelhetők legyenek, így akik vállalták a könnyűnek csöppet sem ígérkező 5 gyorsasági szakaszt, és a 85,05 kilométernyi gyorsasági megtételét, azok nagyot szakíthattak a célban a pontok elosztásánál. Vasárnap, nem sokkal dél után rajtolt el a maroknyi különítmény az első szakaszon. Kislődön Janovichék voltak a leggyorsabbak, Tellér Antaléknak a pályán felvillant az olajnyomásra figyelmeztető lámpa, és a cél után alig akart életre kelni a 208R2-jük, kétszer is tolniuk kellett a Peugeot-t. Cseke Péterék a rajt után kb. 500 méterrel félre álltak, hosszú percekig szerelték az autójukat, ám sikerrel jártak, eljutottak Szentgálig. Desics Péterék nem voltak ennyire szerencsések, nem sokkal az első szakasz célja előtt kellett végérvényesen félrehúzódniuk a Citroen C2R2 Max-ukkal. A második, és az ötödik, azaz a kislőtéri szakasz volt a leghosszabb, 20,4 kilométeres, ezen első nekifutásra további létszámveszteség nélkül letalált a mezőny. A második körre egy autóval mégis kevesebb futott ki a szervizből, mert az indulás előtti utolsó napon is keményen készülő Jobbágy Péterék nem tarthattak a mezőnnyel, számukra ott ért véget a Székesfehérvár-Veszprém Rallye. Ekkor még Janovichék álltak az összetett élén, és Hegyesdre mind a hét talpon maradt versenyautó megérkezett. A szakasz közepe táján azonban Janovich Rolandék Ladája „elvérzett”, miután a vízpumpájuk megállt, így felforrt a hűtőfolyadék a motorban, később utol érte őket a záró autó is. Ruszkaiékat szintén Hegyesden csapta meg a kiesés szele, amikor megütötték egy kanyarban a futóművet, és onnantól kezdve össze-vissza ment alattuk az autó. A jó hír az volt, hogy Janovichék után másnak már nem kellett idő előtt kiállnia, Kocsisék az élre álltak, a mezőny 2/3-a célba ért, de addig az út sokak számára komoly próbatételekkel volt kikövezve. A pályák minősége leromlott az első körhöz képest, az R5-ök által kivájt mély nyomokban a földön húzták a versenyzők az autók alját, és a puskagolyóként repkedő kövek is tették menetrendszerűen a dolgukat. Ruszkaiék első körben jelentkező fékproblémája kiújult, a Kislőtér felét fék nélkül abszolválták. Kislőd ismét nem lett a Cseke-Csikós kettős kedvence, nagyon kopogott valami a kocsiban, szétesett a VFTS futóműve, az sem volt biztos, hogy a záró szakaszon el tudnak rajtolni. Ezt végül megkockáztatták, és ha nem is könnyen, de sikerrel jártak. Virág Tamás és Matics Barbi vészvillogóval teljesítette az utolsó előtti és az utolsó szakaszt is, mivel Kislődön melegedett a motorjuk, de bal hátsó defektet is kaptak, ami után a Kislőtéren kétszer is meg kellett állniuk, utána húzni a kerékcsavarokat. Vass Károlyék Just4Fun-os mókázását a kormány hibája nehezítette, maximum félig tudták csak elfordítani a volánt, nem engedelmeskedtek a kerekek, kétséges volt, hogy a Kislőtérnek nekiiramodnak e egyáltalán? Megtették, jól tették, eljutottak a céldobogóig. Tellérék nagyon elfáradtak a végére, különösen boldogok voltak, amikor leintették őket. A célban természetesen hatalmas volt a mosolya mindenkinek, hiszen a versenytáv legyűrése sem volt egyszerű, a csöppnyi mezőnyben pedig mindenki a pályafutása legjobb Rally2-es eredményét ünnepelhette. Kocsis Imre és Henszelmann Zsolt az abszolút értékelésben, és a 6-os kategóriában szerzett első helyet. A dobogó második foka a rajt előtt mindössze 6 murvás versenykilométert teljesítő Ruszkai Attiláé és Bodnár Attiláé lett, akik az ezüstérem mellé egy-egy P12-es és Lada Kupa aranyérmet is hazavihettek. A bronzérem, és a 6-os géposztály ezüstérme a Tellér Antal-Tellér Antónia párost illette, Cseke Péternek és Csikós Borbálának pedig a negyedik helyért járó pontok mellé a P12 és a Lada Kupa ezüstérme jutott. Virág Tamást és Matics Barbit nem értékelték, mivel Yokohama gumikkal álltak rajthoz, Vass Károly és Hoferka Péter pedig a Just4Fun versenyzőknek kijáró emlékérmet vehette át a Veszprém Arénánál.

A folytatásra az elmaradó Vértes Rallye miatt egészen szeptember 16-18-ig kell várni, akkor rendezik Pécsen és környékén a Rally2-nek és a Rally3-nak a Mediterrán Rallye-t, amin remélhetőleg visszatér a mezőnybe a murvától távol maradt sok-sok, Rally2-es versenyzőpáros is.

Fotó: Hajósi Miklós

Szöveg: Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!